JJ
Sur
Köpte min -07 sprillans ny våren 2008 på Din mc center i Göteborg för 49900:-och den har 5 års garanti.
M.V.H Peter
Oj de va billigt! Ingen av handlarna här omkring gick ner mer än 10000 på sina kvarvarande 07or förra året.
Köpte min -07 sprillans ny våren 2008 på Din mc center i Göteborg för 49900:-och den har 5 års garanti.
M.V.H Peter
Den passar inte!!! Fast airbell mot luftburk så du ej kan skruva dit rätt sort.
Kunde ana det, lite surt ändå.
Blir inte väst billigt med ett förgasar byte...
Lät ju inte allt för pjåkigt, kröken är bra allt sexig!
Förgasare som du kan annvända är yzf wrf400 yzf wrf426 ktm520sx tidiga årsmodeller och naturligtvis drz e modellens. dom har borttagbar airbell och rätt sorts gaswiretorn.
Tack, såååå skönt med några som har koll på läget!
Ska hålla koll på ebay:arna ifall man kan komma över något gött!
Wiretornet ska se ut så här typ! Även om det är en FcrMX. Ska inte va en del av aluminiumgjutningen i förgasarkroppen. Då tar det i ramen. På vänster sida ser du att halsen mot luftburken(airbellen) är borttagen. Måste gå att ta bort så man kan få ditt rätt sort. Förgasaren på bilden är från en Yzf400-99
Tack för en bild, alltid knepigt när man inte vet... hittat några äldre WR och någon KTM 520 förgasare som ska spekuleras på!
Hittade även en DRZ E insugskam för ett rimligt pris, har aldrig knäckt upp en 4-t förut, därför undrar jag om man behöver annat än packningarna till toppen (förutom kammen då.). Eller krävs det shims etc pga. högre lyft?
Ventilkåpspackningen på Drzan återanvänder man! Den är av gummi. Man kan limma lite vid halvmånarna, man kan se att det är limmat från fabrik där. Det som kan gå åt är shims, men det är inte säkert. Kan ha tur å hammna innom toleransen utan att byta shims. Ladda ner verkstadsmanualen i pdf som finns på nätet så ser du hur enkelt det faktiskt är att byta kammar. Ett måste så du får moment å annan info. Ska finnas en länk nånstans vet inte vart just nu, men någon annan kanske har den.
Till fråga
Ger det något över huvud taget att installera en E-insugskam INNAN FCR byte?
Borde ju göra nått! Skiljer ju lite i lyftet ivarjefall men inte i duration. Om den inte är väldigt billig så ska du nog satsa på en annan kam. Hc stage 1 IN & E- EX är en bra combo! S/SM IN .334 lift 227 dur EX .323 lift 243 dur
E IN .351 lift 227 dur EX .366 lift 243 dur
yosh IN .354 lift 236 dur EX .366 lift 242 dur
HC stage 1 IN .358 lift 238 dur EX .358 lift 238 dur
Borde ju göra nått! Skiljer ju lite i lyftet ivarjefall men inte i duration. Om den inte är väldigt billig så ska du nog satsa på en annan kam. Hc stage 1 IN & E- EX är en bra combo! S/SM IN .334 lift 227 dur EX .323 lift 243 dur
E IN .351 lift 227 dur EX .366 lift 243 dur
yosh IN .354 lift 236 dur EX .366 lift 242 dur
HC stage 1 IN .358 lift 238 dur EX .358 lift 238 dur
När ni ändå snackar om kammar, jag har en uppsättning nya till min Z:a. Det ska vara E kammar och det verkar stämma för jag har mätt och jämfört med mina orginal. På dem står det bokstäverna A på intake kammen och B på exhaust. På mina gamla orginal står det E och något som liknar ett D. Betyder AB att det är E-kammarna Någon som har koll?
Sen föresten, vilka har bytt till styvare fjäder på bakdämparen på sina DRZor? Har halva hojen nerplockad med motorn ur så det är lätt att komma åt, får jag tag på en billig fjäder är det ju lika bra att byta
När ni ändå snackar om kammar, jag har en uppsättning nya till min Z:a. Det ska vara E kammar och det verkar stämma för jag har mätt och jämfört med mina orginal. På dem står det bokstäverna A på intake kammen och B på exhaust. På mina gamla orginal står det E och något som liknar ett D. Betyder AB att det är E-kammarna Någon som har koll?
Sen föresten, vilka har bytt till styvare fjäder på bakdämparen på sina DRZor? Har halva hojen nerplockad med motorn ur så det är lätt att komma åt, får jag tag på en billig fjäder är det ju lika bra att byta
Hc har andre verdier på klaring til ventiler : In =0.10->0.15mm ex 0.15->0.20mm , slik at man må beregne å bytte shims.
(e-kam = 0.10-0.20 in /0.20-0.30mm ex samme som s/sm)
Gött då vet jag att jag har riktiga E-kammar, Tack!A och B = E -cams ,e och d = s/sm
Ok, vad är 5.9 fjäder anpassad för? Har hört att orginal är gjord för 75kg men jag väger bara 70 och tycker fortfarande den är väldigt mjuk (kul när avgasröret tar i däcket vid hårda stoppienedslag ).Jag har en 5.9 fjäder bak! std mättes upp till 5.2 (Är specad 5.5 från fabrik)
Kumlins www.factoryconnection.org har fjädrar till din!
Ok, vad är 5.9 fjäder anpassad för? Har hört att orginal är gjord för 75kg men jag väger bara 70 och tycker fortfarande den är väldigt mjuk (kul när avgasröret tar i däcket vid hårda stoppienedslag ).
Vad kostar en fjäder från Kumlins motor?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |