Supermotard <> Roadracing

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Macke skrev:
Vad har du för källor?
Vart kommer den här informationen ifrån?

Eftersom personen i fråga har viktigare saker för sig än att prata i telefon så behöver jag väl inte säga vem. Men jag personligen pratade med någon som är mycket insatt i detta. Den sa att information kommer komma i januari men då ryckets spridning inte är så bra så ville den inte säga hur långt dom har kommit i diskutionerna. Dock behövde jag inte vara orolig för att bli utkastad.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Jonte VSB R-T skrev:
Eftersom personen i fråga har viktigare saker för sig än att prata i telefon så behöver jag väl inte säga vem. Men jag personligen pratade med någon som är mycket insatt i detta. Den sa att information kommer komma i januari men då ryckets spridning inte är så bra så ville den inte säga hur långt dom har kommit i diskutionerna. Dock behövde jag inte vara orolig för att bli utkastad.

Tackar, jag måste säga att jag var riktigt orolig ett tag. Håll dig nu bakom mig i sommar så ska jag visa hur banorna går...... :fyllisar

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Pelle B skrev:
Tackar, jag måste säga att jag var riktigt orolig ett tag. Håll dig nu bakom mig i sommar så ska jag visa hur banorna går...... :fyllisar

:pannkyss Du bjuder på julmusten.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jonte VSB R-T skrev:
Den sa att information kommer komma i januari men då ryckets spridning inte är så bra så ville den inte säga hur långt dom har kommit i diskutionerna.

Ja för sånt här minskar ju ryktesspridningen.... :rolleyes:

Allting hittills är bara hörsägen och egentligen inte värt vatten (som att Lodnert inget vet, yeah right, det kan han försöka slå i nån annan), slutsatsen man kan dra är iaf att SVEMO förmodligen kokar ihop något nytt koncept för 2006.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jonte VSB R-T skrev:
LÄS!Jag har från väldigt säkra källor hört att visst kanske SuperMotard trillar in men inte på kostnad av rookie.
Jaha, och vilka ska då få flytta på sig? Den här soppan blir allt mer underhållande för varje dag. Med Jontes nya insiderinfo börjar det likna Hela Havet Stormar. Vem ska få stanna och vem ska få gå? Med MCS och SP250 redan borta finns ju inte så många kvar att stryka. 125, 250 och NSBK är ju liksom givna, de har reserverade platser. Om två Motardklasser ska in och Rookie ska få stanna måste rimligen 600 STD och 125 Jr ut och kvalracen för Rookie bli historia. Ett sådant scenario är inte bra ur B-tävlingsperspektiv. Då blir det varken hackat eller malet. För att få till B-tävlingarna måste alla B-förare ut i kylan så att det blir ordentligt tryck på att arrangera dem.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Motarderna kan väl behålla lysena på hojarna..... Så får dom ta kvällspassen :rofl

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Teddy skrev:
Jaha, och vilka ska då få flytta på sig? Den här soppan blir allt mer underhållande för varje dag. Med Jontes nya insiderinfo börjar det likna Hela Havet Stormar. Vem ska få stanna och vem ska få gå? Med MCS och SP250 redan borta finns ju inte så många kvar att stryka. 125, 250 och NSBK är ju liksom givna, de har reserverade platser. Om två Motardklasser ska in och Rookie ska få stanna måste rimligen 600 STD och 125 Jr ut och kvalracen för Rookie bli historia. Ett sådant scenario är inte bra ur B-tävlingsperspektiv. Då blir det varken hackat eller malet. För att få till B-tävlingarna måste alla B-förare ut i kylan så att det blir ordentligt tryck på att arrangera dem.

Vaddå? Är 250SP borta? :confused:
Har jag missat nåt?

Varför ska nån RR klass behöva stryka på foten? Skit i att ta in Supermotard istället. Enkelt! :tummenupp :hihi

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Macke skrev:
Vaddå? Är 250SP borta? :confused:
Har jag missat nåt?

Varför ska nån RR klass behöva stryka på foten? Skit i att ta in Supermotard istället. Enkelt! :tummenupp :hihi
Det som vore bra, vore att kostnaderna för att ta in TV minskar. TV-sändning vill jag ha.

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Låt motard åka för sig själva (det är dom som kommer att dra TV + publik)
Låt RR leva för sig själva i mörkret !!!! :fyllisar

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Chris Ash skrev:
Ja för sånt här minskar ju ryktesspridningen.... :rolleyes:

Personen sa "Du kan val ta och skriva på det där forumet; ta de lugnt." Självklart var min fråga ställd utifrån R600 perpektiv.

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Är det nån som vet hur det går for oss som kör 250SP..vi kan ju ej köra i SO t.ex..ser inte ut att bli många tävlingar alls då?? om vi ej får va supportklass till sm som föregående år i några tävlingar så återstår det bara nått b- rejs som ja fattar då kan man ju lika gärna lägga ner den klassen helt

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hulkster skrev:
Låt motard åka för sig själva (det är dom som kommer att dra TV + publik)
Det ligger nog nåt i det. RR är ingen vidare publiksport. Att se er halka runt och hoppa lite på gruspartierna är bättre TV.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Endagarsrace suger fan stenhårt, det är astråkigt. Man behöver rassla runt i depån nån dag för att bli riktigt taggad. Jag funkar inte på endagars, hinner fan inte landa innan man ska köra fort, går inte.

Sugigt allting och 250SP blir säkert nedlagt så kan man skita i allting sen.

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Fick detta svar från Lodnert idag:

Hej Pelle
Det som står på sporthoj vet jag inget om alls.
Sektionen har inte haft något möte i frågan.
Jag kan bara demntera om det inte är så att Peter Och Henrik har fattat några beslut.
Men det kan jag inte tänka mig.
Har idag pratat med CArl-Erik på kansliet och han har inte heller varit inblandad i något så det finns inga protokoll som han har skrivit.
Jag tycker du skall ringa Peter Sköld och fråga honom.
mvh
kenneth

Man kanske skulle slå Skölden en signal och höra vad han säger......

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
4.5
Förstahands info. från Svemo till samtliga berörda, gärna INNAN mässan, är att föredra framför att vi ringer och ställer samma frågor.

Vet det jag behöver veta inför -06....

Y

Pelle B skrev:
Fick detta svar från Lodnert idag:

Hej Pelle
Det som står på sporthoj vet jag inget om alls.
Sektionen har inte haft något möte i frågan.
Jag kan bara demntera om det inte är så att Peter Och Henrik har fattat några beslut.
Men det kan jag inte tänka mig.
Har idag pratat med CArl-Erik på kansliet och han har inte heller varit inblandad i något så det finns inga protokoll som han har skrivit.
Jag tycker du skall ringa Peter Sköld och fråga honom.
mvh
kenneth

Man kanske skulle slå Skölden en signal och höra vad han säger......

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Ska dom ta bort 250 sp???
Nej, vad ska jag köra då?
Inte för att det är säkert att jag skulle tävla 2006 men vill ändå ha chansen om lusten faller på.

moroder skrev:
Är det nån som vet hur det går for oss som kör 250SP..vi kan ju ej köra i SO t.ex..ser inte ut att bli många tävlingar alls då?? om vi ej får va supportklass till sm som föregående år i några tävlingar så återstår det bara nått b- rejs som ja fattar då kan man ju lika gärna lägga ner den klassen helt

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Bingo skrev:
Ja, fast nu är det ju mycket färre klasser vi pratar om -> mer körtid. Ett upplägg med frivillig friträning dagen innan vore också toppen. Du (gammal i gården) kan komma och riva av tävlingen, jag (första säsongen) får välbehövlig bantid. Perfekt :tummenupp

Varför se så enkelspårigt på saker?

Med färre klasser skulle det på ett 2dagars arrangemang vara möjligt att köra 2 heat. 1 på lördag och 1 på söndag. Missar man ena dagen får man en ny chans. Det bästa av 2 världar :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM