Nej jag har inte läst boken om Skandiamannen. Men är det så att Skandiamannen sköt Palme, att det var han som uppfattades som han väntade på något, militär ? av vittnet i bilen vid Bankomaten på andra sidan Sveavägen så var han inte ensam. Utan en del av en konspiration.
I Sverige väljer man att hitta skytten, i andra länder tex USA är man d-t angelägen hitta vilka som låg bakom, tom starta krig, jag tänker på anfallet på Afghanistan.
Så för min del är Palmemordet inte löst även om skytten var Skandiamannen.
Väldigt praktiskt att han var död när anklagelserna kom.
Så man slapp en jobbig rättegång.
Och här kommer Sveriges förbindelser till främmande makt in. Inget som stör Sveriges förhållande med främmande makt får ske i en polisutredning. Tex lades utredningen om svenskt bidragsbrott för Iraks försvarsminister ner på regeringsorder. #
Blanche Sande: Kan man samtidigt vara försvarsminister i Irak och socialbidragstagare i Sverige så är något fel. Ett land som både marknadsför sig och agerar som en godtrogen bidragsspridare kommer att locka till sig dem som vill utnyttja systemet.
timbro.se
Själv misstänker jag att Palme sköts på uppdrag av främmande makt. Annars hade mordet varit löst. Vilka dödar misshagliga, spontant i bokstavsordning, Israel, Sovjetunionen, USA. Välj själv.
# och det är typiskt svenskt att polisen söker en ensam gärningsman
från wikipedia
"Den
gärningsmannaprofil som började upprättas 1993 och presenterades 1994
[63] diskuterar fyra hypotetiska scenarion för mordet, men drar slutsatsen att mordet genomfördes av en ensamagerande gärningsman, som träffade Palme vid biografen Grand."
sv.wikipedia.org