Smagatusk
Guest
Fan, #medlem är ju mer konsekvent i sina värderingar än Locomongo...
Nu förstår jag inte riktigt! Kan du berätta för mig hur du tolkade mitt inlägg? peka ut det stycket för mig där jag påstår att du anser det innan vi fortsätter med diskussionen
"Att låna ut pengar räntefritt till en grupp som tror på en sagbok faller nog ganska hårt under diskrimineringslagen vilket förmodligen bankernas jurister också kommit fram till men bara tanken över att det har diskuterats inom bankvärlden är ju absurt och jag tror inte att männskor reagerar med avundsjuka utan snarare med uppgivenhet, ilska osv med att denna grupp återigen skall särbehandlas pga sin "tro" "
Fast jag tror bankerna backat ur p.g.a att det blev svårigheter med immobiliainnehav som säkerhet. Det stod i länken jag postade tidigare.
Sen skall man väl inte tro att bankerna undersöker såna möjligheter utan att se ett sätt att tjäna pengar på det. Ingen ränta, stora avgifter eller möjligheten att komma över landytor - gungor och karuseller.
Egentligen är diskussionen lite väl would of could of, då den lades ner på ritbordet för 8år sen eller nåt.
Men samtidigt är det intressant att det togs upp på bordet.
Eller nåt
Du har helt rätt i "would of could of" och att vår diskussion i sig är meningslös.
Det är sättet den togs upp på som jag opponerar mig emot. Att den lades fram som något pågående, något nytt. Ett sätt att trigga folk på. Ett sätt som används av vissa speciella nätsidor och av ett visst Riksdagsparti.
Upplever det som det mest är du som triggas till något.
Du får mig att tänka på Fjant, den lille i "Trolltyg i tomteskogen".
Så fort någon säger något är du snabbt där med en smiley i ett innehållslöst inlägg. Som när Fjant säger "här mamma".
Det är lite gulligt faktiskt och jag beundrar dig för din entusiasm.
Han har rätt allvarliga problem med att triggas av vad han tycker är oliktänkande eller avvikande. Undrar hur många barslagsmål han startat. Och förlorat.Upplever det som det mest är du som triggas till något.
Tycker du inte att tråden fick en kick efter det inlägget? Ännu en hatisk kick om varför muslimerna ska få en särbehandling?
En gång när jag var liten så blev det slagsmål i sandlådan...
En kick om diskussion avseende särbehandling, oavsett ras eller religion. Var gäller hatet du upplever är inget jag känner igen. Vari finner du påtalat hat?
Edit. Vafalls, du gjorde ju själv avbön i ärendet i inlägg #2994, att du hade massuppfittat det hela. Men nu drar du samma vals igen?! Är du bipolär eller har du ett något bristfälligt korttidsminne?
(helt uppriktig fråga, för det är stört omöjligt att följa med i dina kurvor och svängar)
Man blir inte bipolär bara för att du inte förstår. Jag skrev hyfsat tydligt vilken del jag hade missuppfattat.
Du får tolka fritt om det eggar dig...
Barn är oftast betydligt mer logiska och rättfram i sitt handlande så att dra in det som en liknelse vore att förminska deras förmåga att lösa problem och konflikter. Det är vi vuxna som behöver lära av dem och inte tvärtom
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|