L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Restauranger har ju sprängts med viss oregelbundenhet så det är frågan om det är den typen av brottslighet eller om det är melodilösa musiker som breddat repertoaren.
Det slutar snart med att det införs parningstid, så alla avkommor förlöses under några få veckor. Så kan barnmorskor, läkare o annan personal ambulera till olika områden beroende på när kalvningen sker.Usch för marknadsekonomin. Bättre att ha det offentligt ägt. Kärringarna kan föda i bilen eller bak på hojen.
View attachment 480197
Det slutar snart med att det införs parningstid, så alla avkommor förlöses under några få veckor. Så kan barnmorskor, läkare o annan personal ambulera till olika områden beroende på när kalvningen sker.
Bombad port i Kista Så det var en sanndröm du hade Eller är det dina drömmar som gör våldetIngen som hört något om en ny sprängning eller skjutning? Jag har en olustig känsla av tomhet denna morgon, jag ser dagen gry men .. utan skjutning eller annat bombom. En enslig känsla, som om något vore fel. Jag kan inte .. , jag klarar inte av en morgon utan våld!
Va!? Var det bombom inatt? Whew! Jag undrade just om jag hade en mardröm. Tack!
Om det bara vore så. Suck...är det dina drömmar som gör våldet
Det är inte ens lunch än. Det kommer...Om det bara vore så. Suck...
Men vänta, var det bara EN port bombad? Det ska ju vara en skjutning och ett bombdåd, minst. Det eller två skjutningar eller tre bombdåd. Dom kan inte bara dra ner på aktiviteten så där.
Det är faktiskt inte svårt alls att lösa Sveriges situation, det som är svårt är att göra det utan att upprätthålla vänstervärderingar.Det är inte ens lunch än. Det kommer...
Läser just nu Lisa Dos Santos bok om gängvåldet. Ingen feelgood direkt. Håller med hennes slutsats vad gäller straffskärpning, om man inte lyckas lagföra de misstänkta spelar inte straffskalan någon roll. Använd i stället hela skalan och rubricera gärningen rätt, att exempelvis skjuta någon i buken och denne överlever är mordförsök inte misshandel.
Lisa är åklagare och naturligtvis färgar det hennes bild av enskilda advokater. Jag är böjd att hålla med.
Den hopplösa utvecklingen i samband med kompetens- och personalbrist inom rättsväsendet ger ingen ljus bild. Visst är det frestande att sänka bevisbördan, tillåta anonyma vittnen och i större utsträckning använda hemliga tvångsmedel. Men man får samtidigt inte glömma att en process ska vara rättssäker och att medborgarna köper säkerhet med en valuta som heter frihet.
Är i sanning inte själv kompetent att lista ut hur man ska lösa uppgiften. Men är ej heller sugen på att bli mer övervakad och få min frihet inskränkt för att jag inte ska göra nåt dumt. Argumentet att om man inte har nåt att dölja spelar det ingen roll köper jag inte, jag har massor jag gjort och gör att dölja för obehöriga utan att det är olagligt.
Fan! Jag vill inte gilla läget. Jag vill kunna skapa ett läge jag gillar.
Det är inte svårt. Minns för sådär 30 år sedan att Polisen i Malmö hade tagit en då 14 -åring 40 gånger för rån. Och helt enligt reglerna lämnat över honom till det sociala.Det är faktiskt inte svårt alls att lösa Sveriges situation, det som är svårt är att göra det utan att upprätthålla vänstervärderingar.
Israel, inte en enda sprängning eller skjutning, go figure.
Absolut, det är bara att göra.Det är inte svårt. Minns för sådär 30 år sedan att Polisen i Malmö hade tagit en då 14 -åring 40 gånger för rån. Och helt enligt reglerna lämnat över honom till det sociala.
I Kenya var rån ett "hanging offence" när jag var där 1977.
Efter ett rån av en juvelerarbutik i Nairobi grep allmänheten rånarna utanför butiken.
När polisen kom var en av rånarna redan död.
Den andre rånaren dog i polisbilen PÅ VÄG TILL POLISSTATIONEN.
Svårare är det inte.
Lite så att homogena samhällen inte lider inte av dessa problem pss. Samhällen där man delar kultur, moral och värderingar, vad som är rätt och fel, att man inte kastar folk från balkonger osv?Det är faktiskt inte svårt alls att lösa Sveriges situation, det som är svårt är att göra det utan att upprätthålla vänstervärderingar.
Israel, inte en enda sprängning eller skjutning, go figure.
Snyggt avslut där!Det här hade kunnat avslutas snyggare tex.
Om det bara vore så. Suck...
Men vänta, var det bara EN port bombad? Det ska ju vara en skjutning och ett bombdåd, minst. Det eller två skjutningar eller tre bombdåd. Dom kan inte bara dra ner på aktiviteten så där.
Idag måste ju ändå varit Jackpot?Du kanske får full pott i dag då, börjar morgonen med tre skjutningat på förstasidan av SVT
Och om lösningen hade varit som i Kenya, "hanging offence" så hade dom gjort sitt sista rån.Absolut, det är bara att göra.
Det här hade kunnat avslutas snyggare tex.
Det är bara att åka till ett annat västland och inhämta inspiration hur man hanterar kriminella, tex USA. Följande film kunde svenska polisen fått titta på efter påsk 2022 och sedan kunde de fått förklara varför Ebba Busch hade rätt i hennes rekommendation.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|