Det låter bra! Jo läste nu att de har 124hkr och inte 117(stod i Bike). Vet du hur mkt den hade på bakhjulet innan?
Är på g att byta hoj till våren och jag står och väljer lite imellan en SV1000-07 och en Yamaha FZ1-S-07. Idag har jag en Hornet 600 men saknar ngn form av kåpa för att ta bort lita av vinden.Har inte orkat läsa igenom hela tråden men hoppas jag kan få svar på mina frågor ändå:
1: Hur pass bra funkar den för längre(15-30mil) , snabba(140km/h) motorvägsetapper med tanke på vindskydd osv(är 174cm lång) funkar det bra utan att man blir helt slut i nacken?
2: Hur mkt effekt kan man förvänta sig(-07 har 117hkr?) med annat avgas , filter samt PC3?
3: Läste begguide på Bike där de skrev att bränsleförbrukningen är hög , hur långt kommer man på en tank vid normal landsvägskörning?
Igår fick jag hem min nya svarta SV 1000 S -07 till garaget!
Lycka!
Jag e 174..och "storebror" passar fint.. Är du verkligen kortare än mig?
Trodde inte det fanns kortare män än mig
hehe en till som e kortare 170cm över havet, fast kör lilleman
Är det någon som har kläm på om det går att besiktiga SV´n med yoshimura 3/4 system?? Funderar på att köpa ett men vill gärna köra med det på bandagar med 95dB gräns. Vill även veta om det går att köra utan att mappa om den. ECU skall väl klara en viss variation med tanke på O2 sensorn!?
Tacksam för svar.../Stefan
Återkom med en rescension
Hur mycket kostade den och hur mycket höjs hojen?
420:- inklusive frakt. bakdelen höjs med 3,5 cm.
Tjena. Var hittade du tailraisers för 420 kronor ??
Vet du hur mycket kortare än orginal dina nya är ??
Du kan inte skicka lägga ut en ritning /skiss ??
Hur blev hojens köregenskaper ??
Tjena. Var hittade du tailraisers för 420 kronor ??
Vet du hur mycket kortare än orginal dina nya är ??
Du kan inte skicka lägga ut en ritning /skiss ??
Hur blev hojens köregenskaper ??
Oj, sent svar. Kommer inte ihåg i vilket sammanhang de här var men jag har
själv inte någon tailraiser så jag kan tyvärr inte svara på dina frågor.
Någon som har ägt en SV650 för att sedan ha bytt till SV1000? Vad är den största skillnaden? Sittställning, acceleration mm?
SV1000 är riktigt snygg med helkåpa ... och twin är ju alltid en twin
Jag har tillgång till en av varje då frugan har en 650 och jag en 1000, skillnaden är att den stora är tyngre och starkare
närå, 650'n är grymt lätt och man slänger den runt krökarna nästan som om det vore en motard.
....från det ena till det andra, är det någon som har drevat om sin sv1000?
jag bytte från standard -03 dvs.17/40 till 16/42 och fy sketans vilken skillnad det blev då kan inte annat än att rekommendera denna konvertering om ni vi har en lite rappare och wheelie-villigare hoj. Jag har tyckt att SV'n har varit lite trög och halvtrött men omdrevningen gjorde verkligen susen.
Hur stor skillnad blev det på varvet, kan man fortfarande ligga i 130 utan att motorn tjuter?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |