Nja, inte ännu men betydligt piggare än original är den ju. Men lär väl vikta och balansera veven om jag ska kunna varva ur ordentligt och få ut full effekt. Nu när vi fått tak över uteverkstaden och snart en vägg så kan jag skaffa en hydraulpress så det kanske blir vinterprojekt.Kul, den ser ju ut att gå riktigt bra?
Vibrerar det mycket alltså?Nja, inte ännu men betydligt piggare än original är den ju. Men lär väl vikta och balansera veven om jag ska kunna varva ur ordentligt och få ut full effekt. Nu när vi fått tak över uteverkstaden och snart en vägg så kan jag skaffa en hydraulpress så det kanske blir vinterprojekt.
Mycket och mycket kanske jag inte kan svara på då jag inte har så mycket att jämföra med annat än moppen. Men det var i alla fall den känslan jag fick när man passerar 10krpm men man kanske vänjer sig och är lite extra nojig i början. Men det kändes som att det störde villigheten att varva.Vibrerar det mycket alltså?
Den låter förvånansvärt rapp och mullig på gaspådrag.
Mycket och mycket kanske jag inte kan svara på då jag inte har så mycket att jämföra med annat än moppen. Men det var i alla fall den känslan jag fick när man passerar 10krpm men man kanske vänjer sig och är lite extra nojig i början. Men det kändes som att det störde villigheten att varva.
Original maxar dom väl vid runt 9000rpm och toppar runt 135kmh när dom ligger på tanken och har lite medvind. Min börjar att vakna mellan 8-9krpm. Jag kan gärna ta lite vibrationer på lägre varv om jag kan få den lugnare mellan 10-12krpm. Men det lär väl visa sig efter mer provkörning.Har du vägt den nya kolven och jämför vikten med originalkolven?
Kompisen körde GP125 för 35 år sedan och jag kan inte minnas att den skulle ha vibrerat men och andra sidan var vi ju tonåringar och kanske inte så känsliga.
Då bör du nog jobba på att fixa det. Högvarvsvibrationer är rena döden för både effekt och livslängd.Mycket och mycket kanske jag inte kan svara på då jag inte har så mycket att jämföra med annat än moppen. Men det var i alla fall den känslan jag fick när man passerar 10krpm men man kanske vänjer sig och är lite extra nojig i början. Men det kändes som att det störde villigheten att varva.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |