Stark Varg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Lite mer än så verkar Eddie tappa i depåstoppen.Efter två varv när Max och Albin tankade hade dom 3,15-3,20 på den sektionen medan Eddie tog drygt 6 minuter på sig.
Kanske laddskitandet tar längre tid än själva batteribytet?


Hur lång tid tar det för eliten att tanka och byta glasögon?15-20 sekunder? Då är ju 2 minuter fortfarande nästan som en evighet även om det inte riktigt förklarar skillnaden på nästan 3 minuter.

2 minuter var kanske det snabbaste batteribytet av fyra? Men sen rinner det ju iväg tid runt omkring varje gång man styr in i depån.
Nu har jag inte varit på GGN sedan tidigt 90-tal men då var det jäkligt lång sträcka man tvingades köra långsamt inne i depån och där rinner nog mycket av tiden iväg och sedan är väl själva stoppet jäkligt snabbt avklarat.

Jag ser förresten att det blivit obligatoriskt med 2 tankstopp för eliten, det skulle nog lätt gå att få ner till 1 med stor tank.
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Stark Varg vs parkerad Tiguan elhybrid.
Med tanke på en ganska kort start sträcka för vargen blir jag lite imponerad av accelerationen och den anslags kraft den fick... Välbyggd :) Obs: inte min bil på bild, en kompis som jobbar i samma byggnad som ÅF för varg i Uppsala.
Olyckan skedde utanför deras butik.
View attachment 505860

Vargattack!
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Vad kostar batteriet till vargen ? Fick skrämselhicka när jag kollade freeride e nu -för ett par år sen låg dom på runt 30”för ett 3,9kw nu såg det värre ut om priset stämmer 🫣 60125 riksdaler är ju en slant så jag antar att vargens inte är billigareIMG_7721.png
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Hur lång tid tar det för eliten att tanka och byta glasögon?15-20 sekunder? Då är ju 2 minuter fortfarande nästan som en evighet även om det inte riktigt förklarar skillnaden på nästan 3 minuter.

2 minuter var kanske det snabbaste batteribytet av fyra? Men sen rinner det ju iväg tid runt omkring varje gång man styr in i depån.
Nu har jag inte varit på GGN sedan tidigt 90-tal men då var det jäkligt lång sträcka man tvingades köra långsamt inne i depån och där rinner nog mycket av tiden iväg och sedan är väl själva stoppet jäkligt snabbt avklarat.

Jag ser förresten att det blivit obligatoriskt med 2 tankstopp för eliten, det skulle nog lätt gå att få ner till 1 med stor tank.
Jag har för mig att när Gundersen vann GGN 2004 åkte han kawa 125 och var inne å tanka på vartannat varv men varvtiderna var identiska
Minns dock inte om han åkte 6 eller 7 varv
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Hade fel årtal det var 2003
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har för mig att när Gundersen vann GGN 2004 åkte han kawa 125 och var inne å tanka på vartannat varv men varvtiderna var identiska
Minns dock inte om han åkte 6 eller 7 varv

Med tvåtakt är det nog svårt att komma under 2 stopp även med större tank. Kanske även 450f drar onödigt mycket samtidigt som nog inte ens eliten behöver den effekten. Vill man komma ner till ett tankstopp bör man nog köra 250f.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
I många EU-länder verkar den inte kräva A-kort heller... Undrar hur lång tid det tar innan dom täpper till det hålet?
 

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
"California and some other states will take a little longer to get approved"
Är det utsläppskraven som gör att det tar längre tid..?
:hihi
Californien och övriga "Section 177 states" har tuffa livslängdskrav på batterier som ligger under emissionskraven. Eftersom böterna är astronomiska vill de nog vara på säkra sidan. Alternativt så är det kodord för att de inte kommer sälja där alls, men med tanke på antalet potentiella köpare vore det en dålig idé.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Californien och övriga "Section 177 states" har tuffa livslängdskrav på batterier som ligger under emissionskraven. Eftersom böterna är astronomiska vill de nog vara på säkra sidan. Alternativt så är det kodord för att de inte kommer sälja där alls, men med tanke på antalet potentiella köpare vore det en dålig idé.
Förslaget är nått sånt här:
Från 2026 så skall elfordon kunna garantera 70% av batterikapacitet efter 8 år eller 16 000 mil
Från 2030 skall de kunna garantera 80% efter 8 år.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top