Jörgen Player Special
GRÖNT ÄR SKÖNT
Macke skrev:Vaddå? Är 250SP borta?
Har jag missat nåt?
Varför ska nån RR klass behöva stryka på foten? Skit i att ta in Supermotard istället. Enkelt!
Teddy syftar på SP´s SM-status..
Jörgen
Macke skrev:Vaddå? Är 250SP borta?
Har jag missat nåt?
Varför ska nån RR klass behöva stryka på foten? Skit i att ta in Supermotard istället. Enkelt!
Pelle B skrev:Fick detta svar från Lodnert idag:
Hej Pelle
Det som står på sporthoj vet jag inget om alls.
Sektionen har inte haft något möte i frågan.
Jag kan bara demntera om det inte är så att Peter Och Henrik har fattat några beslut.
Men det kan jag inte tänka mig.
Har idag pratat med CArl-Erik på kansliet och han har inte heller varit inblandad i något så det finns inga protokoll som han har skrivit.
Jag tycker du skall ringa Peter Sköld och fråga honom.
mvh
kenneth
Man kanske skulle slå Skölden en signal och höra vad han säger......
Man undrar lite vad det egentligen är som dementeras ovan. Lustig historia det helaSupermoto-rider skrev:NU ser det ut som det är officiellt med upplägget för SM-supermotard 2006. Tävlingskalender finns utlagd på SVEMO:s hemsida .
30/4 Anderstorp 450 , 0pen , SM RR 29-30/4
28/5 Linköping 450 , Open , SM RR 27-28/5
Gärna det. Hänger det på mig så är jag öppen för förslagRolle Rotax skrev:Varför se så enkelspårigt på saker?
Med färre klasser skulle det på ett 2dagars arrangemang vara möjligt att köra 2 heat. 1 på lördag och 1 på söndag. Missar man ena dagen får man en ny chans. Det bästa av 2 världar
jag har varit från datorn en stund , det är förvånande att läsa vilka personer inom SVEMO som har dementerat det som nu finns att läsa på SVEMO:S hemsida .Bingo skrev:Man undrar lite vad det egentligen är som dementeras ovan. Lustig historia det hela
Dementin måste inte gälla själva samarrangemanget. Kan avse rookieklassernas uttåg ur SM. Eller nåt. Underhållande tråd hur som helstSupermoto-rider skrev:jag har varit från datorn en stund , det är förvånande att läsa vilka personer inom SVEMO som har dementerat det som nu finns att läsa på SVEMO:S hemsida .
vi skulle kunna spela om huruvida pressreleasen från SVEMO kommer före eller efter nyår , jag tror den kommer imorgonBingo skrev:Dementin måste inte gälla själva samarrangemanget. Kan avse rookieklassernas uttåg ur SM. Eller nåt. Underhållande tråd hur som helst
Supermoto-rider skrev:30/4 Anderstorp 450 , 0pen , SM RR 29-30/4
28/5 Linköping 450 , Open , SM RR 27-28/5
8/6 Strängnäs 450 , Open , (A+B) , Quad
18/6 Kortedala 450 , Open
23/7 Östersund 450 , Open ; (A+B) , Quad
13/8 Knutstorp 450 , Open , Quad
Orsaken vid Kortedala är nog att de arrangerar NM samtidigt. Men ska man verkligen ha tävlingar på den nivån på en parkeringslats bland höbalar och lyktstolpar..Supermoto-rider skrev:För supermotarden ser det intressant ut , tråkigt bara att B-förarna endast är inbjudna till två deltävlingar . Men det är av tidskäl antar jag , utom i Kortedala där orsaken måste vara en annan .
HW skrev:Den som lever får se.... haha.... många kommer bli förvånade!
Och nu finns cykeln till försäljning...moroder skrev:ja isf kommer jag definitivt lägga ner
Inget nytt under solen, kalendern brukar sällan stämma, detta mycket beroende på tillgång av bana.Supermoto skrev:Ang kalendern....
Vi som är lite mer skeptiska gör en snabb koll mot RR-kalendern och ser att inget verkar stämma. Datum är fel. Fel klasser på vissa rejs osv osv.
GSXR1100R skrev:Inget nytt under solen, kalendern brukar sällan stämma, detta mycket beroende på tillgång av bana.
Rangordningen för att boka en Svensk RR bana är att F1 skall bestämma sina datum även om dom aldrig kör på Svenska banor, det får inte krocka med DTC i Tyskland som inte får krocka med STCC, sen följer RR SM/SO och till sist ERF/B-race samt enstaka KM, låter det krångligt eller....
Som ni förstår nu så påverkar även bilsidan tillgången av motorbanor, man kör ju formelbil och annat oxo, B-racen står väldigt långt ner på listan.6008pro skrev:Jag skulle vilja komplettera ordningsföljden inom RR. Det är SO (Nordiskt mästerskap), SM, B-race, ERF/KM/enklare tävlingar.
Jonte VSB R-T skrev:LÄS!
Jag var väldigt orolig ett tag. Särskilt som jag förhandlade med en sponsor i dagarna. Dock är jag lugn nu. Jag har från väldigt säkra källor hört att visst kanske SuperMotard trillar in men inte på kostnad av rookie. Det var mycket hysch hysch men man kan väl säga att jag inte är nervös längre. Besked kommer senast mässan.
Om jag var rookie och nervös skulle jag fortsätta som vanligt och sen få besked i Januari. Rookie är en av de säkraste inkomstkällorna för klubben kort och gott.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|