SV-Tråden!

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Grattis! Ja de låter gott!

I SV-1000 tråden har vi löst pratat om att få till en liten SV-tur till sommaren. Du eller några fler här kanske är intresserade.

Förra sommaren fick vi till en Thruxton-tur. Med den geografiska spridningen av oss i den tråden samlades vi i Askersund och körde Vättern runt på småvägar. Övernattade i Jönköping och skildes åt i Hjo dagen efter. Det var väldans trevligt! Om någon har intresse så kan ni väl skriva. Ingen bindande anmälan!:)

Det är inte helt omöjligt att jag hänger på!!! :)
Är det många SV åkare här på forumet??

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det är inte helt omöjligt att jag hänger på!!! :)
Är det många SV åkare här på forumet??

Det har bara varit uppe i SV1000-tråden och där är inte så hög aktivitet så väldigt många är det inte.:) Väldigt få än så länge. Kanske fyra stycken. Vi kollar läget bara så får vi se om det kan bli av. Det är så mycket som ska stämma för att hitta lämplig dag som passar alla o s v.

Vi blev till slut 5 st när vi körde "stora" Thruxton-turen. Egentligen rätt lagom för körningens skull. Några fler vore bra men blir det väldigt många är det svårt att hålla ihop gänget.Det är en enormt mäktig känsla när det kommer ett gäng likadana twinnar dragande ur en kurva på en fin 70-väg.

Yohan78

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Triumph Speed Triple -05
Har ett begagnat Leo Vince slip-on om någon är intresserad?

Art nr: 6719

Levereras med fäste och monteringsanvisning...

Bifogat

• SAM_0350.jpg
    SAM_0350.jpg
    233 KB · Visningar: 85
  • SAM_0351.jpg
    SAM_0351.jpg
    232.1 KB · Visningar: 79

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Tjena!

Jag har kört min SV till jobbet nu de senaste dagarna och för den delen lite landsvägsturer också Förra våren strypte jag den till 25Kw då jag inte hade/har åldern inne för tungt ännu.
Eftersom jag i stort sätt bara övningskörde förra säsongen så hade man lite annat att tänka på än att motorn går konstigt så jag vet faktiskt inte om det var samma problem förra året.

Den "spottar" väldigt regelbundet när den står på tomgång, det räcker att jag lägger på lite gas för att den ska brumma som den ska.
Jag ändrade inget i förgasarna när jag la in brickorna, så jag funderar på om det är att den går med för fet blandning...?

Vore tacksam om någon kunde hjälpa lite, inte för att det förändrar köregenskaperna men vill gärna att den ska gå bra.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Vad ska du ha för dom? Kan du maila bilder på hur dom ser ut?

Det är alltså en komplett uppsättning kåpor inklusive tank (sån där för tävling, som inte läcker om man vurpar). Skiten är lagd så ser rätt dassigt ut på ena sidan och en liten spricka på ett ställe. Skicka din mailadress och ett vettigt prisförslag så skickar jag bilder!

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Den här världsbästa mekken, delar du med dig av honom?
Vill ha nya fjädrar i gaffeln o lite tveksam om jag ska göra det själv.

Så himla svårt är det inte, skaffa en rep handbok så är det inga problem.

Passa på att byta till lite tjockare olja när du ändå byter, beror lite på vilken årsmodell du har.

Rynna

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Hoj
Suzuki sv650 s såld Honda X11 såld Suzuki B-King såld, Triumph speed triple
Hej!! har en orginal ljuddämpare liggandes i garaget till sv650s-03 riktigt bra skick, har bytt hoj så har ingen användning av den. Så är det någon som behöver ett så hör dig i pm. pris vet jag inte, men det kommer vi säkert överens om.

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Va och kikade på en SV1000S igår med knappt 600mil på mätaren, det va en -03:a. Riktigt fin men har inte provkört ännu, samtidigt har jag kollat på SV650S men har fan väldigt svårt att bestämma mig. 1000S har ju fördelen med lite mer hästar mot 650:n men då också högre försäkring, inte så billigt som alla skriver tycker jag. Där vinner ju 650:n med låg försäkring istället. Kommer man ha kul på en 650 , lite motorvägskörning och körning på mindre vägar, eller ska man kosta på sig och köpa en 1000S ?

Donvito

TOKER
Gick med
15 Nov 2009
Hoj
Husaberg fs650e[Såld] Suzuki sv650s -03 [Såld]
Tjena tjena, behöver testa något nytt då jag sålt det gamla =)
Hittat en fin sv650s som är 25kw strypt (modell med insprut)
hur stryps dessa? är det ecu? och får man ha kvar den gamla ecu'n då med?
vad bör man kolla efter? är det vissa års modeller som är bättre än andra?
mvh

bjorra1

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2011
Hoj
SV650s -03
Tjena.

Jag har köpt en sv650s -03.
Passar abus granit bromsskivelås till denna modell, har sökt men inte hittat något svar. Tacksam för det.

Fråga två.
Går det att få bort stänklappen (org) utan att kapa?
Tips på grejer till det?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...