Fan vad underbart det måste vara att vara borgarsvin! Tänk att få gå omkring å vara bitter och sur mest hela tiden. Tänk vilken nyanserad bild man har av verkligheten: "allt är skit och det är kommunistpackets fel!".
Jag avundas er borgarsvin. Som vänsterpartist har jag inte den lyxen att alltid komma med de enkla svaren och de enkla lösningarna, tyvärr... Däremot har jag kommit till några plågsamma insikter:
* Det som är bra för mej i ett kortsiktigt perspektiv är kanske inte bra för samhället i ett långsiktigt perspektiv.
* Därav bör man ibland försaka sin egen profithunger till förmån för ett större samhällsvärde.
* Fri kapitalism kan aldrig ge ett jämlikt och miljömässigt hållbart samhälle.
Biturbo skrev:
Som bäst var den när man fick bra vård snabbt. När det fanns BB-platser för alla. När båda föräldrarna fick snanna kvar på BB några dagar med sina nyfödda. Innan alla nedläggningar av sjukhus, indragningar av helikoptrar läkarna i glesbyggden gjorde hembesök.
WTF?! Först dissar du samhällsparasiterna och nu hyllar du dem?!!! Fattaruvel att så länge Mor & Far ligger å latar sej på BB så kostar de bara pengar för Oss Hederliga Skattebetalare!