Supermono-rörhög, eller: -Hur fäster man framhjulet till bakhjulet?

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Jag skuttade runt 2 varv innan jag gav upp. Körde du eller?

Skickat från min sk smartphone med pilligt tangentbord och irriterande spellcheck.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Jag fick ryggvärk för någon dag sen så jag fick avboka och ställa mig som flaggvakt istället :)

Jag såg att du rullade in rätt sent så jag ville inte gå och prata bort din tid innan mötet! Din buss var ju rätt satsig kan man säga :D

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Mitt hemliga vapen i Våler. Öhlins "Woodstock 1969"-edition.

4e4f2719240acba356cccdf443a8d43d.jpg

Skickat från min sk smartphone med pilligt tangentbord och irriterande spellcheck.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1465414565029.jpg
    uploadfromtaptalk1465414565029.jpg
    69.5 KB · Visningar: 130
Last edited:

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag var med om exakt samma sak, Honda CR500 i aluchassie "Fast by Sköld". Stången gick av på isen, jag var övertygad om att bakhjulet gått igenom isen och höll stumt ett tag till så jag skulle komma upp....Tyckte det lät skumt dock när finndubben skrapade i skärmen. Vibrationer sa Öhlins.

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Bakstöten kom på plats i Våler, men första träningen gick sådär. Förutom föraren oträning så hackade motorn emellanåt vid pådrag. En blick på vattentempmätaren visade att motorn gick för kallt i den 11 gradiga utetemperaturen. Jag körde in och tejpade kylarna och ut igen på samma pass. Nu höll den sig över 60 grader (gränsen för kallstart) men hackade ändå emellanåt. Efter knappt 2 varv beslöt jag mig för att avbryta träningen. Kom in i esset utan knät i backen och gav mera gas än vanligt just för att kompensera bluddret. Just då ville motorn leverera rubb och stubb! Det blev en highsider som kostade vänster nyckelben, ett ben i höger ankel och nåt litet krafs i vänster hand. Dyrt och surt! I morgon hemfärd. Himla tur jag hade min fotograferande kompis med mig på resan! Jag brukar fira födelsedagen på Våler-banan, inte på Elverums sjukhus, men det går det med!

uploadfromtaptalk1465646936352.jpg

torch

Medlem
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Tja vad ska man säga... grattis ändå.

Skönt att du efter detta iaf ändå har ett leende på läpparna och av inlägget att döma verkar vara vid gott mod och inte behövt fortsätta till psyket...

Krya på dig! :krama

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Tror inte det är läge för Gilla-knappen, men ha det så bra det går.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fy fan. Prototypracing är verkligen inte mycket racing per spenderad timme. :3freak

När var det senast du hade en heldag när allt funkade som det ska?
Snart dax för lite tur hoppas jag.

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Stupande motor har skickat mig i backen några ggr ,tur de gick hyfsat bra för dig ändå. Men mer viktigt hur gick de för cyckeln :hihi

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Stupande motor har skickat mig i backen några ggr ,tur de gick hyfsat bra för dig ändå. Men mer viktigt hur gick de för cyckeln :hihi
Jag åkte sån färggrann taxi från banan, så jag har inte hunnit kolla efter. Det var nog mest det vanliga med skrapmärken, fotpinnar och reglage.

Rewinder

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Aprilia RSV mille -98
Träffade du någon kollega på sjukhuset, DrC vs Dr Olov (eller vad dom heter i Norge) Skämt åsido lider jag med dig, du har haft nog med otur länge nu. Känner jag dig rätt så sopar du snart ihop spillrorna och är tillbaks på banan så fort kroppen tillåter. Tillfriskna snabbt nu :):)

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Ja det lät ju som en otrevlig överraskning med en motor som levererar när man som minst anar det. Vilken tur att sjukhusets bästa doktor befann sig i ditt rum ;)

Krya på dig!

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
I den gröna cirkeln syns en läkt nyckelbensfraktur och i den röda cirkeln en oläkt. Kollar man noga på revbenen så ser man att de också har åkt racing några år...

uploadfromtaptalk1466456759197.jpg

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det var ju inte direkt veckans snyggaste läge på den läkta frakturen heller....

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Nix. Ortopederna opererar ytterst ogärna och det är inte lätt att övertala dem heller.

sportsterdanne

Ny medlem
Gick med
30 May 2011
Hoj
Sportster 2001
Mindre luftmotstånd nu när du blir smalare över axlarna :3freak
Hoppas på ett snabbt tillfrisknande så vi får ser mer updates i tråden !

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Nix. Ortopederna opererar ytterst ogärna och det är inte lätt att övertala dem heller.

Nu blev du ju symetrisk ivf :D

Jag har ena nyckelbenet omlott också men bara på höger sida. Jag kunde inte köra hoj "effektivt på bana på minst 2 månader när de jäkla läkarna inte skruvade ihop benen trots att jag påstod mig vara proffsförare :hihi

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Mindre luftmotstånd nu när du blir smalare över axlarna :3freak
Hoppas på ett snabbt tillfrisknande så vi får ser mer updates i tråden !
Tack! Fotleden och nyckelbenet läker bra, men vänsterhanden är fortfarande löjligt klen.

Nu blev du ju symetrisk ivf :D

Jag har ena nyckelbenet omlott också men bara på höger sida. Jag kunde inte köra hoj "effektivt på bana på minst 2 månader när de jäkla läkarna inte skruvade ihop benen trots att jag påstod mig vara proffsförare :hihi
Lorenzo knäckte nyckelbenet på träningen på Assen ett år, flögs ner till Spanien där de skruvade ihop honom. Sen flög han upp igen och var klar för tidsträningen dagen därpå! Jo, det är skillnad på olika...

Jag har plockat ut loggfilerna för att försöka förstå varför motorn helt plötsligt var orkeslös. Det verkar som om det finns en störning på varvtalssignalen som emellanåt gör att systemet tror att motorn snurrar med 30000rpm. Det ställer till det med vartalsbegränsning och tydligen kan det också förklara de obefogade omstarterna av EFI´n. Jag får be grabben hjälpa mig göra några provstarter, så får vi se om jag kan provocera fram störningarna! Först Springsteen dock!

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Hoj
Blåvit oljekyld +några till

Jag är så jävla glad att jag bröt nyckelbenet på en RR-bana i Spanien. "We put in titanium plate and you'l be racing again in no-time"

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
hur slakthuset i kristianstad lyckades fucka till min honas nyckelben är ett mysterium- efter diverse tjat från mej och hon så lappades hon ihopa med stålplatta- nu kan man läsa fabrikatet på skruvskallarna genom skinnet på'na och hela skiten sticker ut mer än en cm från hennes i övrigt perfekta kropp.

hade vi inte gnällt skulle det bara varit mitella ett tag och sen hängande axel....i min värld: inte acceptabelt, vare sej på henne eller på mej om jag skulle knäckt det.

men men- hoppas nu att ditt läker ihopa vettigt och att du snart är uppe på moppen igen (sätt ett 5 kilos svänghjul utvändigt på motorn för mjukare övergång från lagom kraft till inihelvete kraft:D)

//jj

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...