SV-Tråden!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Andra generationens bakram

Hej hej,

kan någon med andra generationens (k3 och framåt) Sv650 vara snäll och posta bilder på hur deras bakram ser ut? :va

Försöker nämligen lista ut hur mycket problem det skulle innebära att sätta dit en röv från en k3a på en k1a. Jag har dessutom hört att röven från GSX1000R K3 ska passa nästan perfekt på en SV650 K3 - vilket skulle öppna en hel del nya dörrar för mig.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Hej hej,

kan någon med andra generationens (k3 och framåt) Sv650 vara snäll och posta bilder på hur deras bakram ser ut? :va

Försöker nämligen lista ut hur mycket problem det skulle innebära att sätta dit en röv från en k3a på en k1a. Jag har dessutom hört att röven från GSX1000R K3 ska passa nästan perfekt på en SV650 K3 - vilket skulle öppna en hel del nya dörrar för mig.

Har ingen bild på min bakram(k4) men bara som upplysning kan jag berätta
att SV 650 03 har en bakram som ser annorlunda ut än k4,k5,k6 osv.
Den är högre och(tror jag?)gjord i stål istället för alu som efterföljarna.
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Så snikig vill jag inte vara, ett bmc-filter kostar ju strax under lappen om man ska ha racevarianten. Tror att jag kan få kn för halva i alla fall. Fattar dock hur du menar med kapningen, vet hur filtret ser ut.

Priserna såg bra ut! ca 250 dollar för 2st kammar, skitbra! Måste man köpa till något mer för att de ska passa? Och kilen kostade 18 pund, blir ju inte så farliga pengar!

Se till att scanna in bänkpapprena fort som bara den efter att bänkningen är gjord! :yoparty

Om du vill vara ekonomisk så kan du "skära upp" original filtret, alltså på ovansidan där det lilla hålet är så skär du bort plasten från insidan av "filtret".. om du förstår hur jag menar. När du har filtret framför dig så kommer det säkert klarna :)

Jag beställde mina från USA och det är minst halva priset där borta så det är värt att kolla på. Den här sidan kan du gå in på och kolla lite priser.

http://www.cycle-parts.com/

När det gäller Advance unit så går du in på denna sida.

http://www.jhsracing.co.uk/archive/start.htm

Det är ingen risk för spikningar men du bör ändå tanka 98 för att vara på den säkra sidan (för mig är det inget problem eftersom min hoj går bättre på 98 så gör aldrig med 95).

Jag tycker du ska köra som det är när det gäller helsystemet, skulle jag ha gjort :)

Ska lämna iväg min på bänkning imorgon så nu kör jag helt original, har lite halvdålig koll när det gäller munstycken och sånt ..
 

Magnus79

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S
Hjälp! Mått depåstöd fram?

Tjena!
Är på jobbet och har ej tillgång till hojen (SV650 -04) men har mycket tid över så tänkte smälla ihop ett depåstöd som lyfter i gaffelkronan.

Är det någon som vet vilken diameter samt höjd pinnen som går in i kronan skall ha?

Vilken höjd över marken ska ska pinnen sitta på stödet? (Alternativt hur långt är det mellan marken o gaffelkronans undre del?).
Någon vänlig själ kanske har ett stöd att mäta på?

Stora tack på förhand,
/Magnus.
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Hej!
Är newbie här på forumet, och har en liten fråga....
Min kedja har hoppat av (pga bristande skötsel..)
När detta skedde tog kedjan med sej en "tryckstång" till kopplingen
Nu är min fråga, hur mycket jobb är det att fixa till detta (byta tryckstången)
Måste jag riva motorn eller????
hojen är en gen1 sv560s (alltså före -03)
//Snowmad
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Så snikig vill jag inte vara, ett bmc-filter kostar ju strax under lappen om man ska ha racevarianten. Tror att jag kan få kn för halva i alla fall. Fattar dock hur du menar med kapningen, vet hur filtret ser ut.

Priserna såg bra ut! ca 250 dollar för 2st kammar, skitbra! Måste man köpa till något mer för att de ska passa? Och kilen kostade 18 pund, blir ju inte så farliga pengar!

Se till att scanna in bänkpapprena fort som bara den efter att bänkningen är gjord! :yoparty

Du behöver inte byta nått mer men när du ändå är där och gräver så kan du byta sträckarna också, dom betalade jag 90 dollar för. Glöm inte bort att beställa packningen till dom också ... :)
Jag har lite bra länkar som jag kan lägga upp men det får jag ta när jag kommer hem igen om nån månad.

Jag ska försöka fixa det! Lämnade in hojen igår på Alviks mc i sundsvall, killen verkar vara väldigt kompetent. Det ska bli intressant och se hur det blir :)
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ok, men jag tror det blir k/n endå. Kan få ett bra pris på dom, tror inte den killen jag känner tar in BMC filter, tyvär!

Vad kostar en sådan kam? Det kan man ju passa på att göra i vinter när jag endå ska göra ventiljusteringen! (Du kan ju sälja din 03 kam till mig! :rolleyes: :D )

Du har PM
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
Ensitscuts

Är intresserad av ensitscuts till min SV men har ett stort frågetecken. :confused:

Monteras ensitscutsen (har kollat på Pyramid och Powerbronze) i orginalfästet för passagerarsadeln? Dvs i låset så att man fortfarande kan använda utrymmet därunder för lite smidig förvaring.

Nån här har säkert monterat ensitscuts antar jag?
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Är intresserad av ensitscuts till min SV men har ett stort frågetecken. :confused:

Monteras ensitscutsen (har kollat på Pyramid och Powerbronze) i orginalfästet för passagerarsadeln? Dvs i låset så att man fortfarande kan använda utrymmet därunder för lite smidig förvaring.

Nån här har säkert monterat ensitscuts antar jag?

Har ingen själv men jag har sett andra som har det moterat och JA dom jag har sett använder samma fästen som sadeln, men det kan ju finnas olika typer av lösningar..
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
Har ingen själv men jag har sett andra som har det moterat och JA dom jag har sett använder samma fästen som sadeln, men det kan ju finnas olika typer av lösningar..

Mmm... det stämmer som du säger... fick precis svar från S-Racing ang. fäste för Powerbronze och Pyramids ensitscuts.

Powerbronze ensitscuts monteras med ett stag och går då inte att montera bort på ett smidigt sätt. Vill man behålla funktionaliteten så är det tydligen Pyramids variant man ska satsa. Den fästes enligt dom på samma sätt som passagerarsitsen. :tummenupp

Är det nån som kan tipsa om ett par snygga kraschpuckar till en naken SV? Vill helst att dom ska monteras vid den genomgående pinbulten på båda sidor. Dom jag hittat på nätet ska monteras i motorfästet framför på ena sidan och i det fästet som sitter lite högre upp på andra sidan. Bifogar en bild på den montering jag önskar och hoppas på hjälp från er: :va

attachment.php
 

Bifogat

  • SVoM-crash.jpg
    SVoM-crash.jpg
    42.7 KB · Visningar: 144

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Sv 650

Är det nån som kan tipsa om ett par snygga kraschpuckar till en naken SV? Vill helst att dom ska monteras vid den genomgående pinbulten på båda sidor. Dom jag hittat på nätet ska monteras i motorfästet framför på ena sidan och i det fästet som sitter lite högre upp på andra sidan. Bifogar en bild på den montering jag önskar och hoppas på hjälp från er: :va

QUOTE]

Jag har ett par såna från bikersneed. Har tack och lov inte testat huruvida de fungerar. Men bulten går rakt igenom motorn så konstruktionen är det inget fel på!

/Skerfe
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
Jag har ett par såna från bikersneed. Har tack och lov inte testat huruvida de fungerar. Men bulten går rakt igenom motorn så konstruktionen är det inget fel på!

/Skerfe

Ok. Den enda bilden jag hittar på Bikersneeds hemsida är den jag bifogar nedan.

De verkar ju vara monterade i det andra motorfästet. Dvs de som bara fästs med en kortare bult. Men det kanske går att montera dom på båda ställen? Nån som vet? :confused:
 

Bifogat

  • bikersneed.jpg
    bikersneed.jpg
    3.3 KB · Visningar: 263
Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Är intresserad av ensitscuts till min SV men har ett stort frågetecken. :confused:

Monteras ensitscutsen (har kollat på Pyramid och Powerbronze) i orginalfästet för passagerarsadeln? Dvs i låset så att man fortfarande kan använda utrymmet därunder för lite smidig förvaring.

Nån här har säkert monterat ensitscuts antar jag?

Tjena! jag köpte Pyramids cuts för några dagar sedan, med den så funkar låsningen och allt! man behöver bara flytta över metallplattan. Den känns väldigt välgjort och rejäl!

Passformen var helt ok!

De på S-racing sade att powerbronze cuts inte var någe bra pga av att den just inte gick att öppna och stänga lätt.
 

NickeHerman

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
Vimmerby
Hoj
SV 650 N -02
Org ljuddämpare till salu?

Hej.
Någon som har en original ljuddämpare till en SV 650 N -02 att sälja? Gör inget om den är defekt.
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
Tjena! jag köpte Pyramids cuts för några dagar sedan, med den så funkar låsningen och allt! man behöver bara flytta över metallplattan. Den känns väldigt välgjort och rejäl!

Passformen var helt ok!

De på S-racing sade att powerbronze cuts inte var någe bra pga av att den just inte gick att öppna och stänga lätt.

Gött att höra. Jo, man vill ju ha kvar det "lilla" handskfacket för förvaring av plånbok, nycklar, mobil och sånt tjafs som inte ryms i skinnstället... Då blir det till att beställa en från Pyramid. Såg att du hade samma färg på din SV som jag har. Beställde du cutsen lackad eller olackad? Bilder? Var S-racing snabba att leverera?
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Gött att höra. Jo, man vill ju ha kvar det "lilla" handskfacket för förvaring av plånbok, nycklar, mobil och sånt tjafs som inte ryms i skinnstället... Då blir det till att beställa en från Pyramid. Såg att du hade samma färg på din SV som jag har. Beställde du cutsen lackad eller olackad? Bilder? Var S-racing snabba att leverera?

Den fanns inte lackad i blå vad jag vet, beställde den i svart. Får lacka själv! Tog knappt en vecka innan jag fick den. Det enda jag behövde göra var att lägga 2st 2mm brickor under metallplattan för att "låspiggarna" skulle nå ner i låsmekanismen.



Någon som vet färgkoden på suzukis blåa som de använt på sv'n?
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
Någon som vet färgkoden på suzukis blåa som de använt på sv'n?

Klart jag har koll på den. :tummenupp Ska själv lacka lite delar inom kort. Har bland annat precis fått hem en flyscreen (Buell M2) som ska lackas i orginalkulör. Färgkoden som den blåa 99'an har är Y7E (Candy Jay Blue). Tror att jag kommer att lämna in till en lackerare som får fixa lackningen.

Återkom gärna med lite bilder på resultatet när du är klar med cutsen.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top