Till er som kör som svin på 30 sträckorna

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
imponerande att folk är så oförstående för problemet

Gammelknutte

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Honda750
Föraren?

Skillnad på 50 mitt i ett bostadsområde och 50 mitt i ingenstans där det blivit 50 av någon principsak..

*edit* nu menar jag inte att man ska bomba helvette annars..

Det har ju ingen som helst betydelse vad du , jag och alla andra tycker. Det är ju vad skyltningen säger att är högsta tillåtna hastighet som gäller. Det behöver man ju inte fundera ens en sekund över.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
...Stockholm behöver fler banor och en rejäl motorstadion istället för gupp! :mattias
*buhuu..*... "för vi har ju ingen lokal..."
Samma visa hela tiden. Hur svårt skall det vara o köra ut på andra vägar för att gasa lite? Eller så flytta till städer/landskap med lite mer lättilgängliga vägar. :confused:

edit: Inget personligt, men det är mycket gnäll i denna stil från 08-omr.

Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
rolig läsning, hastighets skyltarna är bara en rekomendation? det är nog högertrafiken också, fast det är klart det är väl upp till förarens bedömning vilken sida man kör på, om man stannar vid stopp,kör mot rött. synd att det ska kanske kosta ett liv innan folk vaknar upp

Kan inte annat än att hålla med. Tycker att tankegångarna här är helt konstiga:confused:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Lycka till med ditt korståg mot 98% av forumets användare.

Jag tycker bara du blir tröttsam, inget vinns med att du kallar folk hjon, dom lär inte lyssna mer på dig för det.

Jag tror att andra användare här på forumet har förespråkat en ödmjukare attityd i trafiken med betydligt bättre framgång.

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
ingen
Nu tar Du väl ändå i... jag har många intressen, som att tex köra sporthoj.
Jag har INGET intresse av att man stänger av vägar för genomfart, bygger farthinder och tex höjer premierna med 300% som orsakas av idioter på 2 eller 4 hjul (ibland ser man dem på ett hjul).

Det är vissa sporthojsåkare som är problemet. Jag kallar dem frigolithjon. De kör inte med det som finns bakom pannbene utan det som finns utanför (dvs frigoliten i hjälmen!). Om Du läser mina inlägg så finner Du att det är just denna grupp som jag kritiserar. De är en cancersvulst mitt ibland oss som sprider sig och växer för varje säsong:

.....DE BRER UT SIG PÅ VÅR BEKOSTNAD.....

.............och hjonen finns här på forumet... Slutsats ? :tummenupp

Tillskillnad från de flesta på forumet så försöker jag inte ge dem en klapp på axeln eller bli en kompis. Jag skriver rätt ut vad jag tycker och jag anser att man INTE ska behandla dem med respekt. De borde isoleras och fler borde tydligt markera att det är fel att systematiskt köra på våra vägar som om man vore på le Mans eller lekte följa John i 300 knyck. Bus ska inte tolereras på allmän väg och ju fler av oss hojåkare som säger ifrån ju bättre markerar vi mot allmänheten att de allra flesta av oss inte befattar sig med denna typ av väghuliganism. Så enkelt är det. Säger Du inte ifrån så kommer Du att hamna i samma skål som hjonen i allmänhetens ögon och alla kommer att dras över en kamm av lagstiftarna och försäkringsbolagen! Så har det alltid varit.

Sedan att apstyrena bullrar, ja det är inte lika farligt som att bli påkörd av ett hjon som tappar kontrollen över cykeln. Apstyrena kör lugnt.
....och jag är redan registrerad på en del andra hojforum sedan lång tid tillbaka.
:hej

Du kanske ska hålla dig till dom forumen i stället för att kalla alla som kör sporthoj lite för fort för idioter som kör med utsidan av hjälmen.
Tror inte du kommer så långt med att kasta skit på folk som du inte känner.
Va nu snäll och sluta förstör den här sidan.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Man får inte köra för fort :7peta

Jo det får man för det är kul :yoparty

Nej det får man inte :7peta

Jooooooooo det är ju kul :yoparty:tuttar

Nej för jag håller alltid alla hastighetsgränser och alla som kör för fort är dumma :gnissla

Jävla moraltant, det här är sporthoj,com och här kör vi fooooooor :yoparty:yoparty:yoparty

Nä det får ni inte, jag är värsta helgonet och gör aldrig någonting fel och ni får inte heller göra det. :mad::mad::mad:

Äsch du vågar bara inte köra snabbt och därför ska ingen annan få göra det heller :glömdet

Ni är dumma allihop, alla sporthojsåkare är dumma, även alla som vill ha sporthoj är dumma. Ja alla utom jag är dumma... Man får inte köra för fort :mattias

Så nu har jag tjaffsat åt er lite så den här tråden kan låsas :D:arsele

:D:D:D:D:D :tummenupp Sjukt kul Maciej.

Vad fan, alla gör fel på något sätt, livet skulle bli bra grått och trist om man inte tummade på vad som är rätt och fel, och är det något vi är exceptionellt bra på här i Sverige så är det att visa oss på styva linan, och tala om vad man får, och inte får göra.

Det grundas i en av våra grundlagar - jantelagen. :fakta

30 och 50 respekterar jag absolut - men är precis som någon tidigare bra trött på att tillfälliga sänkningar runt vägarbeten lämnas kvar, eller står där från start till slut (och vi alla vet ju hur ofta man verkligen ser någon arbeta vid vägen...) - det urholkar folks tålamod.

Det största problemet på våra vägar som jag ser det, är att man sätter gränserna så att även de totalt ointresserade bakom rattar och styren skall kunna ta sig fram någorlunda säkert - vilket leder till att moralpaniken sprider sig som en rea på Ullared när man ser någon som kör i vansinniga brainmelting-speeds på uppmot kanske helt osannorlika ( :hihi ) 140 på en SJUTTIVÄG...innan man börjar studera förutsättningarna..

Sitter man i en normal bruks-svensson-holk ter sig nog en resa på 252:an hemma i 140 som helt vanvettig...fullt så dramatiskt ter det sig inte på en modern sportcykel...sägs det. :brynad

/J

Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
30-skyltarna börjar faktiskt bli ett skämt. Ibland undrar man om de är beställda av någon i de fina villakvarteren med goda kontakter. Breda fina vägar med god sikt ska inte ha 30 när det finns ställen på landet som är nära livsfarliga för alla och fortfarande 70 skyltade...

Detta är en del av den politiska kohandeln med hastighetsreformen som nu genomförs/ts. Kör man i inlandet är det fd 90-vägar som nu är 70 "som kompensation" i denna kohandel. Där är tom minimal risk att få möte. Kanske en läpmligare plats att dra i rullen på :rolleyes:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
trolli.jpg

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
äää fasen gå ut med några käror lösgrus o häll över hela vägen så ska se att dom jävlarna sänker hastigheten :p

Annars går de bra med betong o hälla ut så sitter de kvar ;)

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
[YOUTUBE-ID]UmEv2ZQPMkg[/YOUTUBE-ID] så e det i city :rolleyes:

:spammer:notme

//Robin

Inget fel med denna körningen enligt många här, rödljusen är bara en rekomendation.

Men va fan, så länge man betalar trafikskatt så är hastigheterna och rödljusen en bedömningsfråga:gnissla

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02

:rofl
:Bugar

:D:D:D:D:D :tummenupp Sjukt kul Maciej.

Det största problemet på våra vägar som jag ser det, är att man sätter gränserna så att även de totalt ointresserade bakom rattar och styren skall kunna ta sig fram någorlunda säkert - vilket leder till att moralpaniken sprider sig som en rea på Ullared när man ser någon som kör i vansinniga brainmelting-speeds på uppmot kanske helt osannorlika ( :hihi ) 140 på en SJUTTIVÄG...innan man börjar studera förutsättningarna..

Sitter man i en normal bruks-svensson-holk ter sig nog en resa på 252:an hemma i 140 som helt vanvettig...fullt så dramatiskt ter det sig inte på en modern sportcykel...sägs det. :brynad

/J

måste ju bara posta denna länk igen då den beskriver moralpaniken väldigt bra av våra norska polisvänner
:D:D:D:D

Länk

gazsthlm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Cbr1000f
kanske inte har med påbörjad tråd att göra.

Har relativt nyligen tagit mitt kort.. håller självklart 30 på 30 - väg för att det oftast finns en vettig anledning, men 70 o uppåt.. är det många som blir stoppade av polis med laser, civilare som hänger på, eller vanliga klädda poliser. är lite halvnojjig ibland.. :confused:

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
ingen
Lite för fort ? :D:klappar

Läs mina inlägg en gång till och försök förstå vad jag har skrivit.
En annan principiell fråga: vad är ett forum?

Om Du inte förstår det så tycker jag att Du ska bilda en privat klubb för ömsesidig beundran där ni kan lägga upp bilder och filmer som uppmanar till brott för er själva utan att någon gnäller ELLER börja ta efter. Vad sägs om det ! :tummenupp

Jag vet inte om det är dig eller mig det är fel på men att gå ut och tala om för mig att det är fel i mitt huvud bara för att jag inte alltid följer trafikreglerna
är väl inte heller ett bevis på att vara fullt frisk.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Satan i gatan vad han stod på efter dom vägarna, jag skulle vara skitis i halva den hastigheten på min hoj.

ÅAS så skulle jag ha kunnat köra fortare med bilen än vad poliserna gjorde, är det Skoda dom kör eller?

Dom har ju opel vecktra , ford mondeo , på den tiden ja minns nu har ja inte sett dom så mycket :tummenupp,, :va :va :Bugar dom hinner väl inte mee nu ;)

men minns inte vilken denna va det står nog i texten tror ja, det finns vissa special fordon som e lite preparerade för detta denna va nog inte det :D

ja tyckte dom inte fick upp farten alls i starten sen på grus vägen så har ja kört på såna då dom haft rally där men dom där gropparna e inte o leka mee

Ps medvärkar inte i den filmen :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar