StorBjärn
Thunder The Savior
Tjejens första älg blev fälld i helgen efter våran jämthund
Någon som vet om det är svårt att se skillnad på vildsvinen när man jagar på nätterna?
Ställer du den frågan på ett forum för snabba motorcyklar så skulle iaf. jag tänka 2 gånger innan jag skulle släppa ut dig i min skog med ett skjutvapen..
hm konstigt att jag missade det inlägget?
sorry
Det är ett jäkla tryck på Torsbo Handels och det är rätt mycket folk som jobbar där men de hinner ändå inte med. Att få svar på ett mail kan man i princip glömma och att komma fram på telefon, framförallt under högsäsong, kan vara riktigt svårt även det. De har ett stort sortiment däremot och jag har fått bra hjälp där (även om jag råkade få en faktura på 1 Mkr av misstag för en sats tändhattar) så jag handlar gärna där. Dessutom är det en grym hojväg dit!Tyvärr tog de 10 dagar på sig att besvara en enkel fråga om en bock de hade i lager så de kvalar inte in.
Som sagt, starta din egen tråd men du får svar på tal ändå.Jag måste bara säga att jag inte gillar det ni gör en sak är ju att döda djur för mat men att jaga våra fina svenska djur för nöjet skull tycker jag är mycket dålig stil.
Ville bara säga de.... Puss på er..
Jag måste bara säga att jag inte gillar det ni gör en sak är ju att döda djur för mat men att jaga våra fina svenska djur för nöjet skull tycker jag är mycket dålig stil.
Ville bara säga de.... Puss på er..
Du är förlåten!
Säg vad jag ska ha för sikte så glömmer jag detta illdåd.
Skiftar tråd nu till officiella jakttråden.
Vad ska du i första hand jaga? vad har du för budget?
Brukar ha som grund att lägga pengarna på ett riktigt kikarsikte och köpa en billigare bössa. Glöm dom billiga kina-kikarna med rödpunktsbelysning.
Ska du jaga i dåligt ljus så kommer rödpunkten blända dig istället för att hjälpa dig.
Själv har jag ett Pecar sikte som i annonsen. Fungerar perfekt och är väldigt skarpt!
http://www.blocket.se/dalarna/Kikarsikte_Pecar_24405168.htm?ca=10&w=3
Vet inte vad jag skall jaga men har tänkt mig att ha så få begränsningar som möjligt inbyggt i siktet. Jag vill kunna jaga rådjur, älg, gris i första hand.
Jag har köpt geväret redan, fick licensen i fredags.
Budget är max 15.000 men hellre mellan 5-10.000.
Någon som vet om det är svårt att se skillnad på vildsvinen när man jagar på nätterna?
Det kan till och med vara svårt att se skillnad i dagsljus. Och det finns alltid sugga med kultingar. Dom ynglar ju året runt.
Ska du jaga med hund??
Det finns en jättebra kikarsiktessammanställning på Robsoft:Vet inte vad jag skall jaga men har tänkt mig att ha så få begränsningar som möjligt inbyggt i siktet....Budget är max 15.000 men hellre mellan 5-10.000.
Att jaga vildsvin i månljus är den klart roligaste jaktformen, därav mitt nick!
Bajkal är pålitliga bössor.Vad säger ni om Baikal? Billig förstabössa.
http://www.blocket.se/hassleholm/Hagelbock_och_Kombigevar_24373487.htm?ca=20&w=2
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|