Träningstråden

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
ktmjacke skrev:
2669178 Närå,ingen fara.Möjligtvis nånannanstans.Ställer tebax dom imorgon.Men nu e dom inte blöta,utan kladdiga.Sorry.

Varför tränar du på ett hagg-gym?
Ställ tillbaka dom i morgon, tack. :rolleyes:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
BTW.Korrekta läkemedelstermen för vad dom hittade var inte Winstrol,utan stanosolol,fast med z.Annat namn för samma skit.(kanon):rolleyes:

anja skrev:
2669196 Varför tränar du på ett hagg-gym?
Ställ tillbaka dom i morgon, tack. :rolleyes:
Svag för håriga tjejer med 45 i skor.DU då??? P.s Kan du va snäll o göra ett fertilitetstest medans dom fortfarande e varma.Skulle vilja veta hur mina "gossar" mår.?

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
ktmjacke skrev:
2669197 BTW.Korrekta läkemedelstermen för vad dom hittade var inte Winstrol,utan stanosolol,fast med z.Annat namn för samma skit.(kanon):rolleyes:

Svag för håriga tjejer med 45 i skor.DU då???

Just precis så. Då har vi samma storlek, du och jag. Kan jag få ett par av dig som kompensation?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
anja skrev:
2669209 Just precis så. Då har vi samma storlek, du och jag. Kan jag få ett par av dig som kompensation?
Självklart.:tungan Har ett par "turkboots" med en massa spännen o junk på som du kan få besudla grovt o återlämna.:tuttar

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
ktmjacke skrev:
2662188 EEEEY LENN!!!Kan man inte bara äta en massa ost istället??Västerbotten e ju stark???:yoparty

:skrattaåt
Bättre än blå castello som jag käkar nu, den e fet men svag (och möglig) :näsblod

-------------------------------------------------------------------------
Vad blev slutsatsen om L-leucin i sista ändan?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
General E skrev:
2669241 :skrattaåt
Bättre än blå castello som jag käkar nu, den e fet men svag (och möglig) :näsblod

-------------------------------------------------------------------------
Vad blev slutsatsen om L-leucin i sista ändan?
Men mögel ÄR ju penicillin!!!!!!!!!Då blir du ju både JÄTTESTARK och JÄTTEFRISK.FAAAAAAAAN vicken träningsguru du måste va asså.:tungan

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
General E:
Slutsatsen blev att man ökar 5kg i biceps curl samt smalbänk per 60 mg Retibol, har jag kommit fram till i min studie, var nyss och provade. :rolleyes:

Obs studien är endast baserad på en person vid ett enskilt tillfälle utan några som helst speciella omständigheter så den kan vara något missvisande.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Hsb-Chrille skrev:
2669454 General E:
Slutsatsen blev att man ökar 5kg i biceps curl samt smalbänk per 60 mg Retibol, har jag kommit fram till i min studie, var nyss och provade. :rolleyes:

Obs studien är endast baserad på en person vid ett enskilt tillfälle utan några som helst speciella omständigheter så den kan vara något missvisande.
Du kanske använde mer aerodynamiskt utformade vikter så att luftmotståndet minskade så avsevärt att dessa ökningar uppstod??:D

DDoric

Behöver mer pengar
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Gixxer 600 -04
Tror att det hade nåt med fuglesang o hans uppfärd o göra, rubbningar, obalans av tyngdkraften..

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Nog för att jag tränar explosivt men det vetifan om det går så fort att luftmotståndet skulle göra nån skillnad :D Nä men jag har nästan ökat 5 kg per vecka (i ca 3 veckor.. typ) nu sedan jag bytte träningsschema så jag kör armar separat en dag istället för biceps med rygg och triceps med bröst sas.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Minimal skrev:
2661549
Stoppsladd: Lycka till! Testa min version som jag sa, lovar du blir nöjd! :)

Minimal: Har fått hem grejjerna nu och kan bara säga att smaken(choklad) är toppen!:tummenupp

Dom hade skickat med en Steel Bar gratis oxå. Även den med beröm godkänt i smak och konsistens. Då jag har tyckt att en del bars varit väldigt sega alt hårda och ibland med konstigt eller dålig smak.

Får se om jag märker nån skillnad på min bullriga mage. Ska ge det en vecka eller två och försöka utvärdera om det hjälpte nåt.

FreddaGädda

Guest
Okej, nu har jag tillsammans med en PT skissat upp ett byggarprogram el grande. 11 pass i veckan på 6 dagar. Dvs två pass om dagen bortsett från en vilodag och ryggdagen då det bara blir ett pass. Kan iofs bli rygg två ggr samma dag, om det funkar.

Eftersom jag bor hemma fortfarande kan man dröna på alfakassa och lägga tiden på byggning istället för jobb.
Jaja.. Stäm mig då! :yoparty

Tanken är 6 månaders intensiv byggning av två anledningar.

1. En slags studie över hur mycket man kan växa på den tiden om man kör det som prio 1 och verkligen lägger manken till.

2. Byggning betyder för tillfället allt. Jag vet vilken kropp jag kan få, och jag tänker inte vila förrän jag har den. Först då kan jag kanske börja bete mig som en vanlig gosse och sluta sjunka ner i marken av dålig självsyn varje gång jag pratar med en annan människa. Vart jag än går, vad jag än gör, så är byggning på hjärnan. Det är störande. Men samtidigt en bra förutsättning.

Har gått från 52 kg till 72 kg på två år. Med ströträning av olika typer och redig mat. Men då får man ta med i beräkning att de 52 kilona berodde på begynnande anorexi.

Påtisda gällere! :Rockbanan

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Trevligt trevligt, skicka upp några förebilder nu och sedan några efterbilder om 6mån så vi får se hur det gått.

Kör hårt och lycka till.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Ja lägg upp före & efterbilder, vore intressant att se resultatet.
Åsså får du skriva ned dit träningsprogram, samt ungefär hur noga du följt det 60%? 90%?
Jag e rätt skeptisk till att styrketräna rygg två gånger om dan. Lycka till!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
General E skrev:
2687883 Ja lägg upp före & efterbilder, vore intressant att se resultatet.
Åsså får du skriva ned dit träningsprogram, samt ungefär hur noga du följt det 60%? 90%?
Om man ens ORKAR köra 2 seriösa ryggpass per dag så kan jag LOVA att man inte gjort allt rätt.Rygg e en av dom större muskelgrupperna,o när man tagit i ordentligt o fimpat ryggen så lovar jag att man inte gör många knop redan samma dag vad det gäller träning iaf.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
FreddaGädda skrev:
2687714 Okej, nu har jag tillsammans med en PT skissat upp ett byggarprogram el grande. 11 pass i veckan på 6 dagar. Dvs två pass om dagen bortsett från en vilodag och ryggdagen då det bara blir ett pass. Kan iofs bli rygg två ggr samma dag, om det funkar.

Eftersom jag bor hemma fortfarande kan man dröna på alfakassa och lägga tiden på byggning istället för jobb.

1. En slags studie över hur mycket man kan växa på den tiden om man kör det som prio 1 och verkligen lägger manken till.

2. Byggning betyder för tillfället allt. Jag vet vilken kropp jag kan få, och jag tänker inte vila förrän jag har den. Först då kan jag kanske börja bete mig som en vanlig gosse och sluta sjunka ner i marken av dålig självsyn varje gång jag pratar med en annan människa. Vart jag än går, vad jag än gör, så är byggning på hjärnan. Det är störande. Men samtidigt en bra förutsättning.

Har gått från 52 kg till 72 kg på två år. Med ströträning av olika typer och redig mat. Men då får man ta med i beräkning att de 52 kilona berodde på begynnande anorexi.

Inte orolig att bli övertränad om du kör 11 pass i veckan i 6 månader?

Borde nog lägga in en längre viloperiod någon gång i månaden
annars kommer kroppen inte växa mycket.

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
FreddaGädda skrev:
2687714 Okej, nu har jag tillsammans med en PT skissat upp ett byggarprogram el grande. 11 pass i veckan på 6 dagar. Dvs två pass om dagen bortsett från en vilodag och ryggdagen då det bara blir ett pass. Kan iofs bli rygg två ggr samma dag, om det funkar.

Vatusan har du för PT egentligen? Det låter som han försökt copa ett program som från början utvecklades av en snubbe i USA, det programmet kördes under kort tid och gick ut på att man körde en muskelgrupp tungt på förmiddagen och lugnare på eftermiddagen för att först bryta ner den maximalt sen öka genomströmningen och på så vis öka återhämtningen. Problemet med detta är dock att om man kör på lite för mycket blir man övertränad å nolltid.

Tänk på att en större mängd träning inte ökar muskeltillväxten utan snarare nedbrytningen av muskelproteinet. När du tränar så ofta hinner inte kropen börja bygga upp muskelproteinet innan du tvingar den in i en nedbrytningfas igen. Om du märker att styrkan efter några veckor på detta upplägg avtar så släng in ett par vilodagar och tänk över ifall du tror att detta program är rätt för dig.

FreddaGädda

Guest
supergirl skrev:
2688431 Vatusan har du för PT egentligen? Det låter som han försökt copa ett program som från början utvecklades av en snubbe i USA, det programmet kördes under kort tid och gick ut på att man körde en muskelgrupp tungt på förmiddagen och lugnare på eftermiddagen för att först bryta ner den maximalt sen öka genomströmningen och på så vis öka återhämtningen. Problemet med detta är dock att om man kör på lite för mycket blir man övertränad å nolltid.

Tänk på att en större mängd träning inte ökar muskeltillväxten utan snarare nedbrytningen av muskelproteinet. När du tränar så ofta hinner inte kropen börja bygga upp muskelproteinet innan du tvingar den in i en nedbrytningfas igen. Om du märker att styrkan efter några veckor på detta upplägg avtar så släng in ett par vilodagar och tänk över ifall du tror att detta program är rätt för dig.

Nja.. Alltså.. Om du läser det mer ingående så sägs det att ryggdagen är ett pass. Det är jag som skulle köra det två ggr den dagen om det rekommenderades eller funkar, vilket jag utgick från att det inte gör.
Iofs så kunde man ganska lätt tolka det som du gjorde. My bad :pannkyss

Såhär ser det ut:
Dag 1 morgon: Framsida lår, Rumpa
Dag 1 kväll: Mage

Dag 2 morgon: Bröst
Dag 2 kväll: Vader

Dag 3: Rygg

Dag 4 morgon: Triceps
Dag 4 kväll: Korsrygg

Dag 5 morgon: Biceps
Dag 5 kväll: Framsida axlar, Utsida axlar

Dag 6 morgon: Baksida lår
Dag 6 kväll: Baksida axlar

Dag 7: Vila

Förslag på förbättringar mottages och övervägs.

burner skrev:
2687846 Trevligt trevligt, skicka upp några förebilder nu och sedan några efterbilder om 6mån så vi får se hur det gått.

Kör hårt och lycka till.

Kanjagöra. Kanblikul :tummenupp

General E skrev:
2687883 Ja lägg upp före & efterbilder, vore intressant att se resultatet.

1. Se ovan.
2. Ska dokumentera bland annat det.
3. Se ovan.

ktmjacke skrev:
2688365 Om man ens ORKAR köra 2 seriösa ryggpass per dag så kan jag LOVA att man inte gjort allt rätt.Rygg e en av dom större muskelgrupperna,o när man tagit i ordentligt o fimpat ryggen så lovar jag att man inte gör många knop redan samma dag vad det gäller träning iaf.

Jag menar det. Däremot var jag öppen till möjligheten att det kanske är möjligt med fem timmars mellanrum mellan passen där tiden sannolikt kommer spenderas i datorstolen eller sovandes i soffan. :)

Nästa som skriver i tråden plockar inlägg nr 2000 :tuttar

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll