................Min vänstra hängde ner ca 4-5mm. Det var inte omedelbart synligt, men när jag körde in axlen så såg jag att de var lite olika höjd, och sedan såg jag ju naturligtvis det även när jag kollade.
.........
En annan såg ju en intressant notering på räkningen från VägVerket. Jag har sett den ett par gånger men inte reagerat förrän idag...
"Besikning senast i Juli 2007".
.........
Intressant fenomen, jag har aldrig tänkt på det men det kan också bero
på att jag aldrig har tittat på detta!
Det kanske är så att gaffelbenen kan hänga lite olika när dom inte
är belastade, jag menar om man har en skillnad på några mm så hade man
inte märkt det när man sitter o kränger in framhjulsaxeln!
Skall titta på detta i framtiden när framhjul är av.....
Angående besiktningen, den har man ju gjort nån gång!
Dock med bil......
Polaren glömde besikta sin bil, jag narrade honom som fanken o tyckte
han var lat o slö som hade glömt en sådan viktig sak!
Att jag sedan ett par månader senare upptäckte att jag hade körförbud
på min bil sedan 1 månad tillbaka är en helt annan sak......
Jag skyller på att dom bytade datasystem i den vevan och hade
allmänt krångel med bokningarna, vilket jag antagligen hade rätt
i för jag slapp betala den bokningen som jag missat en månad tidigare och dom pengarna låg kvar i systemet!
Lätt hänt... retligt som fan när det gäller hojen!
En annan sak, Peter Pan... såg att du diskuterat ett byte av GPS givaren
på TL-zone och någon sa att man kunde byta den med kopplingskåpan på plats.
Fetglöm det kan jag säga.... ville bara tips dig om det!
Gå tillbaka några sidor här så ser du både bild på GPS givaren och hur
mycket du måste riva för att byta den!
Jag försökte titta på att byta den utan att riva den inre kåpan men bara
att plocka kopplingskorgen utan att ta av den kåpan var ett helvete och inte
var där ett rätt med att få tillbaka den igen... så NEJ och NEJ ....
Bara ett litet tips... gå på Octos tips angående att bygga nåt eget!
Byta inte GPS:en eftersom den ändå inte passar på -97ans motor!
R