Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man kan inte nämna SD och Filipstad i samma inlägg utan denna kille.
Han är en viktig del av min bild av partiet.

Apropå Brott och straff såg jag att Dragan Brankovic lämnar styrelsen för SD i Lund.
Helt ointressant vad en enskild lokalpolitiker är eller inte är. Likaså vad partier släpar (släpper) ända in i Riksdagen.

1000035420.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är de enskilda personerna som ska göra jobbet. Även om de i vissa fall antagligen inte klarar att läsa partiprogrammet.
Så är det förstås, men jag tycker ändå det är allt för smalt att bygga en bild på enskilda personer i obygden, framför allt så kan man ju a) göra det bättre själv och b) inte rösta på något parti alls om det är ett viktigt kriterium att inga pajas någonstans får representera just det parti jag nu skall välja.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ett intressant skifte i rapporteringen som plötsligt slog mig är att all diskussion handlar nu om hur vi ska få "hem" personer som är "svenskar" från Libanon. Har någon lyft var övriga som vill fly skall ta vägen? Bygger mitt Europa murar eller vad har hänt?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ett intressant skifte i rapporteringen som plötsligt slog mig är att all diskussion handlar nu om hur vi ska få "hem" personer som är "svenskar" från Libanon. Har någon lyft var övriga som vill fly skall ta vägen? Bygger mitt Europa murar eller vad har hänt?

Va!? Att ta sig hem från katastrofområden har väl svenskar alltid fått sköta själva?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Varför uppstår diskussionen överhuvudtaget…?

De ”svenskar” som just nu befinner sig i Libanon har uppenbarligen brutit mot UD’s avrådan. En avrådan som kommunicerats ut mycket tydligt, både av media och UD’s egna kanaler. Ändå väljer man att åka till / stanna kvar i Libanon. Då ska man väl för h-vete inte räkna med att någon betald av svenska skattemedel helt magiskt kommer och hämtar ”hem” en så fort det blir lite hett om öronen…?

Ett klassiskt ”skyll yourself dumskalle” scenario…
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ett intressant skifte i rapporteringen som plötsligt slog mig är att all diskussion handlar nu om hur vi ska få "hem" personer som är "svenskar" från Libanon. Har någon lyft var övriga som vill fly skall ta vägen? Bygger mitt Europa murar eller vad har hänt?
Jag tror de skulle bli väldigt arga om de blev tilltalade som svenskar, utom i vissa situationer.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför uppstår diskussionen överhuvudtaget…?

De ”svenskar” som just nu befinner sig i Libanon har uppenbarligen brutit mot UD’s avrådan. En avrådan som kommunicerats ut mycket tydligt, både av media och UD’s egna kanaler. Ändå väljer man att åka till / stanna kvar i Libanon. Då ska man väl för h-vete inte räkna med att någon betald av svenska skattemedel helt magiskt kommer och hämtar ”hem” en så fort det blir lite hett om öronen…?

Ett klassiskt ”skyll yourself dumskalle” scenario…
Den absolut största frågan här är hur vi kan ha haft massinvandring så länge under asylrelaterad flagg men tydligen var det helt lugnt åka hem. Vartenda pass borde återkallas permanent.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den absolut största frågan här är hur vi kan ha haft massinvandring så länge under asylrelaterad flagg men tydligen var det helt lugnt åka hem. Vartenda pass borde återkallas permanent.

Många i min bekantskapskrets har ifrågasatt detta beteende långt innan Jimpa och Arga Tanten debatterade häromveckan. Som påpekats tidigare i denna tråd - åk till Arlanda en lämplig tid på dygnet och betrakta ”hemlandsturismen”. Den har tamejfan blivit en miljardindustri på bara några år.

Man påstår alltså att ens liv är hotat i hemlandet. Man får asyl, svenskt medborgarskap och slutligen svenskt pass. Helt plötsligt går det hur bra som helst att åka på frekventa semesterresor till hemlandet.

Då är man ju uppenbarligen inte hotad till livet i hemlandet. Då behöver man ju uppenbarligen inte vara svensk medborgare. Således bör det svenska medborgarskapet återkallas ögonaböj.

En annan lag eller regel som bör införas på stört är det här med att strunta i UD’s avrådan. Den som gör detta - oavsett om man är etnisk svensk eller asylturistande inflyttad utomeurope - bör få sitt svenska pass makulerat omedelbart och ingen möjlighet att få ett nytt under de nästa tio åren. Om man struntar i UD’s avrådan så har man ju bevisat att man inte är kompetent nog att inneha ett svenskt pass.

Ja - jag är sjukt jävla less på alla som känner till sina rättigheter kring det svenska medborgarskapet, men inte har en aning om sina skyldigheter…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Många i min bekantskapskrets har ifrågasatt detta beteende långt innan Jimpa och Arga Tanten debatterade häromveckan. Som påpekats tidigare i denna tråd - åk till Arlanda en lämplig tid på dygnet och betrakta ”hemlandsturismen”. Den har tamejfan blivit en miljardindustri på bara några år.

Man påstår alltså att ens liv är hotat i hemlandet. Man får asyl, svenskt medborgarskap och slutligen svenskt pass. Helt plötsligt går det hur bra som helst att åka på frekventa semesterresor till hemlandet.

Då är man ju uppenbarligen inte hotad till livet i hemlandet. Då behöver man ju uppenbarligen inte vara svensk medborgare. Således bör det svenska medborgarskapet återkallas ögonaböj.

En annan lag eller regel som bör införas på stört är det här med att strunta i UD’s avrådan. Den som gör detta - oavsett om man är etnisk svensk eller asylturistande inflyttad utomeurope - bör få sitt svenska pass makulerat omedelbart och ingen möjlighet att få ett nytt under de nästa tio åren. Om man struntar i UD’s avrådan så har man ju bevisat att man inte är kompetent nog att inneha ett svenskt pass.

Ja - jag är sjukt jävla less på alla som känner till sina rättigheter kring det svenska medborgarskapet, men inte har en aning om sina skyldigheter…
Ja detta är old news sedan åtminstone 90-talet då chilenare som sökte asyl (dvs de var sannolikt vänsterextremister) och sedan åkte hem var sommar.

Detta hände framför ögonen framför alla inklusive alla borgerliga partier, därför röstar jag SD.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Här har ni, varsågoda, om två år är det val.

Man frias för dödlig påkörning av pojke

 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Här har ni, varsågoda, om två år är det val.

Man frias för dödlig påkörning av pojke

Han har alltså kört på någon som cyklat på ett övergångsställe. Så det enda brottet som är klarlagt är att pojken cyklade på fel ställe?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Här har ni, varsågoda, om två år är det val.

Man frias för dödlig påkörning av pojke


Tur inte du är domare. Jag trodde du hade körkort?

Cyklister som tror sig ha företräde på övergångsställe har alltid varit en livsfara för sig själva. Sorgligt att det var ett barn men någon vuxen borde ha lärt barnet att man inte ska cykla med fart över övergångsställen.
Tyvärr har väl barnet en mamma som hör till den kategorin som helt orädd cyklar över övergångsställen i tron att bilar ska hinna se och bromsa och har lärt sitt barn samma beteende.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top