Jag har jobbat i försvaret och försvarindustrin hela mitt långa liv i tanken att det bidrar till vår och landets frihet.
Nu blir vi invaderade av subversiva grupper som vår egna regering oavsett färg släpper in genom öppna dörrar.
Tyvärr kommer jag att få uppleva ett övertagande av landet av dessa grupper, redan nu påverkas kommuner, regioner, myndigheter och säkert delar av riksdagen av brottslingar genom hot, mutor och godhetsknarkande idioter.
Och så är det skitväder till råga på allt.
Det är väldigt lätt få slut på invandring av kriminella från länder där de redan är kriminella.
1) Det som gör Sverige så attraktivt är att Sverige är det EU -land där det är lättast bli medborgare och sedan få ett "EU-pass". Med kravet på 25 års arbete i Sverige och en betald inkomstskatt över genomsnittet varje år (just nu ca 4000kr/månad eller ca 48000kr/år. Inga problem för alla ungdomarna.
Så försvinner det viktigaste skälet till invandring till Sverige av kriminella (från Mellanöstern och Afrika ?).
En bieffekt blir att vi slipper/undviker problem med nysvenskar som grips när de åker hem på semester i det land de är förföljda i och därför fått asyl i Sverige. Efter 5 år.
2) Om du föds i Sverige blir du inte svensk medborgare. Du får det medborgarskap som din mor har.
Tills du eller din mor uppfyllt 1)
3) Avskaffa möjligheten söka asyl i Sverige utom för grannländerna. (Norge Ryssland Finland Estland Lettland, Litauen, Polen, Tyskland Danmark) Asyl ska sökas i det land man vistas i. Inte konstigare än att när visumet gått ut så måste man lämna landet och söka nytt visum utanför landet.
En regel som finns i andra länder.
4) Kommer du hit som turist ska du kunna visa att du har tillräckligt med pengar för vistelsen i Sverige och biljett ut ur Sverige. En regel som finns i andra länder.