Oan
Aktiv Betraktare
I ett land av sunda, fritt tänkande individer har jag svårt att förstå hur man kan tillåta att EN organisatör har paragrafer som i princip "förbjuder" medlemmar att delta i evenemang organiserade av andra...!?!?!?
Detta är för mig helt obegripligt !!!![]()
Särskilt som allt deltagande, för den stora massan, sker på individens egen bekostnad.
Hänvisar till inlägget ovanför för har själv läst det på andra sidor och tycker det stämmer överens med verkligheten. det finns alltså 68 specialidrottsförbund i sverige, jag antar att samma regel finns inom alla dessa förbund och funkar. kopplat till ett riksidrottsförbund, större delen av dessa förbund är kopplade också till ett internationellt förbund som även de har samma regler (underförbund där är iaf 68 + "några" utländska) Hur ser reglen ut hos internationella motorcykel eller skoterförbundets regler ut t.ex, gissar vilt på att de har en liknande.
Det som är fel som jag förstår att ni kan klaga på det är hur reglen är utformad att dom har alla sorters utövande av både tvåhjuliga motorfordorn tydligen samt skoter, det är som att simförbundet har regel gällande att all aktivitet i vatten är kopplad till deras tävlingslicens?
I stället borde kanske regeln gälla för vad du just löst licens för inom svemo och inte hela mc o skoter.
men all denna diskussion mot denna regel tyder ju på att svemo gör någonting bra för sporten eftersom folk ser det som ett straff att bli av med licensen annars skulle det väll inte vara någon tvekan att välja en annan arragör eller?
sen de där om mastercard och visa sen tidigare tycker jag bara är ögonhöjande hur ni kan jämnföra det med ett förbund utsett av svenska riksdagen att sköta ett visst tävlingsområde?