bg
"Probably the best Bear in the world"
- Gick med
- 9 Jan 2005
- Ort
- Västkusten
...och för mig som inte har riktig koll på supermoto. Pratar vi typ 20 minuter och knappt 20 km då innan batteriet är nere på 10 % och därmed limp-mode? Och har du någon faktisk siffra på vad det tar dig att ladda från 10% till absolut full batterikapacitet? Väldigt nyfiken eftersom jag vet att det även planeras för utvecklingsprojekt inom RR på nationell nivå för motsvande Moto3-klassen.Jag fick aldrig upp nåt riktigt tempo i kroppen på dom få pass jag körde.
Men jag tror att man kommer göra av med runt 65% batteri i ett heat på Tuvängen. Andra banor kommer att bli enklare/svårare. Men jag tror att Tuvängen är en av dom tuffare på effekt.
Att ladda upp batteriet igen efter den förbrukningen kommer att ta ~60-75min.
I Supermoto så kör vi 2 heat och ett finalheat. Så en eventuell el-klass skulle nog behöva komma till och att man då kör heat 1 och finalheat i den klassen. Till exempel.
Annars kommer man att konkurrera på ojämna villkor mot ICE-hojar.
Dom som kört slut på batteriet har sagt att effekten stryps vid 10% har jag för mig. Då är det ju limp-home antar jag. Definitivt inget man tävlar på.
MVH BG