Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var ett bra inslag på P1 om varför så många kommer hit, hur det går till, om det är ett problem med det, osv. Hörde bara fragment från ca 1250 till 1300 idag och sedan var jag tvungen att hoppa ur bilen. Morgan Johansson var med och en syrier som beskrev hur han kringgick Dublin-förordningen osv.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
:Bugar
Var ett bra inslag på P1 om varför så många kommer hit, hur det går till, om det är ett problem med det, osv. Hörde bara fragment från ca 1250 till 1300 idag och sedan var jag tvungen att hoppa ur bilen. Morgan Johansson var med och en syrier som beskrev hur han kringgick Dublin-förordningen osv.

Problemet är inte att han kringgick lagen utan att han tilläts att kringå den! Men för att citera maud olofsson: alla som vill skall få komma till sverige. Vi är väl i stort sett där, att öht ens skicka tillbaka människor helt random känns ganska småaktigt sammanhanget, låt alla stanna.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Men oavsett så måste du dit och försvara. Vad är ditt problem?

Du har fortfarande inte visat på en enda felaktighet eller lögn från Avpixlat medan samtliga dina skitlänkar har blivit totalsågade och överbevisade.

Trams av både dig och Pippi att ens yttra något om att "kasta ut ett uttalande" när det är så vanlig media fungerar i allra högsta grad. Exemplen är oändliga. Projicering och hyckleri som vanligt från din sida.

Du läser inte allt jag skriver eller förvrider du saker medvetet?
Inte någonstans försvarar jag muslimer. Det jag försvarar är privata företags rätt att själva komma upp med erbjudanden (inom lagens ramar) som de tror kan vara något att tjäna pengar på.
Står inte SD bakom företagen mer än S gör? Trodde jag iaf.

Fortfarande ser jag inte någonstans att de skriver att dina kostnader måste öka för att de ska kunna driva igenom förslaget. Då är det givetvis fel.
Jag ser heller inte någonstans att det är muslimer som har varit pådrivande i detta fall utan det är företagen själva.
Så om du motsätter dig deras uppfinningsrikedom säger du då inte att Svenska företag ska minsann inte få komma upp med idéer själva om hur de ska bedriva verksamhet?
Vad är alternativet? Att Volvo måste fråga dig om lov ang nästa modell?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte någonstans försvarar jag muslimer. Det jag försvarar är privata företags rätt att själva komma upp med erbjudanden (inom lagens ramar) som de tror kan vara något att tjäna pengar på.
Står inte SD bakom företagen mer än S gör? Trodde jag iaf.

Fortfarande ser jag inte någonstans att de skriver att dina kostnader måste öka för att de ska kunna driva igenom förslaget. Då är det givetvis fel.
Jag ser heller inte någonstans att det är muslimer som har varit pådrivande i detta fall utan det är företagen själva.
Så om du motsätter dig deras uppfinningsrikedom säger du då inte att Svenska företag ska minsann inte få komma upp med idéer själva om hur de ska bedriva verksamhet?
Vad är alternativet? Att Volvo måste fråga dig om lov ang nästa modell?

Är det OK om muslimer får billigare lån?
Är det OK om muslimer får dyrare lån?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Är det OK om muslimer får billigare lån?
Är det OK om muslimer får dyrare lån?

Om ett företag vill profilera sig på det sättet och håller sig inom lagens ramar så fine för mig.

Jag gråter inte för att Dressman har sin profil, jag väljer att inte handla där även om de är billigare än Tiger.
Jag skriker inte "Orättvist" för att en Skoda med 200 hk är bra mycket billigare än en Merca med 200 hk.

Jag väljer själv vad jag vill köpa och om någon annan betalar mindre blir jag inte avundsjuk.

Varför väljer tex Folksam att ha svindyra MC-försäkringar och istället satsa mer på bilar och annat?
Är det diskriminering mot mc-förare?
Jag väljer bara ett annat bolag om de inte är intresserade av mig och så är mina problem ur världen. Jag behöver inte bli svartsjuk på någon annan och förstöra för den trots att jag inte tjänar något på det.

Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Bryter mig ur rådande samtalsämne för att informera om en nyhet som inte kommit fram i media (PK-media alltså..........de som ska "granska makthavarna")

Vet alla om denna förändring ?

"Den 1 januari 2015 träder Säkerhetspolisen in i en ny era – som egen myndighet direkt underställd regeringen."

http://www.sakerhetspolisen.se/ovri...akerhetspolisen-blir-egen-myndighet-2015.html

Drar man det till sin spets skulle man kunna tänka sig följande scenario med en säkerhetspolis som är "direkt underställd regeringen" liknande det Rumänien upplevde under Ceaușescu. Rent tekniskt fungerade Securitate nämligen direkt under regeringen (som alltså var en diktator (enväldigt styre), men som alltså rent tekniskt var att betrakta som dess "regering")

Mycket otrevligt att läsa följande

"Censur
Yttrandefriheten var in i slutet minimal, till exempel krävde innehav av skrivmaskin statligt tillstånd. Motstånd mot regimen genererade hårda fängelsestraff, tortyr eller avrättning. I landets omkring 400 fängelser hade nästan två miljoner rumäner fängslats under olika perioder. Säkerhetspolisen Securitate avlyssnade, förföljde och kontrollerade medborgarna."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Ceaușescu

(Fortfarande rent hypotetiskt)

Skulle en regering nu exempelvis kunna "förbjuda" ett parti eller en åsikt och låta SÄPO bevaka dess medlemmar ? - Rent tekniskt är nu svaret JA

Strikt praktiskt är nog svaret att "nej - det kommer inte att hända" men det SPELAR INGEN ROLL !!!! - Bara vetskapen om att denna förändring GENOMFÖRTS I DET TYSTA är en medborgarrättslig katastrof.

Så nu går frågan ut till er - Visste ni om detta eller fick ni reda på detta av MIG här och nu ?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Inte någonstans försvarar jag muslimer.

Va? :confused:

Vem har anklagat muslimer för något. Vem har sagt att du försvarar muslimer? För vad ska du försvara muslimer? Haha, herrejävlar....!:crash

panza.jpg

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Om ett företag vill profilera sig på det sättet och håller sig inom lagens ramar så fine för mig.

Jag gråter inte för att Dressman har sin profil, jag väljer att inte handla där även om de är billigare än Tiger.
Jag skriker inte "Orättvist" för att en Skoda med 200 hk är bra mycket billigare än en Merca med 200 hk.

Jag väljer själv vad jag vill köpa och om någon annan betalar mindre blir jag inte avundsjuk.

Varför väljer tex Folksam att ha svindyra MC-försäkringar och istället satsa mer på bilar och annat?
Är det diskriminering mot mc-förare?
Jag väljer bara ett annat bolag om de inte är intresserade av mig och så är mina problem ur världen. Jag behöver inte bli svartsjuk på någon annan och förstöra för den trots att jag inte tjänar något på det.

För några år sedan erbjöd mitt bolag särskilda bilförskringar för tjejer och självklart skrev jag över bilen på frugan. I vårat fall handlade det om en tusing om året men när den nya försäkringsperioden skulle betalas kostade tjejförsäkringen helt plötsligt lika mkt som om bilen hade stått mig. Ringde bolaget och frågade hur dom hade mage att höja deras sk tjejförsäkring med 1000:- för ett nytt år! Nja, vi var tvungna att ta bort den försäkringen för att den föll under diskrimineringslagen. Det handlar således inte om priset som du snöar in dig på utan att ett kön får fördelar just pga sitt kön.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
För några år sedan erbjöd mitt bolag särskilda bilförskringar för tjejer och självklart skrev jag över bilen på frugan. I vårat fall handlade det om en tusing om året men när den nya försäkringsperioden skulle betalas kostade tjejförsäkringen helt plötsligt lika mkt som om bilen hade stått mig. Ringde bolaget och frågade hur dom hade mage att höja deras sk tjejförsäkring med 1000:- för ett nytt år! Nja, vi var tvungna att ta bort den försäkringen för att den föll under diskrimineringslagen. Det handlar således inte om priset som du snöar in dig på utan att ett kön får fördelar just pga sitt kön.

"Inom lagens ramar" hävdar jag återigen. Sålänge de håller sig inom lagens ramar så har jag inget problem med det. Att någon annan blir svartsjuk faller inte inom det begreppet.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Va? :confused:

Vem har anklagat muslimer för något. Vem har sagt att du försvarar muslimer? För vad ska du försvara muslimer? Haha, herrejävlar....!:crash

View attachment 414671

Ok, då uppfattade jag fel och ber om ursäkt.
Men om det inte var muslimer då måste du alltså ha invändningar mot att jag försvarar företags rätt att tänka fram egna erbjudanden till den som är intresserad. Inom lagens ramar.

Och det är du emot då? Har jag förstått det rätt den här gången?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
"Inom lagens ramar" hävdar jag återigen. Sålänge de håller sig inom lagens ramar så har jag inget problem med det. Att någon annan blir svartsjuk faller inte inom det begreppet.

Att låna ut pengar räntefritt till en grupp som tror på en sagbok faller nog ganska hårt under diskrimineringslagen vilket förmodligen bankernas jurister också kommit fram till men bara tanken över att det har diskuterats inom bankvärlden är ju absurt och jag tror inte att männskor reagerar med avundsjuka utan snarare med uppgivenhet, ilska osv med att denna grupp återigen skall särbehandlas pga sin "tro".

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är nästan surrealistiskt att läsa Locmondo's inlägg, han försvarar särbehandling pga ursprung. Om bara vita fick handla på NK skulle han kanske bli mindre imponerad kan jag tro.

Varför är de högljudda och påstådda "antirasterna" och "demokraterna" alltid först att vilja införa skillnader pga ras/ursprung/religion eller att avskaffa demokratiska principer? Detta har de gemensamt över det politiska spektrumet, från liberaler till kommunister, för övrigt varför jag känner mig så nöjd och trygg som 100% konservativ. :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att låna ut pengar räntefritt till en grupp som tror på en sagbok faller nog ganska hårt under diskriminergslagen vilket förmodligen bankernas jurister också kom fram till men bara tanken över att det har diskuterats inom bankvärlden är ju absurt och jag tror inte att männskor reagerar med avundsjuka utan snarare med uppgivenhet, ilska osv med att denna grupp återigen skall särbehandlas pga sin "tro".

Man hoppas ju det i alla fall. Fast vem vet längre i landet som har tappat all sunt förnuft...

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Att låna ut pengar räntefritt till en grupp som tror på en sagbok faller nog ganska hårt under diskrimineringslagen vilket förmodligen bankernas jurister också kommit fram till men bara tanken över att det har diskuterats inom bankvärlden är ju absurt och jag tror inte att männskor reagerar med avundsjuka utan snarare med uppgivenhet, ilska osv med att denna grupp återigen skall särbehandlas pga sin "tro".

Kan du vara snäll och peka ut stycket där jag anser att det är ok att "särbehandla" en grupp människor?
Peka först ut det stycket åt mig innan vi fortsätter denna diskussion.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Kan du vara snäll och peka ut stycket där jag anser att det är ok att "särbehandla" en grupp människor?
Peka först ut det stycket åt mig innan vi fortsätter denna diskussion.

Nu förstår jag inte riktigt! Kan du berätta för mig hur du tolkade mitt inlägg? peka ut det stycket för mig där jag påstår att du anser det innan vi fortsätter med diskussionen:crash

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE