SV-Tråden!

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Krills skrev:
Jag ringde och hörde med en Suzukiverkstad och dom säger att det inte går utan Power Commander men det är bullshit. Jag har snackat med några opartiska handlare och dom säger att det går på ALLA nya suzuki som har den där plug-in kontakten men dom har ingen utrustning för det. Suzukiverkstäderna vill ju bara sälja på mig en PC för 3995:- plus bänkkörning och injustering som kostar 2000:-!!!

Så var ska man vända sig för att få proffessionell hjälp i Sthlms-området?? Tips??
Bra fråga,nån måste ju ha rätt utrustning tycker man!
Det har diskuterats en hel del om detta på ett engelskt forum jag brukar
kika på.Man behöver något dom kallar för teka eller yoshi box för att justera
orginal.Tydligen kör de flesta i minitwincupen(mycket SV 650 där)med en
ommappad originalbox så det måste ju funka rätt bra.
Tror det tagits upp tidigare i SV tråden oxå,Det var nån från Finland som
hittat nån som kunde mappa om originalboxen.

Kanske ringa runt till alla företag med bromsbänk,nån borde ju kunna hjälpa till?

porec skrev:
de i fil.. vilken e det? svenska?
jag har ju bara på tyska.. så jag kollar inte så mycket i den.. fattar ju inget..

Engelska,har aldrig sett nån svensk variant.

http://www.sv650.org/sv_manuals.htm

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Krills skrev:
Jag ringde och hörde med en Suzukiverkstad och dom säger att det inte går utan Power Commander men det är bullshit. Jag har snackat med några opartiska handlare och dom säger att det går på ALLA nya suzuki som har den där plug-in kontakten men dom har ingen utrustning för det. Suzukiverkstäderna vill ju bara sälja på mig en PC för 3995:- plus bänkkörning och injustering som kostar 2000:-!!!

Så var ska man vända sig för att få proffessionell hjälp i Sthlms-området?? Tips??

När jag köpte min SV650 så hade den lokala Sukki Sukki hälaren inga problem med att mappa om originalboxen. Har för mig att de kopplade boxen till någon dator och ändrade lite siffror.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
hellla skrev:
När jag köpte min SV650 så hade den lokala Sukki Sukki hälaren inga problem med att mappa om originalboxen. Har för mig att de kopplade boxen till någon dator och ändrade lite siffror.

Okej härligt. Har du lust att tipsa om namnet på sukki butiken som gjorde det, om det nu var en butik?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Är den nån som vet var man kan hitta såna små bobiner/kraschpuckar till svingen??? även om det finns nån lösning att ha fram...? hittade nått, men de ville ha 5-600 till svingen bak vilket jag tyckte var lite dyrt..

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Krills skrev:
Jag ringde och hörde med en Suzukiverkstad och dom säger att det inte går utan Power Commander men det är bullshit. JSuzukiverkstäderna vill ju bara sälja på mig en PC för 3995:- plus bänkkörning och injustering som kostar 2000:-!!!

Jag ringde runt till massor med olika verkstäder och det lägsta priset jag fick var 7400 (sv 1000).. 3995 för pc var lika överallt och bänkningen men så ska de ju ha pengar för själva jobbet, något som många verkstäder gärna "glömmer" att upplysa om :gnissla

Skräckexempel:
Läs här http://www.zatzy.com/showthread.php?t=241602 vad som hände när jag skulle byta farthållare till bilen :huvet

Last edited:

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
xrperra skrev:
Det var nån från Finland som
hittat nån som kunde mappa om originalboxen.
Han som mappade min hade en Yoshimura-box...om jag inte minns helt galet.
Enda begränsningen var att det endast gick att justera +/- 10 procent.
Med en Powercommander har du bättre möjligheter att fåt det perfekt.

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
2fast4hjo skrev:
Jag ringde runt till massor med olika verkstäder och det lägsta priset jag fick var 7400 (sv 1000).. 3995 för pc var lika överallt och bänkningen men så ska de ju ha pengar för själva jobbet, något som många verkstäder gärna "glömmer" att upplysa om :gnissla

Skräckexempel:
Läs här http://www.zatzy.com/showthread.php?t=241602 vad som hände när jag skulle byta farthållare till bilen :huvet

Okej, jag har fått 6000:- som pris för pc och bänkning. Jag har en annan fråga till dig. Varför kollar du pris på en 1000 när du har en 650?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Krills skrev:
Okej, jag har fått 6000:- som pris för pc och bänkning. Jag har en annan fråga till dig. Varför kollar du pris på en 1000 när du har en 650?

Det var aktuellt när vi hade sv 1000 i våras. (Jag hade inte sv 650 när priser kollades.) Nu vart den ju således såld istället.

Edit: Orsaken till inlägget är att det hela kan bli betydligt dyrare än vad man har räknat med.

Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Krills skrev:

6 loppor för kanske 2 hästar mer!
Det blir djävulskt dyra hästar det :tungan

(+ slipon och luftfilter ?)

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Behöver lite tips angående drevning..
Jag ska beställa drivpaket i dagarna och funderar på om man ska dreva ned hojen lite. Orginal är 15/44 och undrar nu om man bör ha en kugg mindre fram, eller om man ska ha 2-3kuggar extra bak. Nackdelen med mindre fram är väl ökat slitage på grejerna, men är å andra sidan enklare att byta tillbaka till 15t om man nu vill köra längre. Blir det för lågt med 14t fram? Jag använder hojen mest för små slingriga vägar, men det händer att man tokkör på större vägar i högre farter. Hur många kuggar bak kan man ha utan att byta kedja? (Blev lite många frågor på en gång, men hoppas att ni fattar...)

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
xrperra skrev:
6 loppor för kanske 2 hästar mer!
Det blir djävulskt dyra hästar det :tungan

(+ slipon och luftfilter ?)

Ja jag tänkte mer på att om det skulle skada motorn om man inte hade det. Alla här på forumet verkar hävda att det inte gör det medan firmorna hävdar att det gör det. Fast jag pratade med en firma igår som sa att dom aldrig hade varit med om att den bakre ventilen på en SV 650 har skurit pga att man inte kört med pc så det blir ingen pc. Den firman kunde även grovjustera insprutningen utan pc så nu är mitt problem löst :)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
porec skrev:
Är den nån som vet var man kan hitta såna små bobiner/kraschpuckar till svingen??? även om det finns nån lösning att ha fram...? hittade nått, men de ville ha 5-600 till svingen bak vilket jag tyckte var lite dyrt..
Har löst mitt eget problem lite. www.bikersneed.se hade lösningen, relativt billigt också. PS. FÖR de som inte har krachpuckar och vill ha till sin hoj så har de rea på puckar för 349:-

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
porec skrev:
Har löst mitt eget problem lite. www.bikersneed.se hade lösningen, relativt billigt också. PS. FÖR de som inte har krachpuckar och vill ha till sin hoj så har de rea på puckar för 349:-

Dom där bobinerna, sätter man dom bak på svingen för att skydda vid en marksyning eller?

MadDawg

Forza himmelsblått!
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Yamaha TT600R -99
Är i akut behov av hjälp!

Sitter här hemma med en überkass kylare som måste bytas ut.
Någon som vet några skrotar alt. reservdelsförsäljare som har humana priser för en studerande lymmel?
Cykeln är en SV650S 03:a.

Har skrivit inlägg i andra forum här på sporthoj men har blivit ignorerad men i den här tråden kanske man kan få lite sympati :fyllisar

Tackar för min tid i etern.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...