Supermotard <> Roadracing

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Nu tror jag inte HW går och skrattar åt att folk kommer bli besvikna utan att han skrattar åt hela tråden efterosm den innehåller mycket motstridig infromation och eftersom HW har sina fingrar gaaanska långt ner i syltburken gällande LMS arrangemang så kanske det enda man kan göra är att skratta åt det hela.
Eller så kan han berätta det han vet istället för att göra folk ännu mer upprörda genom att antyda att han vet...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Gottis skrev:
vilken idiot du verkar va :kocko
Ta det lugnt med vem du kallar för idiot. HW har gjort mer för RR än du kan föreställa dig och är inte det minsta idiotisk. Vidare personangrepp mot honom får du gärna göra men ta det direkt via PM i så'na fall.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Så var det tydligen inte många som tolkade det med tanke på de upprörda känslorna.
Nej men det är ganska lätt att dra förhastade slutsatser. Det kommer att bli Supermotard i SM 2066 - det är jag tämligen övertygad om.
Exakt hur, när och varför vet jag inte men jag tror det och jag tror inte HW är av en annan åsikt.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Gustav O skrev:
Nej men det är ganska lätt att dra förhastade slutsatser. Det kommer att bli Supermotard i SM 2066 - det är jag tämligen övertygad om.

Då kan man ju andas ut... blir det motard i RR förrens år 2066 så är ju SVEMO ute i synnerligen god tid :hihi

:pannkyss

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
steped skrev:
Nja, vi kan nog säga att denna kalender inte stämmer på en gång, oavsett vart den kommer ifrån.

Jag tror inte motardenrna kommer köra Quad men inte B förare på ett tillfälle utan samarrangemang med någon... Så jag tror RR ligger med den 13/8 men inte Quad mest för att HYLLING är arrangör, jag ser inte varför dom endast skulle arrangera motard och inte rr, har inte knutstorpsMF blommat upp med motard annars hittar vi nog snart en ytterligare RR tävling den 13:e.. :) Eller så blir det den 20/8 då arrangerar HYLLINGE RR-SM, kan ytterligare inte tänka mig att de orkar 2 SM arrangemang 2 helger i rad. NOT, så enkelt kan det inte vara!
Och den 8/6 är en torsdag mitt i arbetsvecka.. Kan vara olämplig dag för SM eller vad tror ni?
Snacka om Silly Season.. Det här är det mest underhållande jag tror vi kommer ha i ÅR, eller har någon en bättre historia att dra? Eller bara spekulera lite....

i år , 2005 , arrangerade Strängnäs SM-supermotard / Rallycross som en kvällstävling med mycket publik , det är säkert anledningen till att de vill köra supermotard-SM som en kvällstävling även 2006 .

huruvida övriga datum och klasser är rätt kan jag ej kommentera , allt är taget från SVEMO:s hemsida , tävlingskalendern .

för tillfället tror jag att det är det närmaste sanningen vi kan komma , även om jag förstår att det kommer att kunna bli en del förändringar och förtydliganden.

sen uppmanar jag de som läser och skriver på den här sidan att de delger oss övrig information som kan minska ryktesspridningen och ge klarhet i hur både supermotard - och roadracing - SM 2006 kommer att se ut .

RookieSM skrev:
Orsaken vid Kortedala är nog att de arrangerar NM samtidigt. Men ska man verkligen ha tävlingar på den nivån på en parkeringslats bland höbalar och lyktstolpar.. :)

vi får verkligen hoppas att Kortedala har ett bättre område för supermotard-SM än den bana som användes för NM i år , till deras försvar kan jag säga att de hade lite otur med vädret veckan före NM med en del regn i Uddevalla vilket gjorde att de fick stryka det mesta av grusdelen , den delen hade säkert varit ett bra ställe för omkörningar / bli omkörd på .

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Gustav O skrev:
Det han vet har redan skrivits i tråden....

Tidigare HW i denna tråd, vad är det för en attityd :confused:

"Jag har ev. alla svaren"

"Försök tänka lite längre än till leran i rookie-depån"

"Det som förändras är ju korpserien, det är inga heltidsproffs"

"Den som lever får se.... haha.... många kommer bli förvånade!"

Last edited:

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Gustav O skrev:
Nu tror jag inte HW går och skrattar åt att folk kommer bli besvikna utan att han skrattar åt hela tråden efterosm den innehåller mycket motstridig infromation och eftersom HW har sina fingrar gaaanska långt ner i syltburken gällande LMS arrangemang så kanske det enda man kan göra är att skratta åt det hela.

och jag som fick uppfattningen att HW har svar på det mesta , men till sitt senaste inlägg är det du som försvarar honom , han kan säkert själv ge oss andra en förklaring utan att behöva hjälp , men å andra sidan så behöver han heller inte förklara utan istället komma med mer och nya inlägg

jag gillar den här sidan med många snabba och spontana inlägg även om jag inte delar alla uppfattningar :kocko

Last edited:

sandstream

Guest
Angående TV-sändning så läste jag i dagens Expressen att SVT24 kommer att sända Rallycross-EM med någon dags fördröjning och att SportExpressen ska sända live.

SportExpressen har totalt 85.000 tittar per dag så jag håller tummarna för att RR/SM SM hittar en bättre kanal som fler kan se.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Cliff Barnes skrev:
Tidigare HW i denna tråd, vad är det för en attityd :confused:

"Jag har ev. alla svaren"

"Försök tänka lite längre än till leran i rookie-depån"

"Det som förändras är ju korpserien, det är inga heltidsproffs"

"Den som lever får se.... haha.... många kommer bli förvånade!"

Äh, lägg av, du kan ju inte ta allt ur sitt sammanhang! :kocko
Som sagt ovan så skulle ni bara veta hur mkt HW gjort för RR!!
Dessutom har han lagt ut all info tidigare i tråden och det är info som kommer direkt från Svemo!

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
HW:s förklaring, idot eller inte!?

Ok, jag skall vara helt tydlig med varför jag spenderar många timmar av min fritid på denna tråd.

Jag har en mycket trovärdig källa på Svemo som matar mig med information. Inget är sagt om det men båda vet att det som förmedlas till mig sprids av mig vidare. Jag agerar som en dum djävla vädringsventil för Svemo just nu men jag vet även vart gränsen går.

Detta vet jag, förutsatt att man inte ångrat sig sista dagarna:

Det blir Motard ihop med SM.
Exakt vilka klasser det blir är inte klart
Jag har koll på vilka arrangörer det blir och på vilka banor men där väntar svemo på något besked fortfarande och den klubb det gäller väljer hittils att inte gå ut med det till sina medlemmar. Detta respekterar jag men som jag skrev, den som lever får se. :tungan
Några hakade upp sig ordentlig på det sista uttalandet och började ägna sig åt personliga påhopp. Tack för det men tyvärr, jag är inte beredd på att ta skit för att jag försöker bringa klarhet i det ni inte vet. Vad jag menade var att om Ni bara har lite tålamod så kommer svaren snart, på alla frågor!
Nu vet ni vad jag vet och varför. Jag tänker inte försvara vare sig mig själv, supermotard eller någon rr-diciplin mer i denna tråd.

Om någon fortfarande känner att jag varit orättvis, dum i huvet, elak eller kanske rent av är skyldig till att ha saboterat svensk roadracing så ta det via PM. :4skrika

/HW

Last edited:

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
HW skrev:
Ok, jag skall vara helt tydlig med varför jag spenderar många timmar av min fritid på denna tråd.

Jag har en mycket trovärdig källa på Svemo som matar mig med information. Inget är sagt om det men båda vet att det som förmedlas till mig sprids av mig vidare. Jag agerar som en dum djävla vädringsventil för Svemo just nu men jag vet även vart gränsen går.

Jag har koll på vilka arrangörer det blir och på vilka banor men där väntar svemo på något besked fortfarande och den klubb det gäller väljer hittils att inte gå ut med det till sina medlemmar. Detta respekterar jag men som jag skrev, den som lever får se. :tungan
Några hakade upp sig ordentlig på det sista uttalandet och började ägna sig åt personliga påhopp. Tack för det men tyvärr, jag är inte beredd på att ta skit för att jag försöker bringa klarhet i det ni inte vet. Vad jag menade var att om Ni bara har lite tålamod så kommer svaren snart, på alla frågor!
Nu vet ni vad jag vet och varför. Jag tänker inte försvara vare sig mig själv, supermotard eller någon rr-diciplin mer i denna tråd.

Om någon fortfarande känner att jag varit orättvis, dum i huvet, elak eller kanske rent av är skyldig till att ha saboterat svensk roadracing så ta det via PM. :4skrika

/HW

igår kväll förmedlade jag vad som finns att läsa i SVEMO:S tävlingskalender för 2006 , själv tror jag att uppgifterna där stämmer tills vi kan läsa något annat , nu delar inte alla min uppfattning om trovärdigheten på SVEMO:s hemsida , är nyfiken på om det stämmer med / vad du hört av din "källa på SVEMO"

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
tack då vet vi lite mer. Men egentligen inget nytt. Och hoppas för allt i världen att motard inte tar tid ifrån oss som kör Roadracing. Iaf inte så länge vi betalar lika höga anmälningssummor som vi gjort hittills.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Torkel skrev:
Ta det lugnt med vem du kallar för idiot. HW har gjort mer för RR än du kan föreställa dig och är inte det minsta idiotisk. Vidare personangrepp mot honom får du gärna göra men ta det direkt via PM i så'na fall.

har bett om ursäkt...inte lätt att vakna och och det första man ser är det inlägget hade lite svårt att se ironin i det... :brinnerup

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Swedie skrev:
tack då vet vi lite mer. Men egentligen inget nytt. Och hoppas för allt i världen att motard inte tar tid ifrån oss som kör Roadracing. Iaf inte så länge vi betalar lika höga anmälningssummor som vi gjort hittills.

eftersom vi skall köra tillsammans i två tävlingar ( enligt SVEMO ) med reducerat antal klasser ( vad vi läst hitills här på SH ) bör det inte bli några problem , vid dessa två tillfällen är det tydligen tvådagars-tävling för RR och endags-tävling för supermotard , mig veterligt kommer anmälningsavgiften för supermotard att bli 900:- / tävling , jag har ingen aning om vad det kommer att kosta för RR-förarna .

att det blir tvådagars-tävling för RR gör att det kanske ser positivare ut vad gäller antal klasser ?? , jag är för dåligt insatt i RR för att veta

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Supermoto-rider skrev:
eftersom vi skall köra tillsammans i två tävlingar ( enligt SVEMO ) med reducerat antal klasser ( vad vi läst hitills här på SH ) bör det inte bli några problem , vid dessa två tillfällen är det tydligen tvådagars-tävling för RR och endags-tävling för supermotard , mig veterligt kommer anmälningsavgiften för supermotard att bli 900:- / tävling , jag har ingen aning om vad det kommer att kosta för RR-förarna .

att det blir tvådagars-tävling för RR gör att det kanske ser positivare ut vad gäller antal klasser ?? , jag är för dåligt insatt i RR för att veta

sorry jag lägger mig i igen men har ni inte lika mycket kör tid som RR med träning,kval och race då borde ni ju betala samma som RR :va

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Tack för dina förtydliganden :)
Jobbigt med ovisshet, man blir lite snarstucken
inget illa menat :tummenupp

HW skrev:

/HW

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
HW skrev:

/HW

det var bra att du gjorde en förståndig ändring , *ler* , jag gör detsamma ibland

Gottis skrev:
sorry jag lägger mig i igen men har ni inte lika mycket kör tid som RR med träning,kval och race då borde ni ju betala samma som RR :va

jag hoppas att vi får ca 1.5 timmes körtid / klass under en SM-dag , jag vet inget om RR:s körtid / klass under en tvådagars-tävling , det kanske är svårt att räkna ut när inget om antal klasser är officiellt ???

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM