Taget från en tidigare tråd:
Som arrangör så vill jag förtydliga vissa saker. Har jobbat drygt 5 år med mc tävlingar, för dom som känner mig i sporten så behövs ingen presentation. Har och kommer alltid att köra min linje rakt fram väjer aldrig för något eller någon med måttot bra motorsport, säker för förarna kul för publiken och viktigast barn och ungdoms sattsning för framtiden, det är dom som skall ut i EU och reps Sverige.
En provtävlingen i Åkersberga för Indoor gjordes med Svemo och Martin Holm med bra resultat april -08, Svemo lovade då att hjälpa mig att komp befintlig regelbok tex HIE is bana med Indoor. En mycket enkel sak, har gjort skrivelse till Förbundet om bla detta och efter ca 8 mån får jag svaret att ingen regel är klar och jag får med Sellqvist och Holm ta fram en regelbok själv dvs några veckor före 3 mars.
Då infinner sig paniken och frustrationen, kontaktar SMA för att ev få hjälp med att försäkra upp publiken, funktionererna och framför allt förarna. Detta ledde till en kontrakt och Polis tillstånd enl fappen söktes. Tillstånds enheten besiktigade banan och jag fick mycket bra beröm för säkerheten. För jag lär aldrig få till denna lösning mitt i Norrtälje 2 ggr i livet så nu måste detta ske.
Det som sedan händer är att Svemo kontaktar mig 3 dagar före tävling/Is Show med krav och hot, efter att jobbat gratis i 5 år under Svemo flaggan så kännde jag att dom har hotat fel person. Jag har fått fram så många nya förare i Sverige och produserat bra med pengar till förbundet.
Denna gång så hotade dom fel person och jag gör som alltid kör över alla som är i vägen för motorsportens utveckling, summa av detta att Svemo nu är under utredning av KKV.
Jag tycker Svemo är bra på många vis kanske bäst på cross och enduro men inte så bra på udda grenar som motard, isbana, backe, gräsbana och quad, sidvagn. Att Svemo hotade bort nästan hela startfälltet dagen före det är ett så stort övergrepp som saknar motstycke. Dessa 3 personer som jobbade heltid i detta skulle på mindre än en dag hjälp mig med en lösning i boken, skönt att licens pengarna går till något i alla fall.
Det som måste ske är att utreda hurvida Svemo kan enl dom själva äga all mc sport i Sverige, vilket jag hävdar är helt orimligt.
Tror det kan komma något bra ur detta ändå, Svemo kanske är villiga att sätta sig ner och diskutera en lösning eller så kommer SMA ta över alla liknande event. För mig gäller bara en sak motorsport mitt i städer med udda upplägg det skapar bra PR för alla oavsett flaggan.
Kan bara råda alla att gå in i sin lokala klubb och jobba gratis med att få fram mera tävlingar det gynnar alla. Frågor besvaras på 0705-610 500
Glenn Ocklund
www.Indooriceracing.se
www.Landracing.se
www.Fyrhjulingsforeningen.se
www.quadshopen.se
www.MKRimo.se
Det har klagats tidigare, fast inte på att den finns utan på att den inte efterlevs.......
Exakt vad är det som gör att ni inte genomför alla era evenemang under ett förbund då?