SV-Tråden!

Adde

Hopplöst fall
Gick med
19 May 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Honda CBR 929 RR - 00
prise skrev:
svart skinn är det faktiskt! :7peta

men bort ska det hur som helst :banana
dölja tanken med någon form av kasst skydd sicken idé! :3freak

Ljud är viktigt :Bugar

Vilken sv var det du köpte? fanns en svart med laser i stockholm och en i örnsköldsvik om jag inte minns helt fel? åtminstånde på blocket!

Jag la ut en annons på blocket om att jag ville köpa.
Rakomenderar det skarpt :tummenupp
Fick ett 10 tal svar på två veckor!
Jag köpte min pärla i Kalmar.
Tror jag tittade lite på din också.
Har du funderat på att skaffa några väskor?
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Adde87 skrev:
Jag la ut en annons på blocket om att jag ville köpa.
Rakomenderar det skarpt :tummenupp
Fick ett 10 tal svar på två veckor!
Jag köpte min pärla i Kalmar.
Tror jag tittade lite på din också.
Har du funderat på att skaffa några väskor?

Nope inte funderat på det än så länge iaf.! Vi får väl se när sommaren kommer! annars blir det en riktigt bra ryggsäck istället! ska nog inte ut och toura så mycket utan mera nöjesköra :banana
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Westman skrev:
Är det nån som vet vilka Sv's som har silverfälgar resp mörkgrå. Är det olika årsmodeller eller gick det att beställa den färg man ville ha?
Om man kollar på suzukimc.se så är det -00 som har mörka dom andra årsmodellerna silver..

Endast -00 har mörka fälgar, på den gamla modellen. Var någon form av "millenium-special".

Kolla här:http://www.svrider.de/index.php?seite=History_SV650S
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Slipon till en SV650S -03

Tjena. Vill få tag i ett bra och BILLIGT slipon till min hoj.
Vilka ska man titta på? Billigaste?? Var kan jag få tag på det?

Snälla hjälp..!
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Den låter som en gammal bubbla

Hej hej

När jag körde hojen idag så märkte jag ett underligt svagt ljud. Först skulle jag likna det med som om en bricka låg och skramlade på en skruv. Men sedan kom jag över till liknelsen att den var lite som ljudet av en gammal VW bubbla. Det speciella ljud som den har när den accelererar iväg (låter flummigt men hoppas ni förstår). Det ljudet har inte kommit från motor förut.
Visseligen började jag dagens åktur med ett försök till en burnout men utan resultat. Var lite för feg på kopplingen.
Sedan efter ett litet tag kom detta ljud. Först trodde jag att det var från ventilerna. Men jag tror att det kommer från kopplingen :confused:

Vet någon här som ventilerna ska justeras eller så på en Sv650? Görs det på service (PRIS?)?? Eller kan om möjligt kopplingen sabbats? Kanske någon annan som vet något? Cykeln har ju för övrigt enbart gått strax över 2000 mil.

MVH Dreas

Finns det även någon här inne som är intresserad av att sälja ett avgassystem med tillhörande slipon eller så??? Vill inte gärna sätta kapen i ett orginalrör.
 

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
porec skrev:
Tjena. Vill få tag i ett bra och BILLIGT slipon till min hoj.
Vilka ska man titta på? Billigaste?? Var kan jag få tag på det?

Snälla hjälp..!


Köpte ett Viper hos Åbergs Mcservice (ligger i Ö-vik) för 1495:- plus ett mellanrör för ca 250:-
Tror att det är bland dom billigaste. Det låter bra (mycket) men det gick att besiktiga med det. Är mycket nöjd. :tummenupp
 

Bifogat

  • viper.jpg
    viper.jpg
    22.9 KB · Visningar: 92

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Westman skrev:
Köpte ett Viper hos Åbergs Mcservice (ligger i Ö-vik) för 1495:- plus ett mellanrör för ca 250:-
Tror att det är bland dom billigaste. Det låter bra (mycket) men det gick att besiktiga med det. Är mycket nöjd. :tummenupp


Men då var du tvungen att kapa orginalröret va?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Dreas skrev:
Men då var du tvungen att kapa orginalröret va?

Tjena. Pratade med en kille i Värnamo so msäljer lite tillbehör till mc och även lagar. Han säger att han har ett Leo Vince som han kan beställa. "3370kr" som man inte behöver kapa orginalet på. Men jag är inte hundra.. skulle vilja forska lite mer i det.
 

malmo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
malmö
Hoj
SV1000s -03
porec skrev:
Tjena. Vill få tag i ett bra och BILLIGT slipon till min hoj.
Vilka ska man titta på? Billigaste?? Var kan jag få tag på det?

Snälla hjälp..!


Billigast som jag hittat. Är

http://www.barracuda-exhaust.com/

man kan nog inte begära för mycket. Men har kollat responsen på ebay och alla är supernöjda som beställt och ljudet skall vara jäkligt najs.

2 * bolt-on med alla delar och frakt. 385 euro. (ABSOLUT billigast på nätet)


Har själv beställt till min hoj.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
Tjena. Pratade med en kille i Värnamo so msäljer lite tillbehör till mc och även lagar. Han säger att han har ett Leo Vince som han kan beställa. "3370kr" som man inte behöver kapa orginalet på. Men jag är inte hundra.. skulle vilja forska lite mer i det.


Det är jag också intresserad av. Forska gärna mer och berätta vad du kom fram till.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Dreas skrev:
Men då var du tvungen att kapa orginalröret va?

Att kapa orginalröret e inte nån stor sak. Vilken metallverkstad som helst svetsar på en rörstump på orginalburken så att den också blir till ett slip-on, så då e det bara byta om man vill ha tillbaka orginalburken.
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Jag är också sugen på att byta rykare...men jag vill ha en så liten burk som möjligt.
Jag hittade www.holeshot.com & de verkar inte så dyra.
Dock har jag inte pratat med dem, så jag vet inte om de säljer till Sverige & vad priset med frakt mm blir.

Om någon mer är sugen på holeshot, kanske man kan göra ett paketpris (iaf med frakt osv)
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Gerry skrev:
Jag är också sugen på att byta rykare...men jag vill ha en så liten burk som möjligt.
Jag hittade www.holeshot.com & de verkar inte så dyra.
Dock har jag inte pratat med dem, så jag vet inte om de säljer till Sverige & vad priset med frakt mm blir.

Om någon mer är sugen på holeshot, kanske man kan göra ett paketpris (iaf med frakt osv)

Ja jag är intresserad! Inte så dyrt och jävligt snyggt. $389.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Tjena på er alla om det är samma inpassning på TL som på SV1000 vilket jag tror så har jag 2 ombyggda org burkar till salu.Dom är kapade och omgjorda inuti och låter helt ok nog till o med besikningsbara pris 1000kr plus ev frakt.PM:a om någon är sugen :tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
tlmartin skrev:
Tjena på er alla om det är samma inpassning på TL som på SV1000 vilket jag tror så har jag 2 ombyggda org burkar till salu.Dom är kapade och omgjorda inuti och låter helt ok nog till o med besikningsbara pris 1000kr plus ev frakt.PM:a om någon är sugen :tummenupp

Ja inte vet jag, vet nån? Passar det på sv650 också? isf är jag intresserad. Jag har blivit ljudkåt efter twinträffen när alla mullrade och jag bara frrr:ade lite.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
malmo skrev:
Billigast som jag hittat. Är

http://www.barracuda-exhaust.com/

man kan nog inte begära för mycket. Men har kollat responsen på ebay och alla är supernöjda som beställt och ljudet skall vara jäkligt najs.

2 * bolt-on med alla delar och frakt. 385 euro. (ABSOLUT billigast på nätet)


Har själv beställt till min hoj.


Det ser ju najs ut. Har sätt att ganska många med ett sånt slipon. Men komemr inte redigt ihåg hur det låter. Säger samma sak som "duckie" passar Sv 1000 till Sv650??? För på deras hemsida så har de bara till Sv1000 å inget till Sv650....?
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
duckie skrev:
Ja inte vet jag, vet nån? Passar det på sv650 också? isf är jag intresserad. Jag har blivit ljudkåt efter twinträffen när alla mullrade och jag bara frrr:ade lite.
Jag tror inte att det passar på SV 650 men är inte helt säker.Är sv 650 burkar skruvade på grenröret så kan dom passa annars inte?.Javisst va det muuullrigt i lördags jag tror att det planeras en till twin träff i juli nån gång :tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Provade att höja tanker ca 15mm i framkant för bättre luftflöde, verkar vilja varva lättare nu. Tror inte det behövs bestyckas om, då den redan är ombestyckad och denna modden lär bara göra en marginell skillnad. Någon annan som har provat?

Sen tänkte jag dra ut den röda och gröna sladden under tanken för bättre 2:a, 3:a men fattar inte hur man ska kunna dra ut dem utan att kapa i sladdarna. Det fanns ju bara en stor anslutning med fyra sladdar i. Någon som vet hur man kopplar ur dessa, eller ska man behöva kapa?
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
ola_sandin skrev:
Provade att höja tanker ca 15mm i framkant för bättre luftflöde, verkar vilja varva lättare nu. Tror inte det behövs bestyckas om, då den redan är ombestyckad och denna modden lär bara göra en marginell skillnad. Någon annan som har provat?

Sen tänkte jag dra ut den röda och gröna sladden under tanken för bättre 2:a, 3:a men fattar inte hur man ska kunna dra ut dem utan att kapa i sladdarna. Det fanns ju bara en stor anslutning med fyra sladdar i. Någon som vet hur man kopplar ur dessa, eller ska man behöva kapa?


Har inte provat att lyfta tanken, tycker inte om det att den inte ligger på sina gummikuddar mot ramen.
Men däremot så har jag tagit bort skumgummit under tanken.
Kapade även upp ett KN filter men passerade då gränsen på hur mycket luft man kan ge den, så jag fick problem med att throttlarna inte lyfte.

För att få ut kablarna ur kontakterna behöver du något smalt som t.ex. en riktigt liten skruvmejsel, och peta undan hakarna så att du kan dra ut kabeln ur kontakten. Tänk dej att det sitter ett metallstift med små hakar på kabeln som hakas fast i kontakten.

/Dan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top