Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så det är ett privat företag som funderar på att göra något för att förmodligen på ett eller annat sätt tjäna pengar.
Om vi utgår från denna tanke:

1. Hur stör det dig om du inte tvingas att engagera dig i det?
2. Skulle inte du ta gärna slippa ränta om du fick den chansen?

Ska olika regler gälla olika grupperingar i samhället? Hur var det nu igen, var det bra eller dåligt att skapa fraktioner med vi och dem i samhället?

(Denna totala avsaknad av självkritik och självinsikt från vänstersidan...:rolleyes:)

Smagatusk

Guest
Så det är ett privat företag som funderar på att göra något för att förmodligen på ett eller annat sätt tjäna pengar.

Det som stör mig är att det är diskriminerande mot andra.

Att du opponerar dig mot det faktum att muslimer ska särbehandlas är beklämmande. Det är din falang som hävdar att alla ska behandlas likvärdigt. Stå för det då! Håll inte på att argumentera för saken skull utan gör det med substans i argumenten.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Att du opponerar dig mot det faktum att muslimer ska särbehandlas är beklämmande. Det är din falang som hävdar att alla ska behandlas likvärdigt. Stå för det då! Håll inte på att argumentera för saken skull utan gör det med lite i argumenten.

"Alltid denna skillnad" :hihi

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Nästa idé från Folksam och Ikanobanken blir att köra en extra avgift för judar, F!-medlemmar samt människor med blåa ögon - tillhör man alla tre kategorier så blir det 3 x avgiften. Det låter helt okej det med va?

Men framförallt så är det Markus skriver om ett förslag som kom fram 2006, och sedan vad jag kan googla fram, inte blir något utav.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ska olika regler gälla olika grupperingar i samhället? Hur var det nu igen, var det bra eller dåligt att skapa fraktioner med vi och dem i samhället?

(Denna totala avsaknad av självkritik och självinsikt från vänstersidan...:rolleyes:)

Jag förstår inte hur du tolkar in fraktioner i detta?
Ett privat företag bestämmer sig för att göra något för att tjäna pengar. Det är alltså inte staten som lagstadgar om något. Du behöver inte bli kund i det företaget eller involvera dig i deras erbjudande.

Vad är skillnaden mot dagens samhälle där det kan skilja 30-40 000 kr på en försäkring för samma hoj men olika försäkringsbolag?
Vi har olika åldersgränser för tjejer och killar på samma krog?
När vi hade värnplikt tidigare kunde du lätt slippa om du var religiös. Svensk och kristen då tex.

Jag ser faktiskt inte problemet då det (enl er info) är ett privat företag som nu funderar på att gå ut med ett erbjudande.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Att du opponerar dig mot det faktum att muslimer ska särbehandlas är beklämmande. Det är din falang som hävdar att alla ska behandlas likvärdigt. Stå för det då! Håll inte på att argumentera för saken skull utan gör det med substans i argumenten.

Jag anser å det bestämdaste att jag har substans i mina argument.
Det är du som far med ord som "särbehandling" och "falang" så visa gärna lite substans i det uttalandet om du vill anmärka på mitt.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nästa idé från Folksam och Ikanobanken blir att köra en extra avgift för judar, F!-medlemmar samt människor med blåa ögon - tillhör man alla tre kategorier så blir det 3 x avgiften. Det låter helt okej det med va?

Men framförallt så är det Markus skriver om ett förslag som kom fram 2006, och sedan vad jag kan googla fram, inte blir något utav.

Om Folksam och Ikano vill göra det så är det väl fritt fram? Jag tror däremot att det skulle vara en väldigt dålig affär för de men vill de så får de.

Så du menar att Markus bara kastade ur sig något som inte alls var aktuellt men han fick det att låta så?
Är det korrekt uppfattat?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag såg att muslimerna skall slippa betala ränta på sina banklån, just det måste ju vara jättebra för den påstått åtråvärda integrationen, att dela upp folks rättigheter baserat på påstått ursprung. :lol

Källa en ding ding värld eller?

Du menar att det inte redan är så?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Fritjiof Fridolin med gänget MP har det också på G, om du orkar googla på läckta mail från september 2014.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Då borde man väl samtidigt kunna införa högre försäkringar för dessa människor?

www.sydsvenskan.se/sverige/utlandsfodd-lever-farligt-i-trafiken/

Eller varför kan inte privata bolag bara låta europafödda få köpa bilar. Kanske subventionerad finansiering för kristna med svenska efternamn åtminstone? Bara tanken att någon skulle komma med en sådan idé... Twitters servrar skulle brinna upp! :rofl

Men det kvittar väl med liknelser. Den mörka sidan vägrar fatta... Alltid "denna skillnad".

Smagatusk

Guest
Jag anser å det bestämdaste att jag har substans i mina argument.

Du tycker alltså att du tillför något med substans till diskussionen när du ställer högst personliga frågor som:

I detta fallet är svaret så självklart så jag hoppas det uteblir.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ett företag som erbjuder tjänster enbart till de med viss ras, religion eller annat. Det är helt plötsligt ok?
Blir intressant om ett fastighetsbolag bara erbjuder bostäder för de som är ateister. Vilket jävla liv det skulle bli...

"alltid denna skillnad "

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ett företag som erbjuder tjänster enbart till de med viss ras, religion eller annat. Det är helt plötsligt ok?
Blir intressant om ett fastighetsbolag bara erbjuder bostäder för de som är ateister. Vilket jävla liv det skulle bli...

"alltid denna skillnad "

Nej nej nej, inte enbart om jag förstod det rätt.
Ingenstans sades det att Folksam skulle sluta försäkra icke-muslimer utan bara att de funderade på att införa en ny försäkring.
Nu gör ni sådär igen, lägger in något helt annat i det som faktiskt sades.

Men, vad vet jag? Jag har fortfarande inte fått nån källa på uttalandet så jag vet inte vad det står i deras utkast.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du tycker alltså att du tillför något med substans till diskussionen när du ställer högst personliga frågor som:

I detta fallet är svaret så självklart så jag hoppas det uteblir.

Det var 2 högst relevanta frågor på ditt uttalande där du invände mot ett sånt förslag.
Jag försöker bara förstå vad för något du tycker är dåligt med det när du (vad jag kan se) inte blir involverad i det på något sätt?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag förstår inte hur du tolkar in fraktioner i detta?
Ett privat företag bestämmer sig för att göra något för att tjäna pengar. Det är alltså inte staten som lagstadgar om något. Du behöver inte bli kund i det företaget eller involvera dig i deras erbjudande.

Vad är skillnaden mot dagens samhälle där det kan skilja 30-40 000 kr på en försäkring för samma hoj men olika försäkringsbolag?
Vi har olika åldersgränser för tjejer och killar på samma krog?
När vi hade värnplikt tidigare kunde du lätt slippa om du var religiös. Svensk och kristen då tex.

Jag ser faktiskt inte problemet då det (enl er info) är ett privat företag som nu funderar på att gå ut med ett erbjudande.

Men, då är det fritt fram för försäkringsbolag att ha en högre försäkring för bilbrand hos muslimer nu?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE