SÅ!
Nu har jag avslutat en veckas bäverjakt (inte på krogen utan i skogen). hähä
Det blev en ful liten bäver som fick smaka på 6,5an. Jag kan desvärre inte ta äran för detta då det inte var jag som sköt utan min jakt kamrat. Själv satt jag mest och frös i en vecka utanför Östersund i nån skog. Jägermeistern och ölen satt iofs fint i den kaminförsedda stugan.
Tyvärr hade jag inte plats för flugspöt så nåt fiske blev det inte. Däremot så kom ju fiskeabstinensen farande allt eftersom forsarna for förbi.
Åter i den smålänska skogen för att få iordning på vraket.
Jag tror att allt som kunde strula gjorde det för mig.
Efter att ha monterat dit bitubon sist jag var där återstod nu bara att montera tillbaka bakramen samt alla kåpor o lite annat bjäfs.
Ny kedja, montera på hjulen.
Först fick jag inte ens skiten till att starta. Det stod "check" i displayen. Efter många hårtussar i näven och stora märken på tåspetsarna lyckades jag lokalisera felet.
Jag och morsans gubbe (stark men jäääävligt oförsiktig och noll koll på el) hade rivit bort ett stycke icke fungerande kablage till ett larm. Spånet som hjälpte mig såg det passande att inte koppla ihop skiten efter sig utan föredrog att tejpa över kontakterna istället. Jag lyckades hitta de två olika kabelbrotten och vips så startade hojen igen!
Nu skulle hjulen på. De rullade fint ända tills jag satte på oken. Efter mycket funderande huruvida jag gjort fel eller om pulverlackeringen hade förskjutit centrum på navet så tog jag mig en närmare titt på oken. Det visade sig att de små rackarna hade valt att kärva igen under vintern. De funkar inte riktigt bra än men jag har ändå ett par 6-kolvs ok som ska på när jag orkar.
Problem numero 102545852 när jag sen skulle sätta på min RK kedja (GUUULD *bling*) som jag trodde var av typen kedjelås, så visade det sig att det var nit kedja,vilket iofs är bra men hur i helvete skulle jag få dit den? För dum o snål för att hyra ett släp så klämde jag ihop kedjan så mycket jag nånsin kunde och körde i 20 km/h till verkstan 4 kilometer bort och fick den nitad ordentligt.
Nu har jag kört hojen till Göteborg (hähä, iofs inte påställd förräns imorgon samt att bakljuset inte är ikopplat) men vaffan, jag har inte tid att åka tåg o fixa den i skogen. Jag ska göra klart resten här hemma i veckan istället.
Bilder kommer om nån dag...
Nu har jag avslutat en veckas bäverjakt (inte på krogen utan i skogen). hähä
Det blev en ful liten bäver som fick smaka på 6,5an. Jag kan desvärre inte ta äran för detta då det inte var jag som sköt utan min jakt kamrat. Själv satt jag mest och frös i en vecka utanför Östersund i nån skog. Jägermeistern och ölen satt iofs fint i den kaminförsedda stugan.
Tyvärr hade jag inte plats för flugspöt så nåt fiske blev det inte. Däremot så kom ju fiskeabstinensen farande allt eftersom forsarna for förbi.
Åter i den smålänska skogen för att få iordning på vraket.
Jag tror att allt som kunde strula gjorde det för mig.
Efter att ha monterat dit bitubon sist jag var där återstod nu bara att montera tillbaka bakramen samt alla kåpor o lite annat bjäfs.
Ny kedja, montera på hjulen.
Först fick jag inte ens skiten till att starta. Det stod "check" i displayen. Efter många hårtussar i näven och stora märken på tåspetsarna lyckades jag lokalisera felet.
Jag och morsans gubbe (stark men jäääävligt oförsiktig och noll koll på el) hade rivit bort ett stycke icke fungerande kablage till ett larm. Spånet som hjälpte mig såg det passande att inte koppla ihop skiten efter sig utan föredrog att tejpa över kontakterna istället. Jag lyckades hitta de två olika kabelbrotten och vips så startade hojen igen!
Nu skulle hjulen på. De rullade fint ända tills jag satte på oken. Efter mycket funderande huruvida jag gjort fel eller om pulverlackeringen hade förskjutit centrum på navet så tog jag mig en närmare titt på oken. Det visade sig att de små rackarna hade valt att kärva igen under vintern. De funkar inte riktigt bra än men jag har ändå ett par 6-kolvs ok som ska på när jag orkar.
Problem numero 102545852 när jag sen skulle sätta på min RK kedja (GUUULD *bling*) som jag trodde var av typen kedjelås, så visade det sig att det var nit kedja,vilket iofs är bra men hur i helvete skulle jag få dit den? För dum o snål för att hyra ett släp så klämde jag ihop kedjan så mycket jag nånsin kunde och körde i 20 km/h till verkstan 4 kilometer bort och fick den nitad ordentligt.
Nu har jag kört hojen till Göteborg (hähä, iofs inte påställd förräns imorgon samt att bakljuset inte är ikopplat) men vaffan, jag har inte tid att åka tåg o fixa den i skogen. Jag ska göra klart resten här hemma i veckan istället.
Bilder kommer om nån dag...