Nu påstod Markus att INGEN kommit hit på andra grunder än som flyktingar. Det är fel och helt enkelt lögn. Hans svammel om SOM som även det saknar belägg visar också på att han sällan bryr sig om fakta i diskussioner.
Självklart möter även jag andra invandrare än de på min arbetsplats, men jag har sällan anledning att förhöra dem om vad som gör att de är här. De flesta framstår som vanliga medborgare även om det förekommer andra också.
Du tramsar och det är fine, men det är också den typen av trams som gör att samhället ser ut som det gör.
Om man i varenda fråga som syftar till att belysa ett problem lyfter upp helt ovidkommande exempel och flyttar fokus så förstör och förlamar det debatten.
De hundratusentals araber som bor i Sverige har kommit enligt de premisser som Heaven redovisade. I synnerhet de som befinner sig i grovt kriminella kretsar och döms till döden.
Om du kan hitta någon endaste irakier som invandrat på grund av hög kompetens som inte går att få på tex ett europeiskt universitet så håller jag det för otroligt och sannolikt påhittat eller förfalskat. Det finns en del irakiska läkare, var av många förekommer i tråkiga omständigheter, men de har också kommit med de skälen.
Du kan säkert hitta ett endaste undantag och triumfera att du hade rätt och under tiden fylls flygplan efter flygplan på med invandare utan skyddsskäl som ska hem på semester.
Här är en 10-12 flyg till MENEA som avgår idag. Intressant att Addis Abeba blivit ett så populärt svenskt turistmål.
På vår webbplats hittar du alla avgående flyg på Stockholm Arlanda Airport. Flyginformationen uppdateras kontinuerligt så att du får aktuella uppgifter.
www.swedavia.se