Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Förr kallades det sexuella övergrepp men någon filosofisk feministelit har lurat in oss i ett meningslöst begreppsträsk istället. Med de gamla benämningarna hade man inte behövt lida av att höra idiotiska resonemang utan man kunde dömt för ett övergrepp, punkt.

Hon blev penetrerad, och att det var fingret gör inte saken mycket lindrigare.

Men vi är väl snart på väg till att även det ska relativiseras. Möjligen kanske ett finger är mindre än en penis men det vet vi ingenting om, kanske gärningsmannen har mikropenis och feta fingrar, det vi vet ju inte ens om det var lillfingret eller tummen. Det kanske också borde utredas av inkompetenta tingsrätter i framtiden?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
"6 kap. Om sexualbrott

1 § Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett vaginalt, analt eller oralt samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst tre och högst sex år."

Vad är definitionen av samlag? PIV-sex?

Nåväl. Om den den potentiella våldtäkten sker med något annat än en penis(samlag), en dildo tex, är kränkningens allvar lägre jämfört med ett samlag då?
Vad räknas det som då enligt brottsbalken(om allvaret är lägre än samlag)?

Tror ni inte att kvinnor generellt skulle säga att det är vidrigare och en större kränkning om våldtäkten sker genom att en person stoppar in tex sin penis än om den stoppar in en dildo? Att ha någon annans penis inne i en är värre än att ha ett dött föremål inne i en?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tror ni inte att kvinnor generellt skulle säga att det är vidrigare och en större kränkning om våldtäkten sker genom att en person stoppar in tex sin penis än om den stoppar in en dildo? Att ha någon annans penis inne i en är värre än att ha ett dött föremål inne i en?

Jag tycker att du ska prova själv vad som gör ondast i prutten och själen genom en blindtest av tio penetreringar av varje.

Det kanske till och med är tvärtom att det gör ont för gärningsmannen att tvinga in sin penis och därför är försiktigare, eller att gärningsmannen bara klarar tre pump innan han är klar?

En plastbit går ju att sparka in med våld.

Hursomhelst är det semantik, brottet och kränkningen är ett faktum, det finns ingen kränktometer som mäter hur kränkt någon blir och det finns ingen smärtmätare som visar hur ont det gjort

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag tycker att du ska prova själv vad som gör ondast i prutten och själen genom en blindtest av tio penetreringar av varje.

Det kanske till och med är tvärtom att det gör ont för gärningsmannen att tvinga in sin penis och därför är försiktigare, eller att gärningsmannen bara klarar tre pump innan han är klar?

En plastbit går ju att sparka in med våld.

Hursomhelst är det semantik, brottet och kränkningen är ett faktum, det finns ingen kränktometer som mäter hur kränkt någon blir och det finns ingen smärtmätare som visar hur ont det gjort
Jag citerade ju ur brottsbalken ovan "...kränkningens allvar...".
Någon sorts kränktometer måste det väl finnas då isf. Eller hur bedömer man kränkningens allvar?
Kränkningen är ju en subjektiv upplevelse hos offret och kan vara olika från fall till fall.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Brottsbalken definierar det alltså inte som någon skillnad beträffande vilket objekt som penetrerar, per definition kräver det nog inte inte ens en penetration så jag blir bara mer konfunderad över domen i det här fallet.

Jag är lite nyfiken på vad det var för människor som satt i domstolen och kanske även förövaren.

Kanske det är en förmildrande omständighet att förövaren tillhörde frälsningsarmen? Dom goda människorna?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Brottsbalken definierar det alltså inte som någon skillnad beträffande vilket objekt som penetrerar, per definition kräver det nog inte inte ens en penetration så jag blir bara mer konfunderad över domen i det här fallet.

Jag är lite nyfiken på vad det var för människor som satt i domstolen och kanske även förövaren.

Kanske det är en förmildrande omständighet att förövaren tillhörde frälsningsarmen? Dom goda människorna?
Jag fattar inte varför man jämför det med samlag. Är det PIV-samlag man menar så ska ju allt som just inte är (piv-)samlag jämföras med (piv-)samlag map om kränkningen är jämförbar eller inte.
Penis verkar vara en referens att jämföra mot?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hon blev penetrerad, och att det var fingret gör inte saken mycket lindrigare.

Men vi är väl snart på väg till att även det ska relativiseras. Möjligen kanske ett finger är mindre än en penis men det vet vi ingenting om, kanske gärningsmannen har mikropenis och feta fingrar, det vi vet ju inte ens om det var lillfingret eller tummen. Det kanske också borde utredas av inkompetenta tingsrätter i framtiden?
Förut var våldtäkt ett påtvingat samlag. Tydligt för alla utan att förringa andra övergrepp. Fortsätter begreppet att utvidgas (jämför "ekonomiskt våld") så fastnar vi i sådant här skit. Hade åklagaren åtalat för sexuellt övergrepp hade personen varit dömd. Feministskiten är helt klart en del av den uppkomna situationen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förut var våldtäkt ett påtvingat samlag. Tydligt för alla utan att förringa andra övergrepp. Fortsätter begreppet att utvidgas (jämför "ekonomiskt våld") så fastnar vi i sådant här skit. Hade åklagaren åtalat för sexuellt övergrepp hade personen varit dömd. Feministskiten är helt klart en del av den uppkomna situationen.

Hade dom vetat vad en "snippa" är om dom hade åtalat för sexuellt övergrepp då?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu får Regeringen skärpa till sig ! Det var väl inte dubbelt så många sprängningar som lovats ?
1677330800525.png

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det ser du ju att de vet, läs innan du kommenterar.
"Hovrätten funderar:

”I avsaknad av besked om målsägandens uppfattning om innebörden av ordet snippa får man falla tillbaka på den betydelse ordet får anses ha i allmänt språkbruk”.

Domarna konsulterar Svensk ordbok och kommer fram till att en snippa nog är ”ett vardagligt uttryck för kvinnans yttre könsorgan”.

”Snippa ska därmed inte förstås som synonymt med 'vagina' eller 'slida', som i ordböcker beskrivs som 'kanal som förbinder de yttre könsorganen med livmodern'.”

Att flickan i flera förhör sa att fingret ”kom in i snippan” och att hon i det första vittnesmålet berättade att hans finger var ”typ långt inne” viftas bort.

Varför då? Jo, barnet svarade att det var svårt att förklara då hon fick en fråga om hur långt in det var."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Hovrätten funderar:

”I avsaknad av besked om målsägandens uppfattning om innebörden av ordet snippa får man falla tillbaka på den betydelse ordet får anses ha i allmänt språkbruk”.

Domarna konsulterar Svensk ordbok och kommer fram till att en snippa nog är ”ett vardagligt uttryck för kvinnans yttre könsorgan”.

”Snippa ska därmed inte förstås som synonymt med 'vagina' eller 'slida', som i ordböcker beskrivs som 'kanal som förbinder de yttre könsorganen med livmodern'.”

Att flickan i flera förhör sa att fingret ”kom in i snippan” och att hon i det första vittnesmålet berättade att hans finger var ”typ långt inne” viftas bort.

Varför då? Jo, barnet svarade att det var svårt att förklara då hon fick en fråga om hur långt in det var."
Ja exakt, ett vardagligt uttryck. De vet vad det är och att man inte ska pilla där men de kunde inte komma fram till att det var en våldtäkt, eftersom det inte fanns en alternativ gärningsbeskrivning så blev det pannkaka.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja exakt, ett vardagligt uttryck. De vet vad det är och att man inte ska pilla där men de kunde inte komma fram till att det var en våldtäkt, eftersom det inte fanns en alternativ gärningsbeskrivning så blev det pannkaka.

Fingret var långt inne.

Om det så bara råkar vara 1cm som flickan definierar som långt så är det mer än nog för att bura in peddot.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Åklagaren behöver inte formulera någon alternativ gärningsbeskrivning. Dubbelfel av rätten.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Grejen är väl att de inte vet vad flickstackarn menar med ordet snippa.

Hade hon sagt: Med snippa menar jag den kanal som förbinder de yttre könsorganen med livmodern så hade saken varit biff. Det språkbruket kan man väl gott förvänta sig av en tioåring.

Vad ordboken säger borde vara ointressant.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Grejen är väl att de inte vet vad flickstackarn menar med ordet snippa.

Hade hon sagt: Med snippa menar jag den kanal som förbinder de yttre könsorganen med livmodern så hade saken varit biff. Det språkbruket kan man väl gott förvänta sig av en tioåring.

Vad ordboken säger borde vara ointressant.
De verkar ändå vara överens om att han rört hennes snippa och att snippan är de yttre könsdelarna. Det borde räcka för en dom om sexuellt ofredande åtminstone. Nu blev MGM friad helt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
De verkar ändå vara överens om att han rört hennes snippa och att snippan är de yttre könsdelarna. Det borde räcka för en dom om sexuellt ofredande åtminstone. Nu blev MGM friad helt.

Märkligt.
De har konstaterat att fingret varit inne i snippan så vad i helskotta tror de att flickan menar då?
"Hovrätten gör i sin dom, meddelad i går, i stora delar samma bedömning.

”Åklagarens påstående att XX fört sin hand innanför målsägandens shorts och trosor, hållit på henne snippa och haft ett finger inne i snippan är styrkt”."

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati