Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Restauranger har ju sprängts med viss oregelbundenhet så det är frågan om det är den typen av brottslighet eller om det är melodilösa musiker som breddat repertoaren.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Usch för marknadsekonomin. Bättre att ha det offentligt ägt. Kärringarna kan föda i bilen eller bak på hojen.
F469717B-CAA1-470C-83DD-400E5868CBB1.png

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Usch för marknadsekonomin. Bättre att ha det offentligt ägt. Kärringarna kan föda i bilen eller bak på hojen.
View attachment 480197
Det slutar snart med att det införs parningstid, så alla avkommor förlöses under några få veckor. Så kan barnmorskor, läkare o annan personal ambulera till olika områden beroende på när kalvningen sker. :fakta

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det slutar snart med att det införs parningstid, så alla avkommor förlöses under några få veckor. Så kan barnmorskor, läkare o annan personal ambulera till olika områden beroende på när kalvningen sker. :fakta

Äsh då, det är ju bara 20-40 mil att köra, i olika former av väglag.

Mitt senaste barnbarn föddes 30 minuter efter att dom satte sig i bilen, enligt google är körtiden 26 minuter, det kördes inte i 26 minuter....
(då var det torrt väglag)

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Ingen som hört något om en ny sprängning eller skjutning? Jag har en olustig känsla av tomhet denna morgon, jag ser dagen gry men .. utan skjutning eller annat bombom. En enslig känsla, som om något vore fel. Jag kan inte .. , jag klarar inte av en morgon utan våld!

Va!? Var det bombom inatt? Whew! Jag undrade just om jag hade en mardröm. Tack!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ingen som hört något om en ny sprängning eller skjutning? Jag har en olustig känsla av tomhet denna morgon, jag ser dagen gry men .. utan skjutning eller annat bombom. En enslig känsla, som om något vore fel. Jag kan inte .. , jag klarar inte av en morgon utan våld!

Va!? Var det bombom inatt? Whew! Jag undrade just om jag hade en mardröm. Tack!
Bombad port i Kista :tummenupp Så det var en sanndröm du hade :huvet Eller är det dina drömmar som gör våldet :va

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Om det bara vore så. Suck...

Men vänta, var det bara EN port bombad? Det ska ju vara en skjutning och ett bombdåd, minst. Det eller två skjutningar eller tre bombdåd. Dom kan inte bara dra ner på aktiviteten så där.
Det är inte ens lunch än. Det kommer...

Läser just nu Lisa Dos Santos bok om gängvåldet. Ingen feelgood direkt. Håller med hennes slutsats vad gäller straffskärpning, om man inte lyckas lagföra de misstänkta spelar inte straffskalan någon roll. Använd i stället hela skalan och rubricera gärningen rätt, att exempelvis skjuta någon i buken och denne överlever är mordförsök inte misshandel.

Lisa är åklagare och naturligtvis färgar det hennes bild av enskilda advokater. Jag är böjd att hålla med.

Den hopplösa utvecklingen i samband med kompetens- och personalbrist inom rättsväsendet ger ingen ljus bild. Visst är det frestande att sänka bevisbördan, tillåta anonyma vittnen och i större utsträckning använda hemliga tvångsmedel. Men man får samtidigt inte glömma att en process ska vara rättssäker och att medborgarna köper säkerhet med en valuta som heter frihet.

Är i sanning inte själv kompetent att lista ut hur man ska lösa uppgiften. Men är ej heller sugen på att bli mer övervakad och få min frihet inskränkt för att jag inte ska göra nåt dumt. Argumentet att om man inte har nåt att dölja spelar det ingen roll köper jag inte, jag har massor jag gjort och gör att dölja för obehöriga utan att det är olagligt.

Fan! Jag vill inte gilla läget. Jag vill kunna skapa ett läge jag gillar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är inte ens lunch än. Det kommer...

Läser just nu Lisa Dos Santos bok om gängvåldet. Ingen feelgood direkt. Håller med hennes slutsats vad gäller straffskärpning, om man inte lyckas lagföra de misstänkta spelar inte straffskalan någon roll. Använd i stället hela skalan och rubricera gärningen rätt, att exempelvis skjuta någon i buken och denne överlever är mordförsök inte misshandel.

Lisa är åklagare och naturligtvis färgar det hennes bild av enskilda advokater. Jag är böjd att hålla med.

Den hopplösa utvecklingen i samband med kompetens- och personalbrist inom rättsväsendet ger ingen ljus bild. Visst är det frestande att sänka bevisbördan, tillåta anonyma vittnen och i större utsträckning använda hemliga tvångsmedel. Men man får samtidigt inte glömma att en process ska vara rättssäker och att medborgarna köper säkerhet med en valuta som heter frihet.

Är i sanning inte själv kompetent att lista ut hur man ska lösa uppgiften. Men är ej heller sugen på att bli mer övervakad och få min frihet inskränkt för att jag inte ska göra nåt dumt. Argumentet att om man inte har nåt att dölja spelar det ingen roll köper jag inte, jag har massor jag gjort och gör att dölja för obehöriga utan att det är olagligt.

Fan! Jag vill inte gilla läget. Jag vill kunna skapa ett läge jag gillar.
Det är faktiskt inte svårt alls att lösa Sveriges situation, det som är svårt är att göra det utan att upprätthålla vänstervärderingar.

Israel, inte en enda sprängning eller skjutning, go figure.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är faktiskt inte svårt alls att lösa Sveriges situation, det som är svårt är att göra det utan att upprätthålla vänstervärderingar.

Det är inte svårt. Minns för sådär 30 år sedan att Polisen i Malmö hade tagit en då 14 -åring 40 gånger för rån. Och helt enligt reglerna lämnat över honom till det sociala.

I Kenya var rån ett "hanging offence" när jag var där 1977.
Efter ett rån av en juvelerarbutik i Nairobi grep allmänheten rånarna utanför butiken.
När polisen kom var en av rånarna redan död.
Den andre rånaren dog i polisbilen PÅ VÄG TILL POLISSTATIONEN.

Svårare är det inte.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är inte svårt. Minns för sådär 30 år sedan att Polisen i Malmö hade tagit en då 14 -åring 40 gånger för rån. Och helt enligt reglerna lämnat över honom till det sociala.

I Kenya var rån ett "hanging offence" när jag var där 1977.
Efter ett rån av en juvelerarbutik i Nairobi grep allmänheten rånarna utanför butiken.
När polisen kom var en av rånarna redan död.
Den andre rånaren dog i polisbilen PÅ VÄG TILL POLISSTATIONEN.

Svårare är det inte.
Absolut, det är bara att göra.
Det här hade kunnat avslutas snyggare tex.

Det är bara att åka till ett annat västland och inhämta inspiration hur man hanterar kriminella, tex USA. Följande film kunde svenska polisen fått titta på efter påsk 2022 och sedan kunde de fått förklara varför Ebba Busch hade rätt i hennes rekommendation.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Lite så att homogena samhällen inte lider inte av dessa problem pss. Samhällen där man delar kultur, moral och värderingar, vad som är rätt och fel, att man inte kastar folk från balkonger osv?

Det är lätt att bara titta på sin familj eller om man bor i en liten by där samma familjer levt i generationer. Helt tvärtom mot det vi ser idag - alla hjälper alla och tar hand om varandra. Ett genuint ömsesidigt beroende och faktisk omtanke om varandra.

Decentralisering och lokalt självbestämmande. Kamratuppfostran där asocialt beteende beivras från det samhälle och den gemenskap man befinner sig i och borde vara beroende av - om inte tredjepart hade försett en med allmosor. Beter man sig riktigt illa så blir man utstött helt enkelt.
Därför är också diskrimineringslagsiftningen helt off. Jag vill inte leverera bredband till dig om du bara beter dig dumt och går din bil sönder så får du laga den själv.

När mer och mer sköts av någon annan och makt och bestämmande flyttas längre och längre bort från de som berörs kommer vi också längre och längre ifrån det här medberoendet, det här ömsesidiga, det som bygger livskraftiga samhällen på riktigt.
Det som förut bestämdes gemensamt i en socken beslutas nu någonstans långtbortistan i någon som kallas EU och det är dessutom likriktat och ska passa in på alla på alla platser som EU råder över, platser med totalt olika förutsättningar och kultur. Platser med människor som inte har något med varandra att göra alls.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om det bara vore så. Suck...

Men vänta, var det bara EN port bombad? Det ska ju vara en skjutning och ett bombdåd, minst. Det eller två skjutningar eller tre bombdåd. Dom kan inte bara dra ner på aktiviteten så där.

Du kanske får full pott i dag då, börjar morgonen med tre skjutningat på förstasidan av SVT

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Absolut, det är bara att göra.
Det här hade kunnat avslutas snyggare tex.

Det är bara att åka till ett annat västland och inhämta inspiration hur man hanterar kriminella, tex USA. Följande film kunde svenska polisen fått titta på efter påsk 2022 och sedan kunde de fått förklara varför Ebba Busch hade rätt i hennes rekommendation.

Och om lösningen hade varit som i Kenya, "hanging offence" så hade dom gjort sitt sista rån.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA