Superduke-tråden

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Ok! tack för det, tror inte att det blir goodwill på denna, är en 2005 modell. Är det några större problem att byta själv? (dock iofs bara 900mil)
 
Last edited:

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Kostar ju inget att rulla förbi handlaren och fråga! Jag bytte inte själv eftersom KTM stod för kalaset så om det är svårt eller ej har jag ingen aning om... Sorry!
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
har inte köpt den ännu därav frågorna, men jag skall ringa handaren i morgon och se om dom är sugna på att svara på frågorna.

edit: någon som kan svara på tankfrågan? dvs skall den vara helmatt på en 2005?
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Besikting på torsdag och har ingen reflex bak på hojen. Hur har ni andra löst detta på ett snabbt och snyggt sätt? Sist köpte jag en reflex och satt med dubbelhäftande på reg.skylten men det var inte så snyggt så det ville jag inte köra vidare med sen. Nu funderar jag på att köpa reflextejp och klippa till en mindre bit som jag kan sätta på skylten, vad tror vi om det? Hur stor måste reflexen vara?

Funderar på att införskaffa en rulle av den här: http://www.jula.se/reflextejp-035031
Jag satte en 810609.jpgmed dubbelhäftande tejp på nummerplåstbelysningen.
 

Bifogat

  • DSC_0017.jpg
    DSC_0017.jpg
    257.2 KB · Visningar: 185
Last edited:

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Besikting på torsdag och har ingen reflex bak på hojen. Hur har ni andra löst detta på ett snabbt och snyggt sätt? Sist köpte jag en reflex och satt med dubbelhäftande på reg.skylten men det var inte så snyggt så det ville jag inte köra vidare med sen. Nu funderar jag på att köpa reflextejp och klippa till en mindre bit som jag kan sätta på skylten, vad tror vi om det? Hur stor måste reflexen vara?

Funderar på att införskaffa en rulle av den här: http://www.jula.se/reflextejp-035031

Kan meddela att det gick alldeles utmärkt med den reflextejpen :) Inte ett ord sa de om den :) Killen framför mig däremot hade ingen reflex och fick åka och köpa en för att slippa en tvåa...

Akra med db-killers gick det också bra att besiktiga med :)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Någon som har erfarenhet av:

- Din MC/KTM Center i Sollentuna, alt.
- KTM HojCenter i Skogås, alt.
- Hammarströms Motor, alt.
- Mör MC

Får höra väl om Hammarströms, mindre bra om de andra :va
 
Last edited:

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
Någon som har erfarenhet av:

- Din MC/KTM Center i Sollentuna, alt.
- KTM HojCenter i Skogås, alt.
- Hammarströms Motor, alt.
- Mör MC

Får höra väl om Hammarströms, mindre bra om de andra :va

Kika några sidor tillbaks så ser du ett par ord om din mc men även om en verkstad i Västerås, dessutom konsaterade jag att det är billigare att vara ledig från jobbet och serva i Västerås :D
 

rasmussen

Guest
Mitt batteri verkar vara dåligt, tror jag. Efter att den har stått några dagar så klickar det bara och startmotorn går inte runt. Men om man kopplar på startkablar och startar hojen så är det inga problem att starta upp den utan hjälp efter två sekunder. Så är det verkligen batteriet som spökar?

Om det nu är batteriet som är dåligt, är den england som är billigast på det?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Vad är det för regplåtshållare du kör med?
Smidig lösning :0
Här kommer lite bilder! Allt plast är kapat rakt av och ersatts med en plåt formad för den bakre delen och sedan kompletterad med en regplåtshållare.
 

Bifogat

  • 20130504_173933.jpg
    20130504_173933.jpg
    235.6 KB · Visningar: 128
  • 20130504_173957.jpg
    20130504_173957.jpg
    241.4 KB · Visningar: 111
  • 20130504_174006(0).jpg
    20130504_174006(0).jpg
    223.1 KB · Visningar: 124

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Det närmsta hittills av nya superduken?
Jag tycker den ser riktigt rå ut!
Bort med skylthållaren backspeglar mm och släng på solokuts bara så har vi riktigt snygga linjer på hojen! Ser ju faktiskt väldigt mkt ut som prototypen dom släppte förra hösten :yoparty
Sen kan man ju bara drömma om att att Akrapovic kommer med den snygga tvådelade skönspelande ljudanläggning som fanns på prototypen! Vill haaaaaa!!!!!

http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/ktm-1290-super-duke-nears-production/22708.html
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Någon som har erfarenhet av:

- Din MC/KTM Center i Sollentuna, alt.
- KTM HojCenter i Skogås, alt.
- Hammarströms Motor, alt.
- Mör MC

Får höra väl om Hammarströms, mindre bra om de andra :va

Jag lämnade in min på storservice nyss hos DinMC och jag fick betala 6200kr till slut. Först ville de ha 6,7k och påpekade att en annan verkstad gjorde samma jobb för ca 9900kr. När jag påpekade att Funbike i Västerås gjorde detta för 5k (Har ingen aning, bara läst det i denna tråd) så fick jag ned priset med 10%.

Polackmekanikern verkade rätt vilsen men Lelle var bra på att.. prata iaf :musik Dock har de tydligen dragit tankbulten snett och försökte skylla på att jag hade varit där tidigare och skruvat och då lagt grunden för dåliga gängor. (Vilket jag inte har gjort)
 

spambot

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Hemma
Hoj
SD 990 -08
Jag lämnade in min på storservice nyss hos DinMC och jag fick betala 6200kr till slut. Först ville de ha 6,7k och påpekade att en annan verkstad gjorde samma jobb för ca 9900kr. När jag påpekade att Funbike i Västerås gjorde detta för 5k (Har ingen aning, bara läst det i denna tråd) så fick jag ned priset med 10%.

Polackmekanikern verkade rätt vilsen men Lelle var bra på att.. prata iaf :musik Dock har de tydligen dragit tankbulten snett och försökte skylla på att jag hade varit där tidigare och skruvat och då lagt grunden för dåliga gängor. (Vilket jag inte har gjort)

Den skruven verkar många ha problem med, gäller bara att lyfta tanken en bit och pricka skruven i gängan för att sedan böja bakåt och gänga ner den utan felgäng :tummenupp

Ingen som har monterat LSL styrdämpare på hojen? http://www.twinshack.co.uk/prods/783.html

Är den bra?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Måste fråga er, är det något speciellt med ventiljusteringen på Superduke?
Tänkte eftersom samtliga av er verkar lämna in era (relativt) gamla hojar istället för att göra det själv? :)
 

rasmussen

Guest
Måste fråga er, är det något speciellt med ventiljusteringen på Superduke?
Tänkte eftersom samtliga av er verkar lämna in era (relativt) gamla hojar istället för att göra det själv? :)

Säkert inte..jag gör det mest för stämpeln..underlättar vid försäljning tror jag.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top