Hej på er, jag är ganska ny här. Det är ett par sidor att gå igenom, så jag blev lite lat efter typ 20 sidor.
Jag har mig en KTM 640 sm -03 som jag vill ha lite mer ös i. Köpte den för 5 dagar sen. Det sitter ett Sebring hel syst. på och 16/42 drevning.
Har ni lite tips vad jag kan göra mer på den.
Tacksam för svar
Hej på er, jag är ganska ny här. Det är ett par sidor att gå igenom, så jag blev lite lat efter typ 20 sidor.
Jag har mig en KTM 640 sm -03 som jag vill ha lite mer ös i. Köpte den för 5 dagar sen. Det sitter ett Sebring hel syst. på och 16/42 drevning.
Har ni lite tips vad jag kan göra mer på den.
Tacksam för svar
Hej på er, jag är ganska ny här. Det är ett par sidor att gå igenom, så jag blev lite lat efter typ 20 sidor.
Jag har mig en KTM 640 sm -03 som jag vill ha lite mer ös i. Köpte den för 5 dagar sen. Det sitter ett Sebring hel syst. på och 16/42 drevning.
Har ni lite tips vad jag kan göra mer på den.
Tacksam för svar
Så här var min FCR40 bestyckad
#42
#180
NKYT@5 räknat uppifrån
Har nu fått dit gasarn, men den går bara om man har i choken direkt varvet sjunker så dör den om man inte har i choken. Är det lågfarten #42 som är boven till detta ska jag sätta dit ex. #55
Skruven som sitter under flottör skålen är det luftskruven som vanliftvis sitter på sidan på mikuni.
Har sett att det går köpa "bränsleskruv" till keihin vad justerar man med denna?
många frågor igen
Halloj, nu har jag hittat till denna trevliga hörna
Jag undrar om det är någon som vet lite om motorn på NX 650.
För jag har försökt kolla runt efter delar. Men hittar bara orginal.
Så jag undra om det är någon som vet vart man kan hitta div. trim till henne.
Tacksam på förhand. Micke
Har laborerat ikväll, LF 52 HF 172 då går den finfint. Tror problemen jag hade berodde på bestyckningen för den började gå bättre o bättre ju fetare LF munstycke jag satte dit.
XRen har rasat. Förmodligen ramlager eller Vevlager.
XRen har rasat. Förmodligen ramlager eller Vevlager.
Oj om man hör va du säger Boost så verkar ja ha tur =) Kan ha vart för att ja gjorde bromstest när den skar och den skar precis när ja stanna så ja tryckte bara på dödarn direkt =)
Ja har rivit ur motorn och tagit bort toppen och båda motorkåporna (inte klyvit motorn).
Har inte sett ett enda spån än så länge och kolv och cylinder och hela toppen e helt okej =)
Har kollat dimension på ramlager och de va en standarddimension så de borde gå att köpa billigt på momentum i Köping.
Ja kan inte klyva blocket då ja behöver en svänghjulsavdragare =/
Om de e nån som bor i närheten och äger en avdragare kan den gärna få höra av sig =) Om ingen annan som har erfarenhet av att ta isär XR motorer har nån bra idé? =)
Det var iallafall för lite olja i motorn och de e säkert därför den skurit.
Bilder kanske nån vill ha?
Edit: kan tillägga att motorn faktiskt går att snurra runt. Men precis efter kompläget så går de liksom tungt.
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |