Toppgjutning, mördarbakterier och hojrenoveringen som gudarna glömde.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Snikbillig kantvik för att böja alu finns ju hos jula och de övriga verktygsnasarna eller så bygger man själv av några vinkeljärn (sett på tuben).
Har funderat på att bygga själv men inte fått tummen ur ( :hihi )... De där billiga julamackapärerna har jag ratat för länge sen, har hört att de knappt ens duger till alu. Vill nog ha en mer gedigen pryl om jag väl ska bygga eller köpa en.
Jag var mer inne på att ytbehandla plyfan men med filt eller tunn heltäckningsmatta behövs inte det. Slitstyrka?

Aluminium är snyggt som det är. Gamla husvagnar som Ägget skrattade folk åt förr. Dom är ju så coola en husvagn kan bli. De som överlevt kostar idag. Perfekt till raggarbilen eller gammelmercan.
Jag minns inte vad de amerikanska aluminiumhusvagnarna heter. De finns som husbil också. Kända, 50-60-tal. Ascoola. Jo, Airstream var ett fabrikat.

Ventilation? Du vet hur varm en bil i solen blir.
Det finns solcellsventilatorer till båt. Inte så snyggt men funktionellt. Större datorfläktar, en inluft och en utluft?
55 grader i båten var inte ovanligt när det var 20-25 grader ute.
Hardtop med kapell så det gick fort att få bort den varma luften. Ner med kapellet och lägg i växeln.

Korsdrag, kan du fixa det så går det lite fortare att få ner temperaturen
Har inte detaljplaner exakt allt ännu, får se lite hur inredningen blir när det väl är isolerat så ser jag vad jag får plats med och sådär. Men jodå, ventilation ska den få och jag kommer även montera solpanel på taket så att jag kan ha lite enkel belysning, mobilladdare och så vidare. Men jag tänker att ju mättare ytskiktet reflekterar, desto svalare blir det invändigt. Kommer därmed inte måla den svart till exempel... :hihi

Härlig byggtråd, men hade det inte varit enklare med bed and breakfast?:fyllisar
Enklare? Konstigt ord, tror inte jag har det i mitt vokabulär... :gnissla vatten hämtas lämpligen på andra sidan ån :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ibland är det helt enkelt inte kul att pyssla med projekt som bara jävlas... :huvet

Lyckades efter mycket om och men få alla golvbitar punktade på plats:
20250412_003626.jpg
20250412_003635.jpg

Sen var det dags att försöka svetsa dit golvbalkarna...
20250412_014302.jpg

20250412_033715.jpg

Stöttade upp underifrån och lät släpet vila med tyngden plåtarna så att dessa trycktes uppåt mot balkarna:
20250412_033721.jpg

Sen slog rörändarnas förbannelse till... :huvet hur jag än försökte så gick det verkligen inte att svetsa ihop golvbalken med stommen, det är som att det är två helt olika material eller något för de vill verkligen inte blanda sig. Det blir bara skit och oxid av det... Höll på i väl över en timme med enbart denna fog, svetsade, slipade rent, försökte igen, slipa på nytt, repetera in absurdum... :huvet :finger :mad: :gråta
20250412_050852.jpg

Jag förstår verkligen inte vad det är som är fel. Vissa bitar funkar hur bra som helst, men så fort man ska svetsa i närheten av öppet rör så blir det såhär... Jag vill inte mer :( :gråta till råga på allt lyckades jag dessutom knäcka "konan" eller vad man ska kalla den där biten som skruvas in och håller wolframelektroden på plats i bakändem av facklan, så då blev jag helt enkelt tvungen att ge upp. HATAR ATT SVETSA ALU!!! :mad: :huvet :gråta
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag förstår verkligen inte vad det är som är fel. Vissa bitar funkar hur bra som helst, men så fort man ska svetsa i närheten av öppet rör så blir det såhär... Jag vill inte mer :( :gråta till råga på allt lyckades jag dessutom knäcka "konan" eller vad man ska kalla den där biten som skruvas in och håller wolframelektroden på plats i bakändem av facklan, så då blev jag helt enkelt tvungen att ge upp. HATAR ATT SVETSA ALU!!! :mad: :huvet :gråta
Det blir korsdrag i öppningen iom att det är öppet i andra änden och det blåser bort skyddsgasen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du måste täta på den sidan du svetsar, pula in lite alufolie som stopp.
Det har jag i och för sig inte testat så jag ska göra det och se om det blir skillnad, tack för tipset :tummenupp Men tycker ändå det är konstigt, nog för att de öppna rörändarna varit svårare att svetsa rent generellt men fan inte såhär svårt... :va Det konstigaste är att just nu blir det inte ens bra på sidan av röret där det hittills har funkat bra att svetsa, jag gör verkligen inget annorlunda utan använder samma metod, samma inställningar på svetsen och så vidare men det är som att själva röret på något magiskt sätt blivit något helt annat material än vad jag använt tidigare... :va Fattar noll. Skitmaterial :mad:
 
Last edited:

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Dom där fyrkantsrören kan vara anodiserade. Då måste du slipa bort det överallt i närheten av svetsfogen annars blir det bara skit. Många aluminiumprofiler brukar var hårdanodiserade utan infärgning så vet man inte om det kan det vara lätt att missa.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Dom där fyrkantsrören kan vara anodiserade. Då måste du slipa bort det överallt i närheten av svetsfogen annars blir det bara skit. Många aluminiumprofiler brukar var hårdanodiserade utan infärgning så vet man inte om det kan det vara lätt att missa.
Jag tycker att jag försökt slipa så noga jag kan precis överallt där det ska svetsas, på sidorna, under och till och med inuti på de ställen där jag försöker lägga en fog... Kanske måste slipa ännu mer, vet inte. Efter slipning så rengör jag med sprit. Har hört att vissa menar att bromsrengöring kan vara bättre, men samtidigt är jag lite skeptisk efter att ha läst någon gammal tråd om en snubbe som fick permanenta skador av gaserna då han råkat förånga en droppe bromsrengöring i samband med svetsning...


https://www.reddit.com/r/metalworking/comments/5m1pct
En av kommentarerna nämner att det finns bromsrengöring utan de potentiellt livsfarliga ämnena som är riskfritt att använda i samband med svetsning, någon som vet om Biltemas bromsrengöring innehåller något som är potentiellt livsfarligt att svetsa på eller är det safe att göra rent med det? :va
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Aceton är det vanligaste rengöringsmedlet vid alusvets, löser och tar bort fett etc.
BrakeClean's huvudbeståndsdel brukar vara aceton men blandas med fler saker.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag tycker att jag försökt slipa så noga jag kan precis överallt där det ska svetsas, på sidorna, under och till och med inuti på de ställen där jag försöker lägga en fog... Kanske måste slipa ännu mer, vet inte. Efter slipning så rengör jag med sprit. Har hört att vissa menar att bromsrengöring kan vara bättre, men samtidigt är jag lite skeptisk efter att ha läst någon gammal tråd om en snubbe som fick permanenta skador av gaserna då han råkat förånga en droppe bromsrengöring i samband med svetsning...


https://www.reddit.com/r/metalworking/comments/5m1pct
En av kommentarerna nämner att det finns bromsrengöring utan de potentiellt livsfarliga ämnena som är riskfritt att använda i samband med svetsning, någon som vet om Biltemas bromsrengöring innehåller något som är potentiellt livsfarligt att svetsa på eller är det safe att göra rent med det? :va
Sprit eller aceton fungerar utmärkt. Rostfri stålborste innan tvätt - och borsten skall inte ha använts till annat material än alu
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tycker att jag försökt slipa så noga jag kan precis överallt där det ska svetsas, på sidorna, under och till och med inuti på de ställen där jag försöker lägga en fog... Kanske måste slipa ännu mer, vet inte. Efter slipning så rengör jag med sprit. Har hört att vissa menar att bromsrengöring kan vara bättre, men samtidigt är jag lite skeptisk efter att ha läst någon gammal tråd om en snubbe som fick permanenta skador av gaserna då han råkat förånga en droppe bromsrengöring i samband med svetsning...


https://www.reddit.com/r/metalworking/comments/5m1pct
En av kommentarerna nämner att det finns bromsrengöring utan de potentiellt livsfarliga ämnena som är riskfritt att använda i samband med svetsning, någon som vet om Biltemas bromsrengöring innehåller något som är potentiellt livsfarligt att svetsa på eller är det safe att göra rent med det? :va
Famous last w….
What could possibly….
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Jag tycker att jag försökt slipa så noga jag kan precis överallt där det ska svetsas, på sidorna, under och till och med inuti på de ställen där jag försöker lägga en fog... Kanske måste slipa ännu mer, vet inte. Efter slipning så rengör jag med sprit. Har hört att vissa menar att bromsrengöring kan vara bättre, men samtidigt är jag lite skeptisk efter att ha läst någon gammal tråd om en snubbe som fick permanenta skador av gaserna då han råkat förånga en droppe bromsrengöring i samband med svetsning...


https://www.reddit.com/r/metalworking/comments/5m1pct
En av kommentarerna nämner att det finns bromsrengöring utan de potentiellt livsfarliga ämnena som är riskfritt att använda i samband med svetsning, någon som vet om Biltemas bromsrengöring innehåller något som är potentiellt livsfarligt att svetsa på eller är det safe att göra rent med det? :va
Så jäkla känsligt är det inte med rengöring, ska du ha perfekt genombränna utan minsta por och det ska vara godkänt vid röntgen med perfekt yta utan putsning efteråt så kanske. Om det nu inte är uppenbart olja och klet på grejerna men är det i övrigt torrt och rent så räcker det gott med slipning så man får bort oxiderna.

Jag höll på att jäklas förut och kunde inte komma på vad det var, rengjorde som en tok men det bubblade upp skit lite då och då från ingenstans. Visade sig att gasflödet inte var tillräckligt även om jag hade mer än vid DC på stål, den vilda och bredare ljusbågen vid AC svetsning skapade förmodligen turbulens som drog in syre i vissa lägen så därför kunde det gå hur bra som helst och sen bara bli skit från ingenstans och när det började oxidera i smälta så blev ljusbågen oroligare och skapade mer turbulens. Så kanske prova öka gasflödet lite, se till att gaskåpan är tillräckligt stor och ha inte så långt utstick på elektroden.

Men för mycket gasflöde är inte heller bra, varken för plånboken eller svetsningen då det också kan skapa turbulens och suga med sig syre.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så jäkla känsligt är det inte med rengöring, ska du ha perfekt genombränna utan minsta por och det ska vara godkänt vid röntgen med perfekt yta utan putsning efteråt så kanske. Om det nu inte är uppenbart olja och klet på grejerna men är det i övrigt torrt och rent så räcker det gott med slipning så man får bort oxiderna.

Jag höll på att jäklas förut och kunde inte komma på vad det var, rengjorde som en tok men det bubblade upp skit lite då och då från ingenstans. Visade sig att gasflödet inte var tillräckligt även om jag hade mer än vid DC på stål, den vilda och bredare ljusbågen vid AC svetsning skapade förmodligen turbulens som drog in syre i vissa lägen så därför kunde det gå hur bra som helst och sen bara bli skit från ingenstans och när det började oxidera i smälta så blev ljusbågen oroligare och skapade mer turbulens. Så kanske prova öka gasflödet lite, se till att gaskåpan är tillräckligt stor och ha inte så långt utstick på elektroden.

Men för mycket gasflöde är inte heller bra, varken för plånboken eller svetsningen då det också kan skapa turbulens och suga med sig syre.
Ja, jag vete fan vad det är som bråkar men bråkar gör det nåt så in i självaste jävla helvete :huvet

Jag har verkligen försökt allt jag kan komma på, allt ifrån att felsöka maskinen rent fysiskt, leta tjuvluftkällor, byta packningar i regulatorn, sätta dit extra slangklämmor på gasslangen, mixtra med inställningarna, justera gasflödet, slipa och tvätta rent in absurdum, använda olika sorters tillsatspinnar, elektroder och gas... Just nu bara vill det inte. Alls.

Det är Inte bara i öppna rörändar det jävlas heller, antingen har min svets gått sönder eller så har jag tappat förmågan att svetsa över en natt. Vad jag än tar mig till så blir det bara skit. Så fort svetslågan tänds så blir det bara gråsvart oxid, ingen fin blänkande pöl av smälta. Svetsen kan när som helst få för sig att börja smattra som ett maskingevär, som om den inte får kontakt med jordklämman eftersom det är för mycket oxid ivägen eller något... och ingenting vill smälta ihop. Godset jag svetsar i vill inte blanda sig med varken godset jag försöker fästa ihop det med eller med tillsatspinnen, när jag försöker leda smältan till rätt plats med hjälp av lågan så ser det ut som en svart liten klump av oxid som slingrar sig som en mask och som bara flyttar rundor och absolut inte vill förena sig med något annat... :va :dummer :3freak :död

Jag har verkligen inte en aning om vad det kan vara för fel. Jag har slut på idéer. Brottades med skiten mer eller mindre hela gårdagen och har knappt något resultat att visa för det. Några få punktsvetsar i golvet lyckades jag få till, i övrigt har jag fått slipa, putsa, svetsa, doppa, slipa elektrod, kapa loss, slipa, försöka igen, repetera... En sån där riktigt skitdag då man bara borde ha stannat i sängen, av flera anledningar...

Förutom allt strul och det faktum att det plötsligt blivit helt omöjligt att svetsa så har jag under gårdagen dels lyckats ha sönder min kontorsstol som jag brukar sitta i när jag utför stillasittande verkstadsarbeten som svetsning etc, dels lyckades jag trassla in mig i gasslangen så att flaskan med skyddsgas välte och slog sönder min regulator, dels lyckades jag tappa en tung jävla metallklump rakt på stortån som nu bultar och bankar så att jag inte kan sova, dels lyckades jag på något sätt fumla och fippla med en nyligen använd tillsatspinne i samband med att jag lyfte upp svetshjälmen för att granska en fog så att jag tappar pinnjäveln varpå den på något magiskt vänster studsar och vänder i luften och petar mig med den varma änden rakt i ögonvrån... Känns som att Murphys ande flyttat in i min verkstad, och jag uppskattar inte hans sällskap...:huvet :finger
 
Last edited:

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Republiken Åsen
Hoj
Muz 718cc
Appropå isolering i väggarna så använder en del kanalplast för att kombinera väggar och isolering vid husvagnsbyggen för mc för viktens skull. Vill minnas att den målas i valfri kulör på utsida och ev insida. Bara en tanke men nu skulle väl det vara aluminiumplåt på utsidan så det faller bort i.o.m det.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Känns fånigt att komma med tipset men många påpekar vikten av rengjorda tillsatspinnar.

Ett annat är att göra något roligare när allt jävlas. Åka motorcykel t ex. 😎
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Appropå isolering i väggarna så använder en del kanalplast för att kombinera väggar och isolering vid husvagnsbyggen för mc för viktens skull. Vill minnas att den målas i valfri kulör på utsida och ev insida. Bara en tanke men nu skulle väl det vara aluminiumplåt på utsidan så det faller bort i.o.m det.
Jo, jag har faktiskt funderat på det och har som sagt ännu inte bestämt mig för exakt vad för material jag kommer använda till olika applikationer i slutändan. Jag får se vad som känns bra när jag väl står där och ska börja isolera helt enkelt :) Men just nu lutar jag åt aluplåt utvändigt och vanlig cellplastisolering innanför.
Känns fånigt att komma med tipset men många påpekar vikten av rengjorda tillsatspinnar.

Ett annat är att göra något roligare när allt jävlas. Åka motorcykel t ex. 😎
Tro mig, jag har rengjort, slipat och spritat precis allt jag kan... Alla sidor inklusive insidan av godset som ska svetsas i, även undersidan av de plåtar som ska svetsas så att inte en eventuell genombränning kontaminerar smältan, varenda tillsatspinne som används, wolframelektroden, keramikkoppen längst ut på facklan... Jag har till och med bytt till fräscha kontaktdelar inuti facklan så att inte där ligger något gammalt damm som åker ut med gasen och ställer till det... Det är fan så nära kliniskt rent som det går att komma i en skitig verkstad, ändå blir det inte bra... Jag har tittat på massor av felsökningsvideor om hur man åtgärdar problem med oxid vid tigsvetsning av alu och försökt följa deras tips, men antingen har jag gjort rätt redan från början eller så har deras tips inte hjälpt mig... Det känns som att snart kan det nästan inte vara något annat än att svetsfan är defekt eller något... :3freak

Just nu får det bli en ofrivillig paus från arbetet oavsett (kanske är bra egentligen) då frugan drog till Lalandia med kidsen så jag är själv hemma med en 11 veckor gammal valp som inte får lämnas ensam längre stunder, så det blir gräsänklingshemester denna veckan :tummenupp
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Ja, jag vete fan vad det är som bråkar men bråkar gör det nåt så in i självaste jävla helvete :huvet

Jag har verkligen försökt allt jag kan komma på, allt ifrån att felsöka maskinen rent fysiskt, leta tjuvluftkällor, byta packningar i regulatorn, sätta dit extra slangklämmor på gasslangen, mixtra med inställningarna, justera gasflödet, slipa och tvätta rent in absurdum, använda olika sorters tillsatspinnar, elektroder och gas... Just nu bara vill det inte. Alls.

Det är Inte bara i öppna rörändar det jävlas heller, antingen har min svets gått sönder eller så har jag tappat förmågan att svetsa över en natt. Vad jag än tar mig till så blir det bara skit. Så fort svetslågan tänds så blir det bara gråsvart oxid, ingen fin blänkande pöl av smälta. Svetsen kan när som helst få för sig att börja smattra som ett maskingevär, som om den inte får kontakt med jordklämman eftersom det är för mycket oxid ivägen eller något... och ingenting vill smälta ihop. Godset jag svetsar i vill inte blanda sig med varken godset jag försöker fästa ihop det med eller med tillsatspinnen, när jag försöker leda smältan till rätt plats med hjälp av lågan så ser det ut som en svart liten mask av oxid som bara flyttar rundor och absolut inte vill förena sig med något annat... :va :dummer :3freak :död

Jag har verkligen inte en aning om vad det kan vara för fel. Jag har slut på idéer. Brottades med skiten mer eller mindre hela gårdagen och har knappt något resultat att visa för det. Några få punktsvetsar i golvet lyckades jag få till, i övrigt har jag fått slipa, putsa, svetsa, doppa, slipa elektrod, kapa loss, slipa, försöka igen, repetera... En sån där riktigt skitdag då man bara borde ha stannat i sängen, av flera anledningar...

Förutom allt strul och det faktum att det plötsligt blivit helt omöjligt att svetsa så har jag under gårdagen dels lyckats ha sönder min kontorsstol som jag brukar sitta i när jag utför stillasittande verkstadsarbeten som svetsning etc, dels lyckades jag trassla in mig i gasslangen så att flaskan med skyddsgas välte och slog sönder min regulator, dels lyckades jag tappa en tung jävla metallklump rakt på stortån som nu bultar och bankar så att jag inte kan sova, dels lyckades jag på något sätt fumla och fippla med en nyligen använd tillsatspinne i samband med att jag lyfte upp svetshjälmen för att granska en fog så att jag tappar pinnjäveln varpå den på något magiskt vänster studsar och vänder i luften och petar mig med den varma änden rakt i ögonvrån... Känns som att Murphys ande flyttat in i min verkstad, och jag uppskattar inte hans sällskap...:huvet :finger
Känner igen det där med direkt oxidbildning och att det vägrar flyta ihop. Kan du lägga upp bild på gastuben och regulatorn samt svetshandtaget?

Hur går det om du svetsar en sträng mitt på en ren plåt om du har en du kan prova på?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Känner igen det där med direkt oxidbildning och att det vägrar flyta ihop. Kan du lägga upp bild på gastuben och regulatorn samt svetshandtaget?

Hur går det om du svetsar en sträng mitt på en ren plåt om du har en du kan prova på?

Såhär ser regulator och handtag ut. Fick dem tillsammans med min svets, en Sherman 200amp acdc pulstig.
s-l9602.jpgs-l960.jpg

Här är gasen jag använder just nu:
s-l16003.jpg

Ska vara Argon 4.8 dvs 99.998% ren argon.

Såhär långt hann jag med vagnen igår:
1000010334.jpg1000010335.jpg1000010338.jpg
Fick misshandla plåtarna lite lätt bakifrån för att få dem att lägga sig plant mot golvbalkarna, men nu ligger de relativt bra (så bra som jag kan åstadkomma) med ordentlig frigång till ytterstommen :tummenupp Men ja, svetsningen blir helt enkelt inte bra...

Dettaa aär förvisso inte rakt på en ren plåt, men såhär blir det när jag försöker svetsa ihop plåt med rörsida vilket funkat utan problem tidigare:
1000010336.jpg1000010337.jpg1000010339.jpg

Blir verkligen bara skit av det, och inga justeringar, inställningar, rengöring eller annat jag provat råder bot på det... :(
 
Nyheter
Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Top