Blev ju klockrent fredde! hur löste du det med "locken"??
aargh!! ångrar mig redan!
Hitta ett par här SH.
de ser rejält snyggt ska jag få be o säga
Blev ju klockrent fredde! hur löste du det med "locken"??
aargh!! ångrar mig redan!
Vet inte, sa nej till fredde efter lite efterforskningar, men kolla upp du med.Funkar den där Scotts på en TLR oxå?? (I så fall dibbs på den.
Givetvis så är det inbyggd gps, tracker och dirktlänk till polisen så dom vet exakt hur var när du kör o kan korrigera varenda felsteg du gör.Nyfiken på styrdämparen.
Men hur vet den om jag kör fort eller långsamt?
Givetvis så är det inbyggd gps, tracker och dirktlänk till polisen så dom vet exakt hur var när du kör o kan korrigera varenda felsteg du gör.
Low speed valve är den som träder in vid långsamma rörelser i styret, som när du svänger runt på gårdsplan med stort styrutslag t.exDet där hade jag redan räknat ut
Men det jag undrar hur "low speed valve" resp hight speed valve" funkar.
Och vad är "swept control"?
Hmm .. borde googlat först, här avslöjar man ju att man är novis på styrdämpare och det är ju inte så bra, sorry.
Low speed valve är den som träder in vid långsamma rörelser i styret, som när du svänger runt på gårdsplan med stort styrutslag t.ex
High speed valve är den som motarbetar styrfladder, sånt som sker JETTEfårt.
Swept control är det område som dämparen ska jobba inom, man kan justera så att den arbetar fulla 180grader eller bara 22.5grader åt vardera håll.
MEN TJÖP SKITEN DÅ!!!!
MEN TJÖP SKITEN DÅ!!!!
Är det ingen jävel som vet om det går att montera styrdämparen på annat sätt än orginal på TLR? Med RENTHAL styre så får den inte plats på orgional platsen....
Håller med, sv1000 har väl sin styrdämpare monterad så, o en del "nyare" gixxrar.Är det svårt och tänka själv ?
Montera den som de gjorde på 90-talet då.köp en öhlinare och montera den med ett fäste på gaffelbenet och det andra fästet på dämparen direkt utmed/under tanken på ramen allá kawasaki zx750. Orginalet får du aldrig dit med ett blöjåkarstyre utan att fräsa egna fästen.
Håller med, sv1000 har väl sin styrdämpare monterad så, o en del "nyare" gixxrar.
Jag tycker mig ha sett att GSXR av samma ÅM (-01) har den framför framgaffeln, kanske att man kan använda denna?
Men det är ingen som har monterat en dämpare på sina streetfighterbyggen?
GPI(med inbyggd TRE) 500kr (väntar på Stampep)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|