Sverige idag..

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det är ju fusk när Siljan syns på kartan.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Mer vanligt norr om Dalälven. Kan du markera älven på kartan här under?
Jag är skitkass på geografi, men jag säger ganska precis mittemellan Umeå där jag växte upp och Lindome där jag bor. Din grammatik lär inte ha spritt sig varken tillräcklig långt norrut eller söderut än för att jag ska ha råkat på den. :hihi

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Din grammatik lär inte ha spritt sig varken tillräcklig långt norrut eller söderut än för att jag ska ha råkat på den. :hihi
Vanlig i södra Gästrikland och mellersta Dalarna i Bingsjötrakten då det mest var kringresande spelmän som spred dialekter. Blir det jolepompa till lunch idag dvs pärstampe som det heter lite mer norrut?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
mycket fett fungerar väl som lavemang.
? helt rätt där Anders. Och ja, jag är sjukad idag faktiskt, för säkerhet.

Vad är tjeckiska buren för någe??
Det är en slags gymanordning som en slags 'bygg-ställning' med flertalet rör monterade i 90-gradersvinklar åt alla väderstreck du kan hänga dig i, eller emellan, för att hiva, pressa, stretcha ... som kommunen köpt in från Tjeckien. Ska se om jag presentera den mer visuellt senare idag.

Jag pratade med byggjobbarna under tiden dom försökte sätta ihop den några år sedan, instruktionerna sa det var "24-timmarsjobb", men tydligen hade man stora problem med anvisningarna då dessa var på tjeckiska. Så dom var tvugna att ringa ner till tjeckien för online-guidning under bygget.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
? helt rätt där Anders. Och ja, jag är sjukad idag faktiskt, för säkerhet.

Det är en slags gymanordning som en slags 'bygg-ställning' med flertalet rör monterade i 90-gradersvinklar åt alla väderstreck du kan hänga dig i, eller emellan, för att hiva, pressa, stretcha ... som kommunen köpt in från Tjeckien. Ska se om jag presentera den mer visuellt senare idag.

Jag pratade med byggjobbarna under tiden dom försökte sätta ihop den några år sedan, instruktionerna sa det var "24-timmarsjobb", men tydligen hade man stora problem med anvisningarna då dessa var på tjeckiska. Så dom var tvugna att ringa ner till tjeckien för online-guidning under bygget.

Låter som klätterställning när man va liten... Typ kuber..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om detta är en politisk bomb när man drar alla invandrare över en kam,
vad blir det då när man sorterar brottsligheten efter vilket land invandrarna kommer från ?
En en politisk vetemjölsbomb ?
Tror inte Brå får det uppdraget någonsin.....skulle ju kunna peka ut länder.
Kanske vara "hets mot folkgrupp" i Sverige. Kanske rent av brottsligt göra en sådan undersökning.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
vad blir det då när man sorterar brottsligheten efter vilket land invandrarna kommer från ?
Kanske vara "hets mot folkgrupp" i Sverige. Kanske rent av brottsligt göra en sådan undersökning.
Det finns väl en räcka välbeprövade helt menings- och verkningslösa att ta till.
  • Utreda varför vita 50+ fruntimmer är underrepresenterade i samma statistik
  • Granska hur det kommer sig att ekonomiskt utsatta med ursprung i den fjärran östern även de är underrepresenterade.
  • Granska hur det kommer sig att ekonomiskt utsatta europeer även de är underrepresenterade.
Alla lika verkningsfulla för att komma åt det verkliga problemet som att jämlikt även stoppa medelålders och äldre vita kvinnor i jakten på knark och illegala vapen bara för att det annars blir ett utpekande av de mer sannolika transportörerna av dessa två "varugrupper".

De finns flera undersökningar som visar på att socialt och ekonomiskt utsatta faktiskt kan låta bli att begå brott. Det finns även en del historiska exempel en hel del på rätt nära håll både geografiskt och i tid.

Helt anekdotiskt, så inte f-n sköts det 150-200 personer per år, på öppen gata Sverige när jag gick i skolan!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

OJ! Nu är det bråttom att skjuta budbäraren!

Jag antar att det är ungefär samma nyheter som man läser gratis hos Expressen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
När passade det inte att både citera och förlita sig på BRÅ?
Varför passade det inte den gången(jag har alltså ingen aning)?

På samma sätt som i Brås förra studie, från 2005, visar resultaten en överrisk att misstänkas för brott för personer som är utrikesfödda eller som har en eller två utrikesfödda föräldrar.
Men du menar kanske förrförra eller förrförrförra eller en ännu tidigare publikation som inte passade att citera och förlita sig på?

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja NU passar det minsann att både citera och förlita sig på BRÅ... :hihi

Här för två år sedan hänvisade jag tex till BRÅ medans du i vanlig ordning svarar med nåt svepande om att siffror inte kan jämföras för att anmälningsbenägenheten för mord ökat och andra är faktaresistenta.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Här för två år sedan hänvisade jag tex till BRÅ medans du i vanlig ordning svarar med nåt svepande om att siffror inte kan jämföras för att anmälningsbenägenheten för mord ökat och andra är faktaresistenta.
Ditt inlägg #40 är intressant att klura på.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ditt inlägg #40 är intressant att klura på.

Här har vi faktaresistenta lite till att fundera över.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Fan jag tycker det är så jäkla ledsamt.. Vi kan så mycket bättre.
Dina grafer där belyser riktiga problem som sakta men säkert maler ner samhället, moralen och tilliten. Nånstans vill man ju ända ha en tro och ett hopp om en bättre framtid, men istället diskuterar vi identitespolitik och annat mycket viktigare.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA