smilfinken
Gudomlig sporthojare
Det där var första gången jag såg den böjningen av det verbet(?).Jag lära sjukskriva mig en dag efter vaccineringen då jag mådde mindre bra.
Det där var första gången jag såg den böjningen av det verbet(?).Jag lära sjukskriva mig en dag efter vaccineringen då jag mådde mindre bra.
Jag är skitkass på geografi, men jag säger ganska precis mittemellan Umeå där jag växte upp och Lindome där jag bor. Din grammatik lär inte ha spritt sig varken tillräcklig långt norrut eller söderut än för att jag ska ha råkat på den.Mer vanligt norr om Dalälven. Kan du markera älven på kartan här under?
Vanlig i södra Gästrikland och mellersta Dalarna i Bingsjötrakten då det mest var kringresande spelmän som spred dialekter. Blir det jolepompa till lunch idag dvs pärstampe som det heter lite mer norrut?Din grammatik lär inte ha spritt sig varken tillräcklig långt norrut eller söderut än för att jag ska ha råkat på den.
Det blir vanliga pären!Blir det jolepompa till lunch idag dvs pärstampe som det heter lite mer norrut?
? helt rätt där Anders. Och ja, jag är sjukad idag faktiskt, för säkerhet.mycket fett fungerar väl som lavemang.
Det är en slags gymanordning som en slags 'bygg-ställning' med flertalet rör monterade i 90-gradersvinklar åt alla väderstreck du kan hänga dig i, eller emellan, för att hiva, pressa, stretcha ... som kommunen köpt in från Tjeckien. Ska se om jag presentera den mer visuellt senare idag.Vad är tjeckiska buren för någe??
? helt rätt där Anders. Och ja, jag är sjukad idag faktiskt, för säkerhet.
Det är en slags gymanordning som en slags 'bygg-ställning' med flertalet rör monterade i 90-gradersvinklar åt alla väderstreck du kan hänga dig i, eller emellan, för att hiva, pressa, stretcha ... som kommunen köpt in från Tjeckien. Ska se om jag presentera den mer visuellt senare idag.
Jag pratade med byggjobbarna under tiden dom försökte sätta ihop den några år sedan, instruktionerna sa det var "24-timmarsjobb", men tydligen hade man stora problem med anvisningarna då dessa var på tjeckiska. Så dom var tvugna att ringa ner till tjeckien för online-guidning under bygget.
Ganska exakt.Låter som klätterställning
Det finns väl en räcka välbeprövade helt menings- och verkningslösa att ta till.Om detta är en politisk bomb när man drar alla invandrare över en kam,
vad blir det då när man sorterar brottsligheten efter vilket land invandrarna kommer från ?
En en politisk vetemjölsbomb ?
Tror inte Brå får det uppdraget någonsin.....skulle ju kunna peka ut länder.
Kanske vara "hets mot folkgrupp" i Sverige. Kanske rent av brottsligt göra en sådan undersökning.
Ewa Stenberg: En politisk bomb, trots väl kända fakta
Det är oomtvistat att personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatistiken. Men varför och vad som bör göras är politisk dynamit.www.dn.se
Om detta är en politisk bomb när man drar alla invandrare över en kam,
vad blir det då när man sorterar brottsligheten efter vilket land invandrarna kommer från ?
En en politisk vetemjölsbomb ?
Tror inte Brå får det uppdraget någonsin.....skulle ju kunna peka ut länder.
Kanske vara "hets mot folkgrupp" i Sverige. Kanske rent av brottsligt göra en sådan undersökning.
Ewa Stenberg: En politisk bomb, trots väl kända fakta
Det är oomtvistat att personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatistiken. Men varför och vad som bör göras är politisk dynamit.www.dn.se
Ja NU passar det minsann att både citera och förlita sig på BRÅ...
Men du menar kanske förrförra eller förrförrförra eller en ännu tidigare publikation som inte passade att citera och förlita sig på?På samma sätt som i Brås förra studie, från 2005, visar resultaten en överrisk att misstänkas för brott för personer som är utrikesfödda eller som har en eller två utrikesfödda föräldrar.
Ja NU passar det minsann att både citera och förlita sig på BRÅ...
Ditt inlägg #40 är intressant att klura på.Här för två år sedan hänvisade jag tex till BRÅ medans du i vanlig ordning svarar med nåt svepande om att siffror inte kan jämföras för att anmälningsbenägenheten för mord ökat och andra är faktaresistenta.
Sverige idag..
Facit finns ju redan i USA.Inte alls. I USA måste en imigrant slita som fan för sitt uppehälle. Deras sociala trygghetssystem har inga likheter alls med vårt. Så en jämförelse blir inte så intressant eftersom det som jämförs är två mycket olika saker.www.sporthoj.com
Ditt inlägg #40 är intressant att klura på.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|