Superduke-tråden

Jag fattar inte hur butiker kan tjura ihop och ha en hoj i lager i 2 år istället för att sälja den. Tror Yamaha Center i Sundsvall har en SDR som dom har haft till försäljning sjukt länge.
 
Ne lär ju inte bli lättare ju längre tid den står, men bra att ja fick veta det iaf. Kmr inte köpa en hoj som stått still i en butik i två år
 
Jaha har denna tråd vaknat igen. =)
För er där slaven pajat på kopplingen, vad är symptomen? Inbillade mig i sommras att den blivit lite svampig i kopplingen. Eller snarare som att handtaget inte vill åka tillbaka helt. Eller hur man ska säga.

Ang att köpa SD, luftfilter (+mapp) är värt det alla gånger, jäklar vad skillnad det blev. Om inte annat är det nästan värt 2k nästa gång jag ska kolla ventilerna då det är mycket öppnare.
Sen tycker jag det är en överdrift att kalla SD för svårkörd. V-Twin med allt vad det innebär visst, men jag upplever den snarare väldigt smidig jag. Allt är väl vad man kan relatera till, men min SD skrämmer då inte mig rent effektmässigt.
 
Jaha har denna tråd vaknat igen. =)
För er där slaven pajat på kopplingen, vad är symptomen? Inbillade mig i sommras att den blivit lite svampig i kopplingen. Eller snarare som att handtaget inte vill åka tillbaka helt. Eller hur man ska säga.

Ang att köpa SD, luftfilter (+mapp) är värt det alla gånger, jäklar vad skillnad det blev. Om inte annat är det nästan värt 2k nästa gång jag ska kolla ventilerna då det är mycket öppnare.
Sen tycker jag det är en överdrift att kalla SD för svårkörd. V-Twin med allt vad det innebär visst, men jag upplever den snarare väldigt smidig jag. Allt är väl vad man kan relatera till, men min SD skrämmer då inte mig rent effektmässigt.
120 ktm hk skrämmer väl ingen längre? :D
Nä nu skojade jag mest. V-twin är underbart och ibland kan jag sakna det. Vred man på vid fel tillfälle så röt den ifrån :)

Kläm lite på kopplingen. Skruva loss slaven och se om det fuktat nåt. Kläm INTE när den är loss. Då går den sönder.

Du kan ju kolla om det fuktar när den sitter på. Men kan vara så lite så du får svårt att se
 
Last edited:
120 ktm hk skrämmer väl ingen längre? :D
Nä nu skojade jag mest. V-twin är underbart och ibland kan jag sakna det. Vred man på vid fel tillfälle så röt den ifrån :)

Kläm lite på kopplingen. Skruva loss slaven och se om det fuktat nåt. Kläm INTE när den är loss. Då går den sönder.

Du kan ju kolla om det fuktar när den sitter på. Men kan vara så lite så du får svårt att se

Haha njä så är det väl men som jämförelse så har min bror en Streetad Gsx-r 750, är det 135hk i den? Och mkt lättare såklart. Men vid rätt varvtal så vrider jag då inte fullt nå många halvsekunder med den. Nu har jag väl iofs kanske till och med över 120hk i Duken (kanske, med lite tur, evenutellt) men ändå stor skillnad tycker jag.
Mycket tjabbel men det jag vill komma fram till är att jag tycker inte folk ska vara rädda för att köpa en Superduke 990 för att dom på något vis vore svårkörda. =)


Ja till våren får jag ta upp och kika lite tror jag. Det var ju inte gratis att byta ut den där slaven heller direkt... (Inte original då utan en bättre variant såklart)
Jävliga är att jag kör ju så lite men gillar att peta på diverse mods. Så jag skruvar nog fler timmar än jag kör. :P
Detta utan att jag haft några problem förutom nu eventuellt kopplingen då.
 
...Vissa har kärvande ok fram....

Någon som vet vad lösningen är på kärvande ok? Ta loss och göra rent cylindrarna med Bräkleen eller T-röd och smörja upp med lite bromsvätska? Byta bromsskivor/klossar?

Märkte att oken inte går att få loss från bromsskivan utan att lossa på fler delar. Vad behöver man lossa för att få loss oken?
 
bokade 1500 mil service idag hos lelles mc, i boken står det att det skall göras ventil koll vid 1500 mil men dom på lelles hävdar att det inte skulle göras? borde väll vara som det står i handboken?
 
Herrens heliga get, det var kort det...Min yamaha har för bövelen 4000-mils intervaller

Mmmm, men dina 5-ventiler per 4-cylindrar ser ut som att de hör hemma i en modellmotor, de väger ingenting och hamrar heller ingenting i ventilsätet. En 1000cc v-twin har ventiler stora som 5-kronor och väger bly, de bankar rejält i sätet och måste därför justeras oftare.
 
då har man köpt sig en SD 990 -07 :D någon som har köpt några backspeglar som ni varit nöjda med?
original ser ju för jävliga ut :( bar end speglar är inget alternativ.
funderade även på att beställa en växelindikator men såg att den baserar växel på varvtal och hastighet, någon som prövat en sådan? och hur blir det på min hoj med tanke på att den inte har original drevningen på?
 
ImageUploadedByTapatalk1455826160.224986.jpg

Vad är det för fel på barends speglar? Tycker det är ganska snyggt.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1455826047.035383.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1455826047.035383.jpg
    439 KB · Visningar: 79
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top