Minimal skrev:
2664387 Hsb: Jag orkar bara inte, du hör väl på namnet vilket vassle isolatefx är, eller du lever fortfarande i tron att vassle är vassle och det kvittar med resten?
Nu orkar jag inte ens leta upp innehållsförteckningen på ditt isolat men du har ju uppenbarligen hittat det så säg gärna vad den innehåller per 100g och inte per portion.
Ja, Vassleisolat, vilket är den "bästa" sorten, eller har jag fel?
Ok, here we go...
NÄRINGSVÄRDE
per 100 gram Isolate FX:
Energi 380 kcal
Protein, TS
(EAA ca 47,5 %) 89.0 gram
Fukt 4.0 gram
Kolhydrater/Laktos 0.5 gram
Mineral 5.0 gram
Fett 1.0 gram
Alla näringsvärden kan variera lite beroende på de naturliga råvarorna.
AMINOSYROR per 100 gram proteinråvara:
Alanin 5.0, Arginin 2.1, Asparaginsyra 11.1, Cystin/Cystein 2.2, Fenylalanin* 3.0, Glutaminsyra 18.2, Glycin 1.4, Histidin* 1.7, Isoleucin* 6.4,
Leucin* 10.6, Lysin* 9.6, Metionin* 2.2, Prolin 5.5, Serin 4.6, Treonin* 6.7, Tryptofan* 1.4, Tyrosin 2.6, Valin* 5.9 *Essentiella aminosyror
Nu står det per portion på Optimum Nutrition så jag skriver inte in alla näringsvärden, men detta är iaf
per 100 gram ON whey 100%:
Protein 81,6 gram
Leucine 8,6 gram
Minimal skrev:
Och jo jag tillsätter även BCAA själv, men långt från några 6g/dos och samtidigt hade jag inte fått det priset jag ger hade jag aldrig använt det, så bra är det helt enkelt inte som du vill få det att framstå som och mängderna som faktiskt behövs (ve och fasa jag går emot dina lab-rapporter) för riktiga resultat är vassle långt bättre, när det samtidigt finns med alla EAA i så.
Okej, det känns skönt att höra, om inte annat så för plånboken
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)