Var väl inte bästa kvalitén på dom där, och jag har inte dragit dom hårt heller utan dom var lite småspruckna från början och så har jag kanske stött till dom med foten/benet.
Svarvade till nya fästen av ett rundjärn, och då gängade jag plåten så jag kan skruva fast dom utifrån och slippa jäklas med små muttrar och brickor på insidan som man knappt kommer åt. Gjorde också en spacer till glaset så man kan köra större led-lampor och få ut ljuset på nummerskylten bättre.
Det var lite dålig kontrast mellan broms och bakljus så hittade en diod på ett gammalt kort som jag satte på bakljuset för att dimra det lite så då vart det bättre kontrast så det syns tydligt när man bromsar.
Hade lite strul med att den drog ur batteriet efter någon mils körning, därav led bakljus och instrumentbelysning för att spara lite ström då den inte orkar ge så mycket. Men det hjälpte inte så letade vidare och kom fram till att jag fått ett kopplingsschema med regulatorn som inte verkar stämma.
Först trodde jag att jag hade fått en 6V regulator istället då jag hade 8V ut som mest men eftersom dom inte hade några sådana utan bara fanns 12V så hade jag lite misstankar att schemat inte stämde och något var felkopplat och fick det bekräftat när jag undersökte saken och såg att dom nu hade denna på webbutiken jag köpte den ifrån. Och den gula tåten ska alltså inte vara med.
Är lite sugen på fler Vespa delar och har lite funderingar på el-start, tror att det skulle kunna gå att få dit den här och sen bulta en kuggkrans på svänghjulet. Jag har svårt att få upp benet och kicka när jag sitter på så får lov att krångla och kicka för hand.
Har beställt två kullager och köpt cykelbromsvajrar så tänkte prova bygga handväxel också så jag slippar flaxa med benen när jag kör.