Hallå, tror du vi har både iq och studielån eller?
Det är väl ingen med IQ dom har studielån?
Hallå, tror du vi har både iq och studielån eller?
Låter inte som en funktion jag har nåt behov av direkt, typ som antidopp
Only in Merica tippar jag på..Jag har inte heller fattat riktigt vad det är bra för faktiskt...... men dom dom fattar sånt hävdar att det är nödvändigt för vissa applikationer.
Jag försöker svetsa på en mutter på en hjulbult, men det går sådär. Det är en vanlig blank M10-mutter, och det är ju någon form galv på hjulbulten. Jag kör med 48.00-pinnnar, muttern är snudd på genomgul och jag fyller den med pinnen. Självklart väntar jag tills allt har svalnat innan jag belastar muttern, men jag vrider loss den obehagligt lätt, svetsfogen går av med ett snyggt och fint snitt.
Mina två teorier är att det antingen blir sprickor i den pga för snabb avkylning, eller att det är något från galvet som gör att fogen blir klen. Eller har jag fel pinnar? Jag kör dom mest för att det är dom enda 1,6mm-pinnar jag har hemma, och det är ju lite trångt i en M10-mutter.
Vad gör jag för fel?
Jag försöker svetsa på en mutter på en hjulbult, men det går sådär. Det är en vanlig blank M10-mutter, och det är ju någon form galv på hjulbulten. Jag kör med 48.00-pinnnar, muttern är snudd på genomgul och jag fyller den med pinnen. Självklart väntar jag tills allt har svalnat innan jag belastar muttern, men jag vrider loss den obehagligt lätt, svetsfogen går av med ett snyggt och fint snitt.
Mina två teorier är att det antingen blir sprickor i den pga för snabb avkylning, eller att det är något från galvet som gör att fogen blir klen. Eller har jag fel pinnar? Jag kör dom mest för att det är dom enda 1,6mm-pinnar jag har hemma, och det är ju lite trångt i en M10-mutter.
Vad gör jag för fel?
Fast, det är ju svetsen som går sönder, inte muttern? Eller påverkar materialet i muttern styrkan i själva svetsfogen?Svaret är ganska enkelt 8.8 kvalitet är inte "svetsbar" den blir spröd när man svetsar i den. Ta en rostfri mutter ist. Försök pendla upp svetsen så du får mer svets på både hjulskruv och mutter.
Men som jag skrev i förbannadtråden slå på en vanlig hylsa över konan. Det bästa är en 12 kantshylsa
Fast, det är ju svetsen som går sönder, inte muttern? Eller påverkar materialet i muttern styrkan i själva svetsfogen?
Nej, den blir inte "spröd" om man svetsar den. Om man inte kokar sönder stålet vill säga. Brukar dock vara fzb belagda, vilket är skit att svetsa i.Svaret är ganska enkelt 8.8 kvalitet är inte "svetsbar" den blir spröd när man svetsar i den. Ta en rostfri mutter ist. Försök pendla upp svetsen så du får mer svets på både hjulskruv och mutter.
Men som jag skrev i förbannadtråden slå på en vanlig hylsa över konan. Det bästa är en 12 kantshylsa
Köpte ny Migsvets idag, en Esab LDA200
...<snip>
Kan man byta gasledningen i ett sånt här slangpaket eller är det lika bra att köpa nytt?
Ett nytt paket med pistol kostar från 1500, är det värt besväret att laga ett trucköverkört slangpaket?
Åfan, såpass? Tack för det, känns ju lite bättre iallafall kanske värt att kosta på sig lite nya doningar då... Vill mest bara vara säker på att jag tänker rätt först så att jag inte köper på mig något i onödan. Men det kan väl inte finnas många fler förklaringar, det borde väl vara slangpaket som strular när gasen tar den väg som den tar?3000:- , då har du gjort ett fynd. Har själv en A10:a och den är den sista ägodelen jag skulle avyttra. Den var på sin tid det bästa svetsen som kunde köpas för pengar, överlägsen Kemppi och Luna. Snåla inte med fullagning av slangpaket om du vill lägga hållbara svetsar på vitala MC delar.
Kjell.e
Skickat från min SM-G398FN via Tapatalk
Åfan, såpass? Tack för det, känns ju lite bättre iallafall kanske värt att kosta på sig lite nya doningar då... Vill mest bara vara säker på att jag tänker rätt först så att jag inte köper på mig något i onödan. Men det kan väl inte finnas många fler förklaringar, det borde väl vara slangpaket som strular när gasen tar den väg som den tar?
Har du kylare på den eller är det gaskyld pistol?
Det var slangpaketet som var boven, det löste alla bekymmer. Både gasproblemen och den tröga matningen Så nu går svetsen! Och som den går! Har bara hunnit testa effektläge ett av två, och bara det känns sisådär dubbelt så kraftfullt som min stackars gamla lillsvets Krävs nog lite tillvänjning då det känns lite svårare att matcha effekt mot trådmatningshastighet men det ska nog ge sig. Fina fogar tycker jag iallafall att det blev när man väl fick till en hyfsat balanserad inställning
View attachment 457320
View attachment 457321
View attachment 457322
För den som undrar så köpte jag en budgetpistol på ebay. Kanske dumsnålt jag vet, men när det är lite för mycket månad kvar i slutet på lönen så kan man inte vara kräsen... En sån här blev det hur som helst:
https://www.ebay.co.uk/itm/MB25-MIG...rentrq:00879ada1760aa4681f5e4e2ffeb1de6|iid:1
Någon slags Binzelkopia, ser i princip likadan ut som den jag fick med svetsen. Måste ändå säga att jag är positivt överraskad. Fin känsla och distinkt klick i knappen, själva kabeln är till och med grövre än det medföljande slangpaketet, alla kontakter och anslutningar passar hur fint som helst... Det enda jag egentligen märker skillnad på är att höljet runt själva kontakten känns lite plastigare än originalet, men funktionen verkar det verkligen inte vara något fel på. Och för en tredjedel av priset är jag helnöjd Återstår såklart att se om det håller eller inte, men det får vi se Man fick två års garanti så det känns ju ändå lite förtroendeingivande.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |