Supermotard <> Roadracing

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Pelle B skrev:
Fick detta svar från Lodnert idag:

Hej Pelle
Det som står på sporthoj vet jag inget om alls.
Sektionen har inte haft något möte i frågan.
Jag kan bara demntera om det inte är så att Peter Och Henrik har fattat några beslut.
Men det kan jag inte tänka mig.
Har idag pratat med CArl-Erik på kansliet och han har inte heller varit inblandad i något så det finns inga protokoll som han har skrivit.
Jag tycker du skall ringa Peter Sköld och fråga honom.
mvh
kenneth

Man kanske skulle slå Skölden en signal och höra vad han säger......

NU ser det ut som det är officiellt med upplägget för SM-supermotard 2006. Tävlingskalender finns utlagd på SVEMO:s hemsida .

30/4 Anderstorp 450 , 0pen , SM RR 29-30/4
28/5 Linköping 450 , Open , SM RR 27-28/5
8/6 Strängnäs 450 , Open , (A+B) , Quad
18/6 Kortedala 450 , Open
23/7 Östersund 450 , Open ; (A+B) , Quad
13/8 Knutstorp 450 , Open , Quad

Vid en läsning av SM för Supermotard och Roadracing kommer två SM-deltävlingar att genomföras gemensamt .

I tävlingskalendern för SM RR kan man se datum och arrangör , däremot kan man ej se vilka klasser det blir .

För supermotarden ser det intressant ut , tråkigt bara att B-förarna endast är inbjudna till två deltävlingar . Men det är av tidskäl antar jag , utom i Kortedala där orsaken måste vara en annan .

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Supermoto-rider skrev:
NU ser det ut som det är officiellt med upplägget för SM-supermotard 2006. Tävlingskalender finns utlagd på SVEMO:s hemsida .

Man undrar lite vad det egentligen är som dementeras ovan. Lustig historia det hela :va

Rolle Rotax skrev:
Varför se så enkelspårigt på saker?

Med färre klasser skulle det på ett 2dagars arrangemang vara möjligt att köra 2 heat. 1 på lördag och 1 på söndag. Missar man ena dagen får man en ny chans. Det bästa av 2 världar :)
Gärna det. Hänger det på mig så är jag öppen för förslag :)

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Bingo skrev:
Man undrar lite vad det egentligen är som dementeras ovan. Lustig historia det hela :va
jag har varit från datorn en stund , det är förvånande att läsa vilka personer inom SVEMO som har dementerat det som nu finns att läsa på SVEMO:S hemsida .

jag tycker att det ser intressant ut för supermotarden , däremot är det synd att man på tävlingskalendern ej kan se vilka RR - klasser som ingår i SM .

Bingo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Supermoto-rider skrev:
jag har varit från datorn en stund , det är förvånande att läsa vilka personer inom SVEMO som har dementerat det som nu finns att läsa på SVEMO:S hemsida .
Dementin måste inte gälla själva samarrangemanget. Kan avse rookieklassernas uttåg ur SM. Eller nåt. Underhållande tråd hur som helst :)

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Bingo skrev:
Dementin måste inte gälla själva samarrangemanget. Kan avse rookieklassernas uttåg ur SM. Eller nåt. Underhållande tråd hur som helst :)
vi skulle kunna spela om huruvida pressreleasen från SVEMO kommer före eller efter nyår , jag tror den kommer imorgon

steped

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
84 cm hög RRRRRacing
Nja, vi kan nog säga att denna kalender inte stämmer på en gång, oavsett vart den kommer ifrån.

Jag tror inte motardenrna kommer köra Quad men inte B förare på ett tillfälle utan samarrangemang med någon... Så jag tror RR ligger med den 13/8 men inte Quad mest för att HYLLING är arrangör, jag ser inte varför dom endast skulle arrangera motard och inte rr, har inte knutstorpsMF blommat upp med motard annars hittar vi nog snart en ytterligare RR tävling den 13:e.. :) Eller så blir det den 20/8 då arrangerar HYLLINGE RR-SM, kan ytterligare inte tänka mig att de orkar 2 SM arrangemang 2 helger i rad. NOT, så enkelt kan det inte vara!
Och den 8/6 är en torsdag mitt i arbetsvecka.. Kan vara olämplig dag för SM eller vad tror ni?
Snacka om Silly Season.. Det här är det mest underhållande jag tror vi kommer ha i ÅR, eller har någon en bättre historia att dra? Eller bara spekulera lite....

