Som jag skrev tidigare tror jag inte att det skulle vara en affärsmässig succé.
Det ena är "belöna", det andra "bestraffa".
Så, att särskilja människor med belöning är ok?
Som jag skrev tidigare tror jag inte att det skulle vara en affärsmässig succé.
Det ena är "belöna", det andra "bestraffa".
Så, att särskilja människor med belöning är ok?
Källa på det?
Källa en ding ding värld eller?
Funkar det om man ger fördelar baserat på ursprungsland?Ungefär på samma sätt som man idag bestraffar 18-24åringar med fordonsförsäkringar oavsett om man har varit med om en olycka eller ej?
Jag antar att det håller sig inom lagens ramar.
Det var 2 högst relevanta frågor på ditt uttalande där du invände mot ett sånt förslag.
Jag försöker bara förstå vad för något du tycker är dåligt med det när du (vad jag kan se) inte blir involverad i det på något sätt?
Funkar det om man ger fördelar baserat på ursprungsland?
Jag brottas innerligt med varför man tror att ge fördelar åt ett håll inte innebär nackdelar åt det andra.Eller religion.. Alla kristna får billigare försäkring. För det är ju en belöning. Då var det ok va?
Funkar det om man ger fördelar baserat på ursprungsland?
*3,4 sekunder @ Google.se*
20 januari 2006 - http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=777880
22 januari 2006 - http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=779224
24 januari 2006 - http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=780485
(Sista artikeln, 24 januari 2006)
"För en troende muslim är det förbjudet att befatta sig med ränta. Och nu börjar allt fler banker få upp ögonen för att det finns pengar att tjäna på att anpassa sig till den växande skaran muslimska kunder.
Sen länge finns medlemsbanken JAK i Sverige som erbjuder räntefria lån, men nu börjar även Ikanobanken och Folksam att ta fram särskilda produkter för muslimer."
Första artikeln har 17 588 delningar på Facebook, andra artikeln har 0, tredje har 632...
Oavsett ståndpunkt så är det nog inte svårt att förstå att en sådan nyhet/artikel upprör och/eller sprider sig.
Men så är det ju modern journalistisk också, man orkar inte skriva ut att det handlar om alternativa lösning med avgifter, utan skriver bara väldigt snedvridet och kortfattat om att "muslimer ska få slippa räntan", det är inte att ljuga, men det är också inte hela sanningen.
Journalister
Absolut, vi rör oss i ett mycked luddigt och ofta bespottat område.Vill du ha hypotetiska svar på högst hypotetiska frågor?
Så då var det varken aktuellt eller så enkelt som att "muslimer slipper ränta"?
Men genom att bara kasta ut ett sånt uttalande som kan bli viralt så kan man mycket snabbt reta upp en stor andel människor för ingenting.
Inte helt olikt det Avpixlat sysslar med
Så då var det varken aktuellt eller så enkelt som att "muslimer slipper ränta"?
Men genom att bara kasta ut ett sånt uttalande som kan bli viralt så kan man mycket snabbt reta upp en stor andel människor för ingenting.
Inte helt olikt det Avpixlat sysslar med
Absolut, vi rör oss i ett mycked luddigt och ofta bespottat område.
De vet nog mycket väl vad de sysslar med...
Men oavsett så måste du dit och försvara. Vad är ditt problem?
Du har fortfarande inte visat på en enda felaktighet eller lögn från Avpixlat medan samtliga dina skitlänkar har blivit totalsågade och överbevisade.
Trams av både dig och Pippi att ens yttra något om att "kasta ut ett uttalande" när det är så vanlig media fungerar i allra högsta grad. Exemplen är oändliga. Projicering och hyckleri som vanligt från din sida.
Ok, nej. Det skulle nog te sig mycket märkligt om man gjorde skillnad på folk baserat på ursprungsland.
Om inte annat skulle det bli krångligt med folk som innehar dubbla medborgarskap.
Jag håller med, det skulle vara en alldeles för oskarp urskiljning.Ok, nej. Det skulle nog te sig mycket märkligt om man gjorde skillnad på folk baserat på ursprungsland.
Om inte annat skulle det bli krångligt med folk som innehar dubbla medborgarskap.
Jag håller med, det skulle vara en alldeles för oskarp urskiljning.
Men att basera på någons religion är ju inte på något sätt förankrat i ursprung, så det är ju helt klart mer ok.
Vilka är "De". Rasisterna i Folksam, Ikanobanken och SR?
Varför då? Det var ju ok om det gällde religion. Är du efterbliven? (seriös fråga utan att vara menat som personangrepp)
Men oavsett så måste du dit och försvara. Vad är ditt problem?
Du har fortfarande inte visat på en enda felaktighet eller lögn från Avpixlat medan samtliga dina skitlänkar har blivit totalsågade och överbevisade.
Trams av både dig och Pippi att ens yttra något om att "kasta ut ett uttalande" när det är så vanlig media fungerar i allra högsta grad. Exemplen är oändliga. Projicering och hyckleri som vanligt från din sida.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|