bg
"Probably the best Bear in the world"
...och för mig som inte har riktig koll på supermoto. Pratar vi typ 20 minuter och knappt 20 km då innan batteriet är nere på 10 % och därmed limp-mode? Och har du någon faktisk siffra på vad det tar dig att ladda från 10% till absolut full batterikapacitet? Väldigt nyfiken eftersom jag vet att det även planeras för utvecklingsprojekt inom RR på nationell nivå för motsvande Moto3-klassen.Jag fick aldrig upp nåt riktigt tempo i kroppen på dom få pass jag körde.
Men jag tror att man kommer göra av med runt 65% batteri i ett heat på Tuvängen. Andra banor kommer att bli enklare/svårare. Men jag tror att Tuvängen är en av dom tuffare på effekt.
Att ladda upp batteriet igen efter den förbrukningen kommer att ta ~60-75min.
I Supermoto så kör vi 2 heat och ett finalheat. Så en eventuell el-klass skulle nog behöva komma till och att man då kör heat 1 och finalheat i den klassen. Till exempel.
Annars kommer man att konkurrera på ojämna villkor mot ICE-hojar.
Dom som kört slut på batteriet har sagt att effekten stryps vid 10% har jag för mig. Då är det ju limp-home antar jag. Definitivt inget man tävlar på.
MVH BG