Sverige idag..

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
För att när ICA m.fl får börja kränga sponken så blir det sannolikt rött, vitt, rosé, öl och så lite sprit...mer tar hyllplats och kräver logistik som man inte vill betala för. D.v.s ungefär som det ser ut utomlands.

Det finns visserligen noterbara undantag men då skulle vi här i Sverige prata de 5 - 6 största städerna och inget mer. Resten av oss som bor mellan Mörkret och Ensamheten skulle får nöja oss med fulöl och vad britterna kallar "Plonk"
Håller med! För både Mörkret och Ensamheten har bara några mil till Systembolag eller utlämningsställe. :tummenupp
Jag behöver inte tillgång till alkohol dygnet runt utan kan planera lite så det finns hemma. Eller beställa och slippa släpa ölen på min SportHoj och hämta det i Särnaffär´n eller i Norsjö om jag ska till Mörkret eller Ensamheten.

För mig är tillgången till det stora sortimentet viktigare än att kunna handla även på söndagar.
Danskarna åker över till Skåne och handlar när de vill ha något större utbud än det billiga som finns i affären. För det billiga är billigare än i Sverige men det dyra är dyrare i Danmark.
I Rødkærsbro utanför Viborg i Danmark finns det en MC-klubb där vi varit på träff några gånger. Ölet på träffen är den vanliga så vi handlar i affär´n några hundra meter bort. Flera hyllor med öl, vin och sprit av det som säljer mest. Marknaden för engelskt öl är inte stor så utbudet är skralt. Men senast fanns det Everard`s som är mer än godkänt!

1629536678213.png

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Lövet avgår.
Hur summerar ni hans politiska gärning?
Är det ett löfte?
Illa isf, sett till historiken.
Är det på allvar någon som tror någon mindre dålig axlar manteln. Vad har de för några? Nog mest ett sätt att köpa tid till att skyla sina fadäser och låta någon annan klä skott.

Saknad av ingen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lövet avgår.
Hur summerar ni hans politiska gärning?
Jag sammanfattar med wikipedia
Men efter Lövens tal
så blev det tydligen för svårt för (s) att fortsätta med samma partiledare med pressens tongångar 2021
Eller blev (s) missnöjda med en partiledare som låter som ett eko av originalet : Jimmie Åkesson (sd)
Vad vet jag ? Ingenting !

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Idag firar jag o njuter av livet.

Kapten Röven har meddelat att han lämnar det sjunkande skeppet.

Nu finns möjligheter att få igång länspump ar o pumpa väck dom invällande svallvågorna som håller på att sänka skeppet..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vilka kandidater kan tänkas ta över då?
Mogge
Ygeman
Magdalena Andersson
Hallengren

LÖFVEN...LÖFVEN!!! Kom tillbaka, allt är förlåtet.

Edit. Hittade denna. https://www.dn.se/sverige/tar-kronprinsessan-over-eller-vantar-strid/
Strandhäll eller Shekarabi! Får magsår bara jag tänker på det.

LÖFVEN...LÖFVEN!!! Kom tillbaka, allt är förlåtet.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Maggan är nog det starkaste kortet dom kan slänga fram. Hon är dessutom kvinna.

Civilekonom från Handelshögskolan, 7 år som finansminister, har namn om sig att vara rätt bra på det hon gör och att argumentera för det i kammaren också. Hon är nog självskriven och skulle nog vara det absolut starkaste kortet i vilket parti som helst i Sverige idag. Jo, lägst odds på henne…

Om det sedan blir så står skrivet i stjärnorna.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Civilekonom från Handelshögskolan, 7 år som finansminister, har namn om sig att vara rätt bra på det hon gör och att argumentera för det i kammaren också. Hon är nog självskriven och skulle nog vara det absolut starkaste kortet i vilket parti som helst i Sverige idag. Jo, lägst odds på henne…

Om det sedan blir så står skrivet i stjärnorna.
Tänker lite så också, utan att personligen tycka att hon verkar förstå ekonomi öht.

Det jag fnular över är om hon/andra kandidater tänker att det är taktiskt dumt att ta över nu? Lite "allt att förlora", för nog känns det som att socialdemokraterna är i någons sorts nedgång politiskt/opinionsmässigt och lövet lämnar väl inte direkt på topp med ett starkt parti efter sig? Något känns lite offf på något sätt också map det parlamentariska läget.
Min subjektiva känsla alltså.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tänker lite så också, utan att personligen tycka att hon verkar förstå ekonomi öht.

Det jag fnular över är om hon/andra kandidater tänker att det är taktiskt dumt att ta över nu? Lite "allt att förlora", för nog känns det som att socialdemokraterna är i någons sorts nedgång politiskt/opinionsmässigt och lövet lämnar väl inte direkt på topp med ett starkt parti efter sig? Något känns lite offf på något sätt också map det parlamentariska läget.
Min subjektiva känsla alltså.

Det parlamentariska läget är komplext nu, och lär bli än mer komplext både innan och efter valet.

Beroende på omvärldsutvecklingen så kan det ju ur S synvinkel vara jäkligt bra att signalera stabilitet och någon sorts regeringsduglighet. Vilket andra sidan ju fick väldigt svårt med redan i somras.

Sett i backspegeln är det ju sällan de karismatiska starka männen som får sin tröja hissad i den politiska ishallen….

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Så, i vilket obskyrt globalistiskt sammanhang kommer denne inkompetente figur att förlänas en rullatummarnaplats efter lite (mer) semester, semester som han haft så oerhört mycket av? Han har, inte mig emot, mest kännetecknats av att vara osynlig och onåbar "när det gäller".

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Han närmar sig 65 så han kan väl förhoppningsvis placera sig på parkbänken.

Sen är jag inte säker på om det skulle vara för att mata duvorna eller sitta med en flaska gömd i påse.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA