Träningstråden

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Minimal skrev:
så ÄR det Amino Syror

Ja, men inte fria sådana.

Förresten, vad är det för vassleprotein du pratar om med tillsatt leucin? Det finns väl i alla fullvärdiga proteinpulver vad jag vet? Och inte heller är det mer av det i ditt ON 100% whey än i isolate fx som är hälften så dyrt?
Eller menar du att du tillsätter själv? :va

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Martin skrev:
2661265 Kosttillskottet gör nog minst skillnad av alla parametrar på träninsresultaten för den genomsnittlige gymmaren.

Absolut, så längre vi pratar om tex. protein, kreatin och dyl.

Träning -> Kost -> Sömn -> Tillskott

Svårt att kanske rangordna hur viktiga de olika faktorerna är men
på ett ungefär stämmer ovan för mig.

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kan vi inte göra så här.Vi lägger upp en bild på oss när vi gör våran favvopose o så ser vi vem som har lyckats hitta det bästa proteinet med hjälp av folkets röster???:tummenupp

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
ktmjacke skrev:
2663980 Kan vi inte göra så här.Vi lägger upp en bild på oss när vi gör våran favvopose o så ser vi vem som har lyckats hitta det bästa proteinet med hjälp av folkets röster???:tummenupp

Hur skall vi kunna avgöra om det endast är proteinet som är avgörande och inte andra preparat med i bilden ?

Du tror väl inte på riktigt att det är proteintillskottet som skapat kroppen på bilden nedan även om han gör stenhård reklam för tex. Twinlab.

Kan du dra slutsatsen att Twinlab erbjuder ett bättre protein än tex. Nutrition Outlet om du dömmer utifrån bilden ?

Men okej, min röst går till nedan person.
Någon som vet vilket protein han använder för det måste ju vara skitbra alltså :lol

Men du kanske bara var ironiskt i ditt inlägg som jag missade ?

Bifogat

• 44-1.jpg
    44-1.jpg
    15.3 KB · Visningar: 217
Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Hsb: Jag orkar bara inte, du hör väl på namnet vilket vassle isolatefx är, eller du lever fortfarande i tron att vassle är vassle och det kvittar med resten?
Nu orkar jag inte ens leta upp innehållsförteckningen på ditt isolat men du har ju uppenbarligen hittat det så säg gärna vad den innehåller per 100g och inte per portion.

Och jo jag tillsätter även BCAA själv, men långt från några 6g/dos och samtidigt hade jag inte fått det priset jag ger hade jag aldrig använt det, så bra är det helt enkelt inte som du vill få det att framstå som och mängderna som faktiskt behövs (ve och fasa jag går emot dina lab-rapporter) för riktiga resultat är vassle långt bättre, när det samtidigt finns med alla EAA i så.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
burner skrev:
2663987 Hur skall vi kunna avgöra om det endast är proteinet som är avgörande och inte andra preparat med i bilden ?

Du tror väl inte på riktigt att det är proteintillskottet som skapat kroppen på bilden nedan även om han gör stenhård reklam för tex. Twinlab.

Kan du dra slutsatsen att Twinlab erbjuder ett bättre protein än tex. Nutrition Outlet om du dömmer utifrån bilden ?

Men okej, min röst går till nedan person.
Någon som vet vilket protein han använder för det måste ju vara skitbra alltså :lol

Men du kanske bara var ironiskt i ditt inlägg som jag missade ?
Jag var lite solbränd på bilden,men annars kan jag erkänna att jag inte använder speciellt mycket proteinpulver.Gillar kött.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
ktmjacke skrev:
2664719 Jag var lite solbränd på bilden,men annars kan jag erkänna att jag inte använder speciellt mycket proteinpulver.Gillar kött.

:hihi okej....

Me love kött tå.

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Minimal skrev:
2663171
Varför ens spekulera vad en "rekommenderad" dos är? Man använder det man själv vill ha. Har du själv läst dessa dunder rapporter som visar att L-leucin faktiskt är det ensams bästa? Sen vad är förrästen vassle tror du jo tamejfan så ÄR det Amino Syror
Du säger det själv, 340:- för 750 mesliga gram, det hade jag brukat på nån vecka för några 6gram lär inte ge mig några resultat (inte nån annan heller för den delen)
Lugn å fin nu.

Det är ju inte nödvändigtsvis aminosyrorna man stoppar i munnen som bildas till nytt muskelprotein. Det handlar om signalprocesser (som vid tillflöden av aminosyror) sänder signaler till intracellulära aminosyror att byggas in som nytt muskelprotein. Vassle klarar inte av att stimulera denna process alls lika bra som fria EAA.

Stimulation of Net Muscle Protein Synthesis by Whey Protein Ingestion Before and After Exercise.

Visst accelerar L-Leucin translationsinitieringen, men vassle är redan ganska mättat på Lecuin som det är och ett extra tillskott gör nog ingen större nytta. Vassle har ju en given aminosyreprofil och den ser alltid likadan ut där innehållet av L-Leucin är ca 26%.

A high proportion of leucine is required for optimal stimulation of the rate of muscle protein synthesis by essential amino acids in the elderly.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Minimal skrev:
2664387 Hsb: Jag orkar bara inte, du hör väl på namnet vilket vassle isolatefx är, eller du lever fortfarande i tron att vassle är vassle och det kvittar med resten?
Nu orkar jag inte ens leta upp innehållsförteckningen på ditt isolat men du har ju uppenbarligen hittat det så säg gärna vad den innehåller per 100g och inte per portion.

Ja, Vassleisolat, vilket är den "bästa" sorten, eller har jag fel?

Ok, here we go...

NÄRINGSVÄRDE per 100 gram Isolate FX:

Energi 380 kcal

Protein, TS
(EAA ca 47,5 %) 89.0 gram

Fukt 4.0 gram

Kolhydrater/Laktos 0.5 gram

Mineral 5.0 gram

Fett 1.0 gram

Alla näringsvärden kan variera lite beroende på de naturliga råvarorna.

AMINOSYROR per 100 gram proteinråvara:

Alanin 5.0, Arginin 2.1, Asparaginsyra 11.1, Cystin/Cystein 2.2, Fenylalanin* 3.0, Glutaminsyra 18.2, Glycin 1.4, Histidin* 1.7, Isoleucin* 6.4, Leucin* 10.6, Lysin* 9.6, Metionin* 2.2, Prolin 5.5, Serin 4.6, Treonin* 6.7, Tryptofan* 1.4, Tyrosin 2.6, Valin* 5.9 *Essentiella aminosyror

Nu står det per portion på Optimum Nutrition så jag skriver inte in alla näringsvärden, men detta är iaf per 100 gram ON whey 100%:

Protein 81,6 gram

Leucine 8,6 gram

Minimal skrev:
Och jo jag tillsätter även BCAA själv, men långt från några 6g/dos och samtidigt hade jag inte fått det priset jag ger hade jag aldrig använt det, så bra är det helt enkelt inte som du vill få det att framstå som och mängderna som faktiskt behövs (ve och fasa jag går emot dina lab-rapporter) för riktiga resultat är vassle långt bättre, när det samtidigt finns med alla EAA i så.

Okej, det känns skönt att höra, om inte annat så för plånboken :tummenupp

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Nu har jag hittat ett tillskott som innehåller L-leucin, nämligen eiselts retibol. Kul att jag redan hade en burk ståendes hemma (fick med gratis från en beställning på farmacia), hade nästan tänkt slänga den då jag inte tror(trott) på sånnadär hokuspokus-produkter. Hur skall jag dosera detta Minimal? Det är 30mg kapslar. Det står att man ska ta 4 kapslar dagligen med det låter som en otroligt liten mängd?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Hsb-Chrille skrev:
2668482 Nu har jag hittat ett tillskott som innehåller L-leucin, nämligen eiselts retibol. Kul att jag redan hade en burk ståendes hemma (fick med gratis från en beställning på farmacia), hade nästan tänkt slänga den då jag inte tror(trott) på sånnadär hokuspokus-produkter. Hur skall jag dosera detta Minimal? Det är 30mg kapslar. Det står att man ska ta 4 kapslar dagligen med det låter som en otroligt liten mängd?
Vad jag har läst om Retibol, så är det bara skräp.
Ecdysteron är ett kraftfullt steriodhormon hos insekter, men inte hos människor.
Angånde extra Leucin och EAA så kan du se min tidigare post om undersökningen som gjorts av Robert Wolfe, en av världens mest framstående forskare inom ämnet.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Martin skrev:
2668848 Vad jag har läst om Retibol, så är det bara skräp.
Ecdysteron är ett kraftfullt steriodhormon hos insekter, men inte hos människor.
Angånde extra Leucin och EAA så kan du se min tidigare post om undersökningen som gjorts av Robert Wolfe, en av världens mest framstående forskare inom ämnet.

Jo jag har också läst att det är skräp, därför har det stått oanvänt i min hylla i snart ett halvår nu. Men men, nån skada lär det väl inte göra, ska se till at tro på det riktigt hårt :rolleyes: så kanske det kan bli lite placebo av det iallafall :D

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Hsb-Chrille skrev:
2668883 Jo jag har också läst att det är skräp, därför har det stått oanvänt i min hylla i snart ett halvår nu. Men men, nån skada lär det väl inte göra, ska se till at tro på det riktigt hårt :rolleyes: så kanske det kan bli lite placebo av det iallafall :D
Precis, folk blir ju friska av sockerpiller också så varför inte :D
Men om du nu skulle använda det, så är det väl en dos innan och en dos efter passet som gäller.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Martin skrev:
2669078 Precis, folk blir ju friska av sockerpiller också så varför inte :D
Men om du nu skulle använda det, så är det väl en dos innan och en dos efter passet som gäller.

Jo jag svalde två piller för en timme sen, hann knappt passera strupen innan dom var ute i musklerna och fyllde dem med aminosyror och gudvetallt, jävlar i havet, får se om man kan curla 10 kg extra ikväll då. :yoparty

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
På min tid fanns det ett jättebra protein som hette gorm.Det var utvunnet ur döda människors hypofyser(ofta kriminella ryssar som dött på kåken:rolleyes: ).Funka bra som fan,så min slutsats e att dom måste fått mycket mjölk som fan att dricka i ryska fängelser!!!!Inga bieffekter heller,mer än lite arvsanlag i form av dna.Men dom flesta drack BRA mjölk med mycket fdsfd i. (ironimode off):tungan

Fast allvarligt,det jag ville ha sagt var att det e INTE proteinets fantastiska egenskaper som kommer ta dig upp på scenen om du har dom ambitionerna.Ska väl va umeånicke då,som måla sig grön o hoppade fram jämfota på scen.Riktigt bra "proteinsnubbe".:tummenupp

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
ktmjacke skrev:
2669110 På min tid fanns det ett jättebra protein som hette gorm.Det var utvunnet ur döda människors hypofyser(ofta kriminella ryssar som dött på kåken:rolleyes: ).Funka bra som fan,så min slutsats e att dom måste fått mycket mjölk som fan att dricka i ryska fängelser!!!!Inga bieffekter heller,mer än lite arvsanlag i form av dna.Men dom flesta drack BRA mjölk med mycket fdsfd i. (ironimode off):tungan

Låter inget gott :zpy

Själv köpte jag mitt första proteintillskott under mitten av 90-talet.
Då var Skipsport störst på marknande. Morsan var skitorolig över att det var doping.

Fanns även något som kallades för Uron M1, innehållet var alger som utlovade 20kg muskelmassa/år. Dum och obildad så köpte man skiten förstås, idag är man smartare.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
burner skrev:
2669130 Låter inget gott :zpy

Själv köpte jag mitt första proteintillskott under mitten av 90-talet.
Då var Skipsport störst på marknande. Morsan var skitorolig över att det var doping.

Fanns även något som kallades för Uron M1, innehållet var alger som utlovade 20kg muskelmassa/år. Dum och obildad så köpte man skiten förstås, idag är man smartare.
Mitt första var ett Ben weidertillskott som jag köpt i sverige förut.Men det visade sig att det tillverkades efter olika recept beroende på olika länders lagar o bestämmelser.Så när man köpte det i Polen så fick man ett jävla tryck,men i sverige bara gaser i magen.Var inget renodlat protein,utan små portionspåsar med ett gäng tabbar o kapslar i varje."Megabolicpack" hette det.Pissade positivt på winstrol på tävling o blev avstängd i 2 år,skitkul.....not.Köpte MÅNGA kartonger nästa polenresa:yoparty

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
ktmjacke skrev:
2669160 Mitt första var ett Ben weidertillskott som jag köpt i sverige förut.Men det visade sig att det tillverkades efter olika recept beroende på olika länders lagar o bestämmelser.Så när man köpte det i Polen så fick man ett jävla tryck,men i sverige bara gaser i magen.Var inget renodlat protein,utan små portionspåsar med ett gäng tabbar o kapslar i varje."Megabolicpack" hette det.Pissade positivt på winstrol på tävling o blev avstängd i 2 år,skitkul.....not.Köpte MÅNGA kartonger nästa polenresa:yoparty

Hehehe, känner igen Megabolicpack.
Det var små mörka påsar med kanske 4-5st piller varje påse.

Men var det winstrol i dom påsarna eller ?

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Mina äckliga träningsskor, parkerade på gymmet mellan passen, har blivit stulna. Helvette. Precis vad jag önskade mig i julklapp.

HURFAN kan man stjäla ett par 10 år gamla äckliga jätteanvända skor? Så ofta som jag är där hinner dom knappt torka ut mellan passen. Hoppas idioten blev äckelblöt om fötterna.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
anja skrev:
2669172
Hoppas idioten blev äckelblöt om fötterna.
Närå,ingen fara.Möjligtvis nånannanstans.Ställer tebax dom imorgon.Men nu e dom inte blöta,utan kladdiga.Sorry.

burner skrev:
2669171 Hehehe, känner igen Megabolicpack.
Det var små mörka påsar med kanske 4-5st piller varje påse.

Men inte var det väl winstrol i dom påsarna eller ?
Huddingelabbet sa nåt annat.Dom fick t,o,m nåra påsar att leka med o konstaterade att det inte va det enda dopingklassade preparat dom innehöll.Efedrin o testo oxå.Men INTE i påsar ämnade för den skandinaviska marknaden.Faktiskt flera som klarade sig från avstängning senare p,g,a detta preparat.Begreppet "gråzonspreparat" myntades då.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...