Henrik Y
Officiellt Invalid
- Gick med
- 7 Oct 2004
- Ort
- Falun
- Hoj
- Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Gjorde ett stålfoder och minskade diametern 19,7 till 19mm på slavcylindern för att testa andra packningar. Men jag kanske går tillbaka till dom fyrkantiga bromskolvspackningarna istället. Verkar som att den där "svampar" lite vilket gör att man tappar lite slag vilket jag har brist på.
Nya bromshandtaget av nyare modell som ersatt den gamla jag hade var inte konstruerad på samma sätt ?
Den hade 10mm kolv istället 11mm, sen verkar effektiva slaglängden också vara mycket kortare. Provar att täppa igen det bortre hålet och ska nu göra en egen kolv med lite andra längder för att försöka maximera effektiva slaget. Och det ser ut som att det ska kunna gå. Kan jag få ut 9mm slag på huvudcylinder så ska det kunna ge 2,5mm på slavcylindern som borde räcka. Hade runt 2mm med gamla handtaget.
Har en bokad besiktningstid på fredag så får se om jag hinner få till det ?
Nya bromshandtaget av nyare modell som ersatt den gamla jag hade var inte konstruerad på samma sätt ?
Den hade 10mm kolv istället 11mm, sen verkar effektiva slaglängden också vara mycket kortare. Provar att täppa igen det bortre hålet och ska nu göra en egen kolv med lite andra längder för att försöka maximera effektiva slaget. Och det ser ut som att det ska kunna gå. Kan jag få ut 9mm slag på huvudcylinder så ska det kunna ge 2,5mm på slavcylindern som borde räcka. Hade runt 2mm med gamla handtaget.
Har en bokad besiktningstid på fredag så får se om jag hinner få till det ?