Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Jag använder lös ull som jag bara trycker in i dämparen innan jag trycker på locket när den känns lagom packad.
Jag höll i förpacknkngen men fick rådet att välja en "matta". Får nog bli lösull nästa gång. Men dammar det inte mer?Jag använder lös ull som jag bara trycker in i dämparen innan jag trycker på locket när den känns lagom packad.
Jag höll i förpacknkngen men fick rådet att välja en "matta". Får nog bli lösull nästa gång. Men dammar det inte mer?
Hur ofta packar du om?
Menar du att jag ska kolla motståndet mellan minus på batteriet och "plus" på startmotorn?En likströmsmotor som står still, har väldigt låg resistans.
Om du skulle tvinga mig att gissa, skulle jag säga 0.5->1.0 Ohm.
Så nu är hon iaf startad och det gick väl okej...
...förutom ett mindre bränslelekage och några avgassmällar.
Jag testade ett tag men hon startade inte utan choke. Så snart jag drog ut den så gick hon igång. Popandet som jag hoppades skullr bli avhjälpt med rätt pilot och en lättare åtkomlig justerbar bränsleskruv återstår att se. Tyckte nog att hon gick lite jämnare än tidigare. Det lilla jag hann höra.
Jag ville inte varmköra då det droppade soppa så egentligen vet jag inte om jag har löst problemet helt. Faktumet att hon startar är ju bra för det betyder ju att den nya startmotorn fungerar som tänkt. Samt att jag har kopplat all el rätt.
Troligtvis är det en av o-ringarna som sitter nere i acc. pumpen på förgasaren. Det var där undr det hängde en droppe när jag torkade om och om igen. Kan också varit den större tätningen som sitter runt den undre baljan. Så nu luktar det fint i garaget, not.
Så jag passade även på att beställa några trötta skruvar till förgasaren. Dumt att vänta en vecka till.
Ja, han på reservdelar tipsade om dem också. Läste även om det tidigare och det verkar vara avsaknaden av dessa som förorsakar skador i skruvspåren. De säljs dock inte överallt. Vill man skruva med japanhojar så är de nästan ett måste.Har du JIS-mejslar? Avsaknaden av dessa är nog orsaken till de flesta misshandlade skruvarna på förgasare.
Har du JIS-mejslar? Avsaknaden av dessa är nog orsaken till de flesta misshandlade skruvarna på förgasare.
Ja de är nästan alltid döda, och är de oskadda så är det för att ingen bytt vätska på 30 årInte bara på förgasare… Locken till bromsvätskebehållarna är klassikern. Verkligen ALLA äldre japanhojar har bonnmekats med fel verktyg.
Är det någon som hittar ersättningsskruvar på nätet så får vederbörande posta inköps-länken här i tråden!Och man har ALDRIG en snygg passande ersättningsskruv liggande
Jag kunde beställa mina över disken på reservdelar (till förgasaren). Har för mig att de kostade 36:- för 3 stycken. Original hade uppdaterats med nytt artikelnummer och jag gissar att de gjort en förändring. Kanske att (JIS) skruvmejseln inte behövs längre?Är det någon som hittar ersättningsskruvar på nätet så får vederbörande posta inköps-länken här i tråden!
Yes, mina börjar också bli urholkade. Fick fila lite på dem för att inte skära mig på graderna som stack upp. Jag har inte hunnit byta vätska ännu men när jag gör det så ryker dessa skruvar.Inte bara på förgasare… Locken till bromsvätskebehållarna är klassikern. Verkligen ALLA äldre japanhojar har bonnmekats med fel verktyg.
Eller så köper du JIS mejslar, sitter som berget i alla japanska skruvar känns det som.Jag kunde beställa mina över disken på reservdelar (till förgasaren). Har för mig att de kostade 36:- för 3 stycken. Original hade uppdaterats med nytt artikelnummer och jag gissar att de gjort en förändring. Kanske att (JIS) skruvmejseln inte behövs längre?
Det tråkiga är att de tidigare ägarna troligtvis inte hade några och därför ser skruvarna ut som de gör. Nu blir det mitt uppdrag att byta ut alla vart eftersom. Så det blir fint.Har du JIS-mejslar? Avsaknaden av dessa är nog orsaken till de flesta misshandlade skruvarna på förgasare.
Exakt samma kit skruvmejslar som mopedrenovering säljer köpte jag på Amazon för hälften inkl frakt. Skickades från Europa på 3-4 dagar.Det tråkiga är att de tidigare ägarna troligtvis inte hade några och därför ser skruvarna ut som de gör. Nu blir det mitt uppdrag att byta ut alla vart eftersom. Så det blir fint.
Hittade på parts europe. Ska no beställa så var noga med vilken storlek ni klickar hem. Syns i listan på länken ovan.
View attachment 495450
Hittade även på:
Mopedrenovering.se
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |