vad är PC3Det är stor skillnad beroende på vem som mappat, min vän som har bänk
och har meckat mc i 20 år får ibland in hojar som påstås vara mappade
men ser ut som skit när man kör dom i bänk!
vad är PC3Det är stor skillnad beroende på vem som mappat, min vän som har bänk
och har meckat mc i 20 år får ibland in hojar som påstås vara mappade
men ser ut som skit när man kör dom i bänk!
vad är PC3
PC3 är en förkortning på Powercommander 3 och är en elektronisk burk som möjliggör ommappning på din hoj.
det försvinner olja ur koppen till kopplingen är det här vanligt?jag har oxå köpt nya blinkers som jag inte har monterat än,jag har hört att det är problem när dom är typ lys diod.är det riktigt?
det försvinner olja ur koppen till kopplingen är det här vanligt?jag har oxå köpt nya blinkers som jag inte har monterat än,jag har hört att det är problem när dom är typ lys diod.är det riktigt?
tack för tippsen jag skall kolla det haä med kopplingen och effekt motståndenJag har samma fenomen på min TLR. Kolla att det är rent nere vid kopplingscylindern nere vid drevet.
Det blir ordentligt skitigt där nere, och lite skit in vid kolven och det läcker.
Dessutom, om du har helt rent kan du se om den läcker.
diodblinkers behöver effektmotstånd ~20W för att blinka i rätt fart.
Men, det funkar att bara montera dem, de blinkar bara som saaatan
Och det går inte besiktiga med blinkers som blinkar för snabbt. Finns ett intervall som blinkers får hålla, och diodblinkers utan motstånd är för snabba.
Det ska vara effektmotstånd, inte vanligt skräp.
Jag har sådana på min hoj. ca 20 Watts effekt ska de ta upp om du har dioder.
Köpte mina hos Bröderna Nilsson i Helsingborg. Kostade väll runt 50 kr för 4, eller nått - kommer inte ihåg...
diodblinkers behöver effektmotstånd ~20W för att blinka i rätt fart.
tack för tippsen jag skall kolla det haä med kopplingen och effekt motstånden
Kika igenom det här...kanske hjälper dig:det försvinner olja ur koppen till kopplingen är det här vanligt?
På effektmotstånden står enbart Effekten angiven. På mina i alla fall, och det är 20 Watt.
Resten är ju bara att räkna ut via U=R*I och P= U * I
12 Volt
20 Watt
R = U^2/P ==> R ~7 Ohm
Men, igentligen ointressant då Effektmotsånd anges med Watt och inte Ohm, men Ohmen ska ligga mellan 5-10 Ohm för att man ska få "rätt" blink på dem.
Tips emmottages tacksamt gällande krashpuckar till sv1000s. Var köpa? Pris? Erfarenheter? Jag vill ha ett par bra (och naturligtvis billiga ). Har fått för mej att det borde vara en bit kaka att montera ett par, right?
kolla in det här Inte min hoj men kul med turbo iaf
Använder han orginal luftburk som plenum
Jag satt också och tittade på det en låååång stund. Men komfram till att,
1 han vet inte vad han gör,
2. han vet precis vad han gör och att använda orginalburken som plenum gör att han får skitkass effekt ur turbon, men å andra sidan så kommer han inte att skjuta vevstaken till andra sidan månen
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |