Hej på er, jag är ganska ny här. Det är ett par sidor att gå igenom, så jag blev lite lat efter typ 20 sidor.
Jag har mig en KTM 640 sm -03 som jag vill ha lite mer ös i. Köpte den för 5 dagar sen. Det sitter ett Sebring hel syst. på och 16/42 drevning.
Har ni lite tips vad jag kan göra mer på den.
Tacksam för svar
Hej på er, jag är ganska ny här. Det är ett par sidor att gå igenom, så jag blev lite lat efter typ 20 sidor.
Jag har mig en KTM 640 sm -03 som jag vill ha lite mer ös i. Köpte den för 5 dagar sen. Det sitter ett Sebring hel syst. på och 16/42 drevning.
Har ni lite tips vad jag kan göra mer på den.
Tacksam för svar
Hej på er, jag är ganska ny här. Det är ett par sidor att gå igenom, så jag blev lite lat efter typ 20 sidor.
Jag har mig en KTM 640 sm -03 som jag vill ha lite mer ös i. Köpte den för 5 dagar sen. Det sitter ett Sebring hel syst. på och 16/42 drevning.
Har ni lite tips vad jag kan göra mer på den.
Tacksam för svar
Så här var min FCR40 bestyckad
#42
#180
NKYT@5 räknat uppifrån
Har nu fått dit gasarn, men den går bara om man har i choken direkt varvet sjunker så dör den om man inte har i choken. Är det lågfarten #42 som är boven till detta ska jag sätta dit ex. #55
Skruven som sitter under flottör skålen är det luftskruven som vanliftvis sitter på sidan på mikuni.
Har sett att det går köpa "bränsleskruv" till keihin vad justerar man med denna?
många frågor igen
Halloj, nu har jag hittat till denna trevliga hörna
Jag undrar om det är någon som vet lite om motorn på NX 650.
För jag har försökt kolla runt efter delar. Men hittar bara orginal.
Så jag undra om det är någon som vet vart man kan hitta div. trim till henne.
Tacksam på förhand. Micke
Har laborerat ikväll, LF 52 HF 172 då går den finfint. Tror problemen jag hade berodde på bestyckningen för den började gå bättre o bättre ju fetare LF munstycke jag satte dit.
XRen har rasat. Förmodligen ramlager eller Vevlager.
XRen har rasat. Förmodligen ramlager eller Vevlager.
Oj om man hör va du säger Boost så verkar ja ha tur =) Kan ha vart för att ja gjorde bromstest när den skar och den skar precis när ja stanna så ja tryckte bara på dödarn direkt =)
Ja har rivit ur motorn och tagit bort toppen och båda motorkåporna (inte klyvit motorn).
Har inte sett ett enda spån än så länge och kolv och cylinder och hela toppen e helt okej =)
Har kollat dimension på ramlager och de va en standarddimension så de borde gå att köpa billigt på momentum i Köping.
Ja kan inte klyva blocket då ja behöver en svänghjulsavdragare =/
Om de e nån som bor i närheten och äger en avdragare kan den gärna få höra av sig =) Om ingen annan som har erfarenhet av att ta isär XR motorer har nån bra idé? =)
Det var iallafall för lite olja i motorn och de e säkert därför den skurit.
Bilder kanske nån vill ha?
Edit: kan tillägga att motorn faktiskt går att snurra runt. Men precis efter kompläget så går de liksom tungt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |