Om det inte var såJag tror nog det var han själv som inte kunde hantera att sanningen hann ikapp...
Om någon hade velat "tysta" honom hade det ju varit lämpligt att gör det INNAN utredningen.
Extraordinära teorier kräver extraordinära bevis.Om det inte var så
att han lovade att imorgon ska jag berätta varför jag gjorde som jag gjorde ! Jag hade inget val !
Är väll trevligt att polisen självsanerar korrupta anställda, tänk om fler statligt anställda kunde följa denna eminent utstakad kursen, det skulle föra Sverige i rätt riktning utan någon större kostnad.Om det inte var så
att han lovade att imorgon ska jag berätta varför jag gjorde som jag gjorde ! Jag hade inget val !
Ähum?!Är väll trevligt att polisen självsanerar korrupta anställda, tänk om fler statligt anställda kunde följa denna eminent utstakad kursen, det skulle föra Sverige i rätt riktning utan någon större kostnad.
O förlåt, mina tankar är ju inte rumsrena..Ähum?!
Och de som är kvar vågar inte göra något överhuvudtaget.Om alla tjänstemän som gör fel ska ta livet av sig blir det tomt i korridorerna...
Har svårt att inte dela din uppfattning. Särskilt första stycket. Håller mig till detta inlägg, inte det tidigare.O förlåt, mina tankar är ju inte rumsrena..
Men likt förbannat är politisk avlivning av Gammla medelst tvångsvaxinering med pfifer Vaxin ok.
Men att korrupta tjänstemän tar till den japanska sedvänja att städa bort sig själva när dom är påkomna det är fel o osmakligt.
Ber så djupt om ursäkt för chocken?
Och det är ju också fel, så... Det blir tomt i korridorerna.Och de som är kvar vågar inte göra något överhuvudtaget.
Hur mäter de spridningen egentligen? Vad är det för mätetal man använder?
Hovrätten anser det vara bevisat att den 50-årige mannen stoppade in ett finger i den 10-åriga flickans snippa.
Att domen på tre års fängelse ändå rivs upp och mannen frias beror på de mest bisarra domskäl jag har läst.
Mannen nekade, men dömdes i första instans till tre års fängelse för två fall av våldtäkt mot barn.
Hovrätten gör i sin dom, meddelad i går, i stora delar samma bedömning.
”Åklagarens påstående att XX fört sin hand innanför målsägandens shorts och trosor, hållit på henne snippa och haft ett finger inne i snippan är styrkt”.
Flickan använde ordet snippa. Det skulle hon tydligen inte gjort.Hovrätten funderar:
”I avsaknad av besked om målsägandens uppfattning om innebörden av ordet snippa får man falla tillbaka på den betydelse ordet får anses ha i allmänt språkbruk”.
Domarna konsulterar Svensk ordbok och kommer fram till att en snippa nog är ”ett vardagligt uttryck för kvinnans yttre könsorgan”.
”Snippa ska därmed inte förstås som synonymt med 'vagina' eller 'slida', som i ordböcker beskrivs som 'kanal som förbinder de yttre könsorganen med livmodern'.”
Att flickan i flera förhör sa att fingret ”kom in i snippan” och att hon i det första vittnesmålet berättade att hans finger var ”typ långt inne” viftas bort.
Varför då? Jo, barnet svarade att det var svårt att förklara då hon fick en fråga om hur långt in det var.
Enig men också att Sverige trasslat in sig i detta med att "kränkningen är jämförbar med samlag" så allt möjligt, och därmed tydligen inget, är våldtäkt.Det är något som är fel. Mycket fel.
Flickstackarn är 10 år.
50-åring frias från barnvåldtäkt – rätten fattade inte vad en snippa är
Hovrätten anser det vara bevisat att den 50-årige mannen stoppade in ett finger i den 10-åriga flickans snippa. Att domen på tre års fängelse ändå rivs upp ochwww.aftonbladet.se
Flickan använde pk-ordet snippa. Det skulle hon tydligen inte gjort.
Och att ställa en sån fråga till en tioåring, vad har man för förväntningar på svaret. Fan hon ska vara ute och leka och hoppa hage och inte förklara hur långt inne i henne en andra sorteringens människas finger var. Hon borde knappt förstå innebörden av frågan i den åldern.
Hade vi låtit det allmänna rättsmedvetandet gälla så hade utgången blivit en annan tror jag.
Enig men också att Sverige trasslat in sig i detta med att "kränkningen är jämförbar med samlag" så allt möjligt, och därmed tydligen inget, är våldtäkt.
Hade man velat skärpa straffen för sexualbrott mot barn hade man bara kunnat göra det, inte börja kalla alla möjliga övergrepp för våldtäkt och därmed hamna i sådan här dynga.
Förr kallades det sexuella övergrepp men någon filosofisk feministelit har lurat in oss i ett meningslöst begreppsträsk istället. Med de gamla benämningarna hade man inte behövt lida av att höra idiotiska resonemang utan man kunde dömt för ett övergrepp, punkt.Har man haft fingret inne i snippan på ett barn så behöver vi inte kalla det vid något annat namn än våldtäkt.
Det mest märkliga här är ju att rätten inte verkar förstå det svenska språket. Och sedan ändå lägger en dom baserat på att de själva inte förstår ordet.
Och bara det faktum att förövaren haft fingret långt inne borde ju få de flesta tänkande människor och förstå.
Var annars skulle han haft fingret långt inne? I hennes näsa? Öra? Munnen kanske men jag tror nog att de flesta barn benämner munnen som just munnen.
Möjliget alternativ kanske rumpan men det vore lika mycket våldtäkt.
Och varför skulle flickstackarn säga snippa om det vore i örat. Då borde hon sagt just "öra". Eller hörselgång om man nu ska leka att man inte fattar vad hon menar.Har man haft fingret inne i snippan på ett barn så behöver vi inte kalla det vid något annat namn än våldtäkt.
Det mest märkliga här är ju att rätten inte verkar förstå det svenska språket. Och sedan ändå lägger en dom baserat på att de själva inte förstår ordet.
Och bara det faktum att förövaren haft fingret långt inne borde ju få de flesta tänkande människor och förstå.
Var annars skulle han haft fingret långt inne? I hennes näsa? Öra? Munnen kanske men jag tror nog att de flesta barn benämner munnen som just munnen.
Möjliget alternativ kanske rumpan men det vore lika mycket våldtäkt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|