Supermoto-rider skrev:
8/6 Strängnäs 450 , Open , (A+B) , Quad
18/6 Kortedala 450 , Open
23/7 Östersund 450 , Open ; (A+B) , Quad
13/8 Knutstorp 450 , Open , Quad

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Supermoto-rider skrev:
För supermotarden ser det intressant ut , tråkigt bara att B-förarna endast är inbjudna till två deltävlingar . Men det är av tidskäl antar jag , utom i Kortedala där orsaken måste vara en annan .
Orsaken vid Kortedala är nog att de arrangerar NM samtidigt. Men ska man verkligen ha tävlingar på den nivån på en parkeringslats bland höbalar och lyktstolpar.. :)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
moroder skrev:
ja isf kommer jag definitivt lägga ner :(
Och nu finns cykeln till försäljning... :(
Inte bra med såna här rykten om det gör att folk i ren rädsla för att inte få köra "sin" klass säljer ut i panik. Kan ingen ge ett besked om hur de övriga supportklasserna ska köras? Även om det bara är till 90% ristat i sten?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ang kalendern....
Vi som är lite mer skeptiska gör en snabb koll mot RR-kalendern och ser att inget verkar stämma. Datum är fel. Fel klasser på vissa rejs osv osv.

Ta den kalendern som en preliminär prototyp så länge blir mitt tips.
Känns även lite som att STCC är med och styr lite för mkt i bakgrunden. Alla arrangörer ger ju dem exakt de datum de vill ha.

Ang Lodnert...
Det kan det ju mycket väl vara som han själv säger. Att han själv inte vet nåt men att resten av styrelsen bestämt saker utan honom. Det har ju hänt förut...
De kanske hade svårt med översättare *duckar*

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Supermoto skrev:
Ang kalendern....
Vi som är lite mer skeptiska gör en snabb koll mot RR-kalendern och ser att inget verkar stämma. Datum är fel. Fel klasser på vissa rejs osv osv.
Inget nytt under solen, kalendern brukar sällan stämma, detta mycket beroende på tillgång av bana.

Rangordningen för att boka en Svensk RR bana är att F1 skall bestämma sina datum även om dom aldrig kör på Svenska banor, det får inte krocka med DTC i Tyskland som inte får krocka med STCC, sen följer RR SM/SO och till sist ERF/B-race samt enstaka KM, låter det krångligt eller....

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
GSXR1100R skrev:
Inget nytt under solen, kalendern brukar sällan stämma, detta mycket beroende på tillgång av bana.

Rangordningen för att boka en Svensk RR bana är att F1 skall bestämma sina datum även om dom aldrig kör på Svenska banor, det får inte krocka med DTC i Tyskland som inte får krocka med STCC, sen följer RR SM/SO och till sist ERF/B-race samt enstaka KM, låter det krångligt eller....

Jag skulle vilja komplettera ordningsföljden inom RR. Det är SO (Nordiskt mästerskap), SM, B-race, ERF/KM/enklare tävlingar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
6008pro skrev:
Jag skulle vilja komplettera ordningsföljden inom RR. Det är SO (Nordiskt mästerskap), SM, B-race, ERF/KM/enklare tävlingar.
Som ni förstår nu så påverkar även bilsidan tillgången av motorbanor, man kör ju formelbil och annat oxo, B-racen står väldigt långt ner på listan.

Man kan jämföra med om vi bara hade haft 5-6 st ishockeyarenor i Sverige, då hade knappast division 4 fått lirat så ofta på dessa arenor.

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Jonte VSB R-T skrev:
LÄS!

Jag var väldigt orolig ett tag. Särskilt som jag förhandlade med en sponsor i dagarna. Dock är jag lugn nu. Jag har från väldigt säkra källor hört att visst kanske SuperMotard trillar in men inte på kostnad av rookie. Det var mycket hysch hysch men man kan väl säga att jag inte är nervös längre. Besked kommer senast mässan.

Om jag var rookie och nervös skulle jag fortsätta som vanligt och sen få besked i Januari. Rookie är en av de säkraste inkomstkällorna för klubben kort och gott.

Varför i HELV.. ska det vara en massa hysch hysch???
Det är väl för FA.. inte någon JÄ.. företagshemligheter.
Alla klubbar och Svemo ska väl och bör väl jobba helt öppet. Till vems nytta är det att en massa förare är helt ovissa om vad som kanske ska hända???

HW skrev:
Den som lever får se.... haha.... många kommer bli förvånade!

Utveckla gärna vad som är så förbenat roligt med att en massa förare går och är oroliga över vad som komma skall?? Och varför du inte kan gå ut med den eventuella info du har???

Bingo

Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu tror jag inte HW går och skrattar åt att folk kommer bli besvikna utan att han skrattar åt hela tråden efterosm den innehåller mycket motstridig infromation och eftersom HW har sina fingrar gaaanska långt ner i syltburken gällande LMS arrangemang så kanske det enda man kan göra är att skratta åt det hela.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM