Det finns ju de som tar lån fast de har råd
Ja, och får man det räntefritt vill man ju inte slösa på sina egna pengar.
Det finns ju de som tar lån fast de har råd
Var ett bra inslag på P1 om varför så många kommer hit, hur det går till, om det är ett problem med det, osv. Hörde bara fragment från ca 1250 till 1300 idag och sedan var jag tvungen att hoppa ur bilen. Morgan Johansson var med och en syrier som beskrev hur han kringgick Dublin-förordningen osv.
Men oavsett så måste du dit och försvara. Vad är ditt problem?
Du har fortfarande inte visat på en enda felaktighet eller lögn från Avpixlat medan samtliga dina skitlänkar har blivit totalsågade och överbevisade.
Trams av både dig och Pippi att ens yttra något om att "kasta ut ett uttalande" när det är så vanlig media fungerar i allra högsta grad. Exemplen är oändliga. Projicering och hyckleri som vanligt från din sida.
Du läser inte allt jag skriver eller förvrider du saker medvetet?
Inte någonstans försvarar jag muslimer. Det jag försvarar är privata företags rätt att själva komma upp med erbjudanden (inom lagens ramar) som de tror kan vara något att tjäna pengar på.
Står inte SD bakom företagen mer än S gör? Trodde jag iaf.
Fortfarande ser jag inte någonstans att de skriver att dina kostnader måste öka för att de ska kunna driva igenom förslaget. Då är det givetvis fel.
Jag ser heller inte någonstans att det är muslimer som har varit pådrivande i detta fall utan det är företagen själva.
Så om du motsätter dig deras uppfinningsrikedom säger du då inte att Svenska företag ska minsann inte få komma upp med idéer själva om hur de ska bedriva verksamhet?
Vad är alternativet? Att Volvo måste fråga dig om lov ang nästa modell?
Är det OK om muslimer får billigare lån?
Är det OK om muslimer får dyrare lån?
Ja det är klart att alla som har andra åsikter än vad du har är efterblivna.
Jag gissar att han fokuserade på 2 Mos 22:21 och råkade läsa 25 av misstag.
http://www.bibeln.se/las/2k/2_mos#q=2+Mos+22:21
Om ett företag vill profilera sig på det sättet och håller sig inom lagens ramar så fine för mig.
Jag gråter inte för att Dressman har sin profil, jag väljer att inte handla där även om de är billigare än Tiger.
Jag skriker inte "Orättvist" för att en Skoda med 200 hk är bra mycket billigare än en Merca med 200 hk.
Jag väljer själv vad jag vill köpa och om någon annan betalar mindre blir jag inte avundsjuk.
Varför väljer tex Folksam att ha svindyra MC-försäkringar och istället satsa mer på bilar och annat?
Är det diskriminering mot mc-förare?
Jag väljer bara ett annat bolag om de inte är intresserade av mig och så är mina problem ur världen. Jag behöver inte bli svartsjuk på någon annan och förstöra för den trots att jag inte tjänar något på det.
För några år sedan erbjöd mitt bolag särskilda bilförskringar för tjejer och självklart skrev jag över bilen på frugan. I vårat fall handlade det om en tusing om året men när den nya försäkringsperioden skulle betalas kostade tjejförsäkringen helt plötsligt lika mkt som om bilen hade stått mig. Ringde bolaget och frågade hur dom hade mage att höja deras sk tjejförsäkring med 1000:- för ett nytt år! Nja, vi var tvungna att ta bort den försäkringen för att den föll under diskrimineringslagen. Det handlar således inte om priset som du snöar in dig på utan att ett kön får fördelar just pga sitt kön.
Va?
Vem har anklagat muslimer för något. Vem har sagt att du försvarar muslimer? För vad ska du försvara muslimer? Haha, herrejävlar....!
View attachment 414671
"Inom lagens ramar" hävdar jag återigen. Sålänge de håller sig inom lagens ramar så har jag inget problem med det. Att någon annan blir svartsjuk faller inte inom det begreppet.
Att låna ut pengar räntefritt till en grupp som tror på en sagbok faller nog ganska hårt under diskriminergslagen vilket förmodligen bankernas jurister också kom fram till men bara tanken över att det har diskuterats inom bankvärlden är ju absurt och jag tror inte att männskor reagerar med avundsjuka utan snarare med uppgivenhet, ilska osv med att denna grupp återigen skall särbehandlas pga sin "tro".
Att låna ut pengar räntefritt till en grupp som tror på en sagbok faller nog ganska hårt under diskrimineringslagen vilket förmodligen bankernas jurister också kommit fram till men bara tanken över att det har diskuterats inom bankvärlden är ju absurt och jag tror inte att männskor reagerar med avundsjuka utan snarare med uppgivenhet, ilska osv med att denna grupp återigen skall särbehandlas pga sin "tro".
Kan du vara snäll och peka ut stycket där jag anser att det är ok att "särbehandla" en grupp människor?
Peka först ut det stycket åt mig innan vi fortsätter denna diskussion.
Nu förstår jag inte riktigt! Kan du berätta för mig hur du tolkade mitt inlägg? peka ut det stycket för mig där jag påstår att du anser det innan vi fortsätter med diskussionen
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|