vad är PC3Det är stor skillnad beroende på vem som mappat, min vän som har bänk
och har meckat mc i 20 år får ibland in hojar som påstås vara mappade
men ser ut som skit när man kör dom i bänk!
vad är PC3Det är stor skillnad beroende på vem som mappat, min vän som har bänk
och har meckat mc i 20 år får ibland in hojar som påstås vara mappade
men ser ut som skit när man kör dom i bänk!
vad är PC3
PC3 är en förkortning på Powercommander 3 och är en elektronisk burk som möjliggör ommappning på din hoj.
det försvinner olja ur koppen till kopplingen är det här vanligt?jag har oxå köpt nya blinkers som jag inte har monterat än,jag har hört att det är problem när dom är typ lys diod.är det riktigt?
det försvinner olja ur koppen till kopplingen är det här vanligt?jag har oxå köpt nya blinkers som jag inte har monterat än,jag har hört att det är problem när dom är typ lys diod.är det riktigt?
tack för tippsen jag skall kolla det haä med kopplingen och effekt motståndenJag har samma fenomen på min TLR. Kolla att det är rent nere vid kopplingscylindern nere vid drevet.
Det blir ordentligt skitigt där nere, och lite skit in vid kolven och det läcker.
Dessutom, om du har helt rent kan du se om den läcker.
diodblinkers behöver effektmotstånd ~20W för att blinka i rätt fart.
Men, det funkar att bara montera dem, de blinkar bara som saaatan
Och det går inte besiktiga med blinkers som blinkar för snabbt. Finns ett intervall som blinkers får hålla, och diodblinkers utan motstånd är för snabba.
Det ska vara effektmotstånd, inte vanligt skräp.
Jag har sådana på min hoj. ca 20 Watts effekt ska de ta upp om du har dioder.
Köpte mina hos Bröderna Nilsson i Helsingborg. Kostade väll runt 50 kr för 4, eller nått - kommer inte ihåg...
diodblinkers behöver effektmotstånd ~20W för att blinka i rätt fart.
tack för tippsen jag skall kolla det haä med kopplingen och effekt motstånden
Kika igenom det här...kanske hjälper dig:det försvinner olja ur koppen till kopplingen är det här vanligt?
På effektmotstånden står enbart Effekten angiven. På mina i alla fall, och det är 20 Watt.
Resten är ju bara att räkna ut via U=R*I och P= U * I
12 Volt
20 Watt
R = U^2/P ==> R ~7 Ohm
Men, igentligen ointressant då Effektmotsånd anges med Watt och inte Ohm, men Ohmen ska ligga mellan 5-10 Ohm för att man ska få "rätt" blink på dem.
Tips emmottages tacksamt gällande krashpuckar till sv1000s. Var köpa? Pris? Erfarenheter? Jag vill ha ett par bra (och naturligtvis billiga ). Har fått för mej att det borde vara en bit kaka att montera ett par, right?
kolla in det här Inte min hoj men kul med turbo iaf
Använder han orginal luftburk som plenum
Jag satt också och tittade på det en låååång stund. Men komfram till att,
1 han vet inte vad han gör,
2. han vet precis vad han gör och att använda orginalburken som plenum gör att han får skitkass effekt ur turbon, men å andra sidan så kommer han inte att skjuta vevstaken till andra sidan månen
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |