KGK
1200
Fast det borde väl inte göra dem dummare? Kan man bli sämre på matte för att man kollar på amerikanska serier?
skojade lite, big brother, idol etc. vet jag dock inte om de bidrar till bättre studier etc.
Fast det borde väl inte göra dem dummare? Kan man bli sämre på matte för att man kollar på amerikanska serier?
Alternativ tre är väl att curlinggenerationen helt enkelt är för lat och skiter i att plugga för att spela PS3 och drömma om karriärer som TV-spelsproffs
Då är det ju jättekonstigt att en gymnasieskola har följande inskrivet i sina förhållningsregler:
"Elev som stör lektion genom prat eller på annat sätt får tillsägelse. Elev som inte rättar sig vid tillsägelse kan avvisas för resten av lektionen"
Då är det ju jättekonstigt att en gymnasieskola har följande inskrivet i sina förhållningsregler:
"Elev som stör lektion genom prat eller på annat sätt får tillsägelse. Elev som inte rättar sig vid tillsägelse kan avvisas för resten av lektionen"
Glad gubbe? Borde vara en sjukt förbannad gubbe...Gjorde nationelt prov i matte A idag.
Klarade det garanterat inte
häj ala exsperter, ja e en gla kile me n R-etta... åm ja har 17 kug framm hurt många kilometer fottare i prosent gå de i 100 om ja säter på 15??1 (fram asså) ...ja få inge åning på de hära
senså undra ja om det är svåt att såga av ljuddemparen? (heh e he)
häj ala exsperter, ja e en gla kile me n R-etta... åm ja har 17 kug framm hurt många kilometer fottare i prosent gå de i 100 om ja säter på 15??1 (fram asså) ...ja få inge åning på de hära
senså undra ja om det är svåt att såga av ljuddemparen? (heh e he)
Glad gubbe? Borde vara en sjukt förbannad gubbe...
Hela matte kursen på skolan jag går på är ett stort skämt, orkade inte skriva en förklaring så jag ordbajsade lite istället.
Då rör dom förmodligen mer på sig på rasterna också istället för att springa till närmtsa bageri/pizzeria på rasterna. Då har man löst problemet fettma också.
Tror inte en sekund på att det är högre studietempo i skolan idag än tidigare. Problemet består i att lärare aldrig får skicka ut stökungar från lektioner utan en följande evighetsdebatt och tjafs med föräldrar. Det leder till att stökungarna får sitta kvar på lektion och stjäla tid och energi från de som försöker lära sig nåt.
På min tid åkte man ut om man snackade för mycket eller störde, och det var inget konstigt.
Mer uppbackning av lärare är lösningen.
När jag gick i skolan fanns det OBS-klass. Ett ställe där bokstavsbarnen samlades ihop och fick det stöd dom behövde. Finns inte det kvar längre?
Mer uppbackning av lärare OCH förbud mot mobiltelefoner på lektionerna borde skrivas in i skollagen.
Det är "lite" högre tempo i skolan idag. Även om jag själv föredrog det.
Det är "lite" fler läxor idag.
Det är "lite" mer prov idag.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